Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:20:41 GMT

مکانی برای اقامت مسافر در قزوین وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۹۸۳۷

مکانی برای اقامت مسافر در قزوین وجود ندارد

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به شرایط خاص کرونایی کشور اظهار کرد: وضعیت امروز ما به‌گونه‌ای است که باید مراقبت‌های لازم با دقت صورت گیرد تا دوباره کرونا بر جامعه حاکم نشود و ایجاد مشکل نکند.

وی افزود: استان قزوین به‌دلیل موقعیتی که دارد، مسیر تردد استان‌های شمالی، غربی و پایتخت کشور است و اگر این تردد و سفرها به‌درستی کنترل نشود ایجاد مشکل خواهد کرد و دوباره کرونا شرایط سختی را برای ما به‌وجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با تأکید بر این‌که در شرایط فعلی تنها راه مقابله با بیماری رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مراقبت بهداشتی، رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک است، افزود: برای جلوگیری از اوج‌گیری مجدد کرونا اعلام کرده‌ایم که برای ایام نوروز نمی‌توانیم به‌عنوان میزبان پذیرش مسافر در سطح استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در جهت تسهیل سفرهای نوروزی بخش عمده‌ای از مسافران در مدارس سطح شهر اسکان داده می‌شدند، اما در نوروز پیش‌رو هرگونه پذیرش در محل مدارس به‌صورت مطلق ممنوع است.

حبیبی گفت: هرگونه اقدامی در بوستان‌ها جهت استقرار، ایجاد کمپ و برپایی چادر به‌صورت کامل ممنوع خواهد بود و از این امر جلوگیری خواهد شد، این دستورالعمل‌ها طبیعتاً شرایط را به‌گونه‌ای خواهد کرد که پذیرش مسافر در استان سخت شده و مسافرت به مقصد قزوین را به‌حداقل می‌رساند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: به تمامی شهرداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و متولی عضو خدمات سفر نیز ابلاغ شده که به‌هیچ وجه تبلیغاتی در مسیرهای اصلی و مسیرهای تردد و سطح شهر برای پذیرش مسافر نداشته باشند و عملاً در استان شرایط به‌گونه‌ای نیست که جذب مسافر داشته باشد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین عنوان کرد: به هم‌وطنان عزیز نیز توصیه می‌کنیم که به جهت نزدیکی قزوین به استان‌های شمالی و نزدیکی به پایتخت و شرایط سختی که در آن قرار داریم، استان قزوین را برای مسافرت انتخاب نکنند، زیرا به‌هیچ وجه شرایط و امکانات لازم برای پذیرش میهمان در استان فراهم نیست و برنامه‌ریزی برای پذیرش میهمان نیز انجام نگرفته است.

حبیبی هم‌چنین به وضعیت مراکز اقامتی استان نیز اشاره کرد و افزود: مسافرخانه‌ها و هتل‌ها به جهت شرایطی که استان دارد تاکنون برای پذیرش مسافر اعلام آمادگی نداشته‌اند و پذیرشی نیز ندارند، لذا روز شنبه در ستاد ملی سفر بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی استان شرایط اعلام خواهد شد، اما اگر شرایط ما همین‌گونه زرد باشد، پذیرش مسافر عملاً برای استان امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: تنها اگر وضعیت رنگ‌بندی استان آبی شود، تحت شرایط خاص و ویژه‌ای به‌صورت کاملاً محدود و خاص، امکان پذیرش مسافر در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها وجود دارد، اما بعید است در وضعیت رنگ‌بندی قزوین با شرایط موجود شاهد تغییر خاصی باشیم.

حبیبی در پایان گفت: در هیچ یک از مراکز تاریخی، طبیعی و بوستان‌های استان برنامه‌ی نوروزی اجرا نمی‌شود و قرار نیست هیچ تجمعی در این مراکز انجام شود، لذا برگزاری هر برنامه‌ای که ایجاد تجمع کند به‌صورت کامل ممنوع است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ممنوعیت سفر نوروزی منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین پذیرش مسافر استان قزوین برای پذیرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی

تین نیوز

شرکت آلستوم با استفاده از حمل و نقل ریلی خودکار در فرودگاه جده، به دنبال ارتقا خدمات رسانی به مسافران این فرودگاه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سایت ژلیزنی داروگامیرا، مقامات سعودی پیشبینی می کنند که تا سال ۲۰۳۰ ترافیک مسافری به فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده عربستان ، به ۱۱۴ میلیون مسافر برسد و به همین منظور به دنبال اقداماتی برای پاسخ به این رشد مورد انتظار هستند.

بر این اساس عربستان سعودی قراردادی را با شرکت آلستوم امضا کرد که بر اساس آن سیستم حمل و نقل خودکار مسافر در این فرودگاه نوسازی شده و این امر افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت حمل مسافر در این فرودگاه را به دنبال دارد.

در این راستا شرکت آلستوم مسئولیت طراحی، آزمایش و راه اندازی سیستم حمل و نقل ارتقا یافته Innovia 300 (APM) را بر عهده خواهد گرفت که این سیستم ۴ واگنه به به ترمینال ۱ فرودگاه ملک عبدالعزیز جده خدمت می کند.

در این زمینه قرار است علاوه بر ده واگنی که در حال حاضر مشغول به کار هستند، چهار واگن مدرن Innovia APM نیز اضافه شود.
این قرارداد همچنین شامل ارتقا سیستم های سیگنالینگ و ارتباطات، نصب درهای پلت فرم، ارتقا سیستم امنیت سایبری و افتتاح یک مرکز جدید کنترل ترافیک است.

همچنین ناوگان عملیاتی قطارهای بدون سرنشین به جدیدترین سیستم های فیلمبرداری مجهز خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مسافر تهرانی بر اثر سقوط از آبشار «لوه» در گلستان جان باخت
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران /پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم / هزینه یک شب اقامت در گراند هتل چند؟
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • تاکسی بدون خط
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲