Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پدفته در واقع نوعی نان سنتی استان کرمان است، نام دیگر این نان روغن جوشی است که هم می‌توان آن را صورت نان شیرمال یک تکه تهیه کرد و یا به صورت تک نفره و گرد آن را سرخ کرد.

البته شبیه این نان در یزد و مشهد نیز پخته می‌شود که اسمهایشان در هر شهری متفاوت است. این نان معمولا در ایام عزاداری و برای خیرات پخته می‌شود که برای مجالس کوچک سبیه نان تافتون یا شیرمال تهیه شده و برای مراسم بزرگ آن را کوچک کرده و استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که در تهیه این نان از انواع تخم‌های گیاهی مانند سیاه دانه، گل خشت، گل زرد استفاده می‌کنند.

سیاه دانه مزاج گرم و خشک درجه ۳ دارد یعنی داروی بسیار گرمی است و مصرف خودسرانه آن‌ها می‌تواند تاثیرات بسیار شدیدی را بر سلامت افراد بگذارد. اسید‌های چرب ضروری فراوان موجود در سیاهدانه آن را به‌نوعی مواد غذایی ضدسرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو مفید است. سیاهدانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود. مصرف روغن سیاهدانه در برنامه غذایی به‌دلیل امگا ۶ فراوان آن در کاهش قندخون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مؤثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می‌کند.

مواد لازم

تخم مرغ: ۳ عدد
خمیر نانوایی ورآمده: ۱ چانه
ماست: نصف لیوان
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم
سیاه دانه: به مقدار لازم
گل خشت (گل زرد): به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم

ییشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از رمز و راز ترد شدن کتلت و فیله مرغ سوخاری خوشمزه در منزل تا ژله رولی ویترینی + تصاویر

مراحل

ابتدا تخم مرغ‌ها و ماست را روی خمیر ورآمده ریخته، کمی نمک، سیاه دانه و گل خشت به آن اضافه و خوب مخلوط می‌کنیم تا مایه‌ای صاف و یکدست به دست آید.

سپس در آن را گذاشته حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر می‌کنیم.

سپس روغن را در ظرف گودی ریخته پس از داغ شدن روغن، با قاشق غذاخوری یا مرباخوری از مایه بر می‌داریم و در روغن داغ ریخته سرخ می‌کنیم.

منبع: غذالند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید