Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:48:25 GMT

برخی مبتلایان به کرونا بر اثر استرس دچار دیابت شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۰۰۹۶

برخی مبتلایان به کرونا بر اثر استرس دچار دیابت شدند

اسدالله رجب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: بیش از یک سال است که کرونا مهمان ما شده و برخی از افرادی که دچار این ویروس شدند، به دلیل افزایش قند خون ناشی از استرس به بیماری دیابت مبتلا شده اند که تاثیر بسیار منفی بر آنها گذاشته و باید همواره تحت درمان قرار گیرند.

وی اظهار داشت: همچنین از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، تاثیر زیادی روی عملکرد بیماران دیابتی گذاشت و آنهایی که به عوارض قلبی و عروقی، فشار خون و چاقی ناشی از این بیماری دچار بودند، صدمات زیادی در ابتلا به کرونا دیدند که جبران پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب با بیان اینکه مراجعات و معاینه های دوره ای بیماران مبتلا به دیابت در شرایط کرونایی به مراکز درمانی بسیار کم شده است، ادامه داد: این بیماران باید قند خون خود را در حد طبیعی کنترل کنند، رعایت نکات بهداشتی، شستشوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و ممانعت از سفرهای غیرضرور برای این بیماران بسیار حیاتی است و باید این نکات را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: همچنین بیماران دیابتی با توجه به وضعیت اخیر کرونا در کشور، بهتر است دارو و وسایل مورد نظر برای کنترل قند خون را در دسترس داشته باشند تا کمتر به داروخانه ها مراجعه کنند، کرونا همچنان هست و باقی خواهد ماند، ما باید شیوه های رفتار زندگی خود را تغییر دهیم و مراقب سلامتی خود باشیم.

رجب خاطرنشان کرد: فرد مبتلا به دیابت باید دستگاه تست قند داشته باشد و دفعات بیشتری قند خون خود را اندازه گیری کند و در صورت قرنطینه خانگی، علاوه بر تیم درمانی کرونا با پزشک معالج خود نیز در ارتباط باشد تا از نظر کنترل دیابت راهنمایی های مناسب را دریافت کند.

به گزارش ایرنا، اکنون حدود ۴۱۵ میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند. همچنین ۸.۸، درصد جمعیت بزرگسال دنیا به این بیماری گرفتار است.

پیش‌بینی می شود که تا سال ۱۴۱۹ تعداد مبتلایان به این بیماری به ۶۴۲ میلیون نفر برسد. بیماری دیابت در ایران نیز به سرعت در حال رشد بوده و تا سال ۱۴۱۹ بیش از ۹ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا خواهند بود.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا کووید-19 اختصاصی ایرنا قند خون بهداشت و سلامت دیابت پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کووید 19 کرونا ویروس کرونا کووید 19 اختصاصی ایرنا قند خون بهداشت و سلامت دیابت اخبار کنکور قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امین لچینانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر دراین همایش با اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصدی فشارخون و دیابت برای افراد ۱۸ سال و بالاتر در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح، در شهر فریدونشهر ۳۶۹ نفر مبتلا به فشار خون بالا و ۱۲۷ نفر نیز مبتلا به دیابت شناسایی شدند.
شهرستان فریدونشهر دارای ۳۵۰ خیر سلامت است.

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا