Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشیار گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا قرار گرفت. ‎

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  عبدالرضا حاتم‌لو دانشیار گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با اعلام فهرست اسامی توسط دانشگاه استنفورد در فهرست دانشمندان دو درصد برتر دنیا قرار گرفت. ‎


فهرست اسامی دانشمندان دو درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس ارائه شده و ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ در مجله Plos Biology منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برمبنای ارزیابی و انتخاب این محققان براساس شاخص کامپوزیت C و معیار‌های شش گانه Total citation، H-index، Coauthorship-adjusted H-index، Total citation to single authored papers، Total citation to single+first authored papers و Total citation to single+first+last authored papers بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه استنفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای سال‌ها این باور عمومی وجود داشته است که افراد دارای کف پای صاف، بیشتر در معرض درد و مشکلات ماهیچه‌ای-استخوانی در زندگی هستند.

هرچند این ایده که داشتن کف پای صاف به طور اجتناب‌ناپذیری منجر به درد یا سایر مشکلات ماهیچه‌ای-استخوانی می‌شود قرن‌ها قدمت دارد، با این حال تنها در نیمه دوم دهه ۱۹۰۰ میلادی بود که این فرضیه رواجی همگانی یافت.

در ان زمان متخصصان پا در ایالات متحده مفهوم داشتن پاهای «عادی» را رایج کردند. این مفهوم شامل این فرضیه بود که نداشتن قوس مشخص یا پاشنه صاف، پاهای شما را غیرطبیعی و مستعد آسیب‌دیدگی می‌کند. زیرا مثلاً به هنگام راه رفتن، صاف شدن قوس فشار بیشتری را روی پاها می‌آورد.

با این حال اکنون محققان در دانشگاه کبک در تروآ-ریویر کانادا ادعا می‌کنند که این فرضیه بی‌اساس است.

در مطالعه‌ای که در این دانشگاه انجام شد، محققان مجموعه پژوهش‌های پیشین درباره پای صاف را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که تقریباً هیچ ارتباطی بین داشتن کف پای صاف و احتمال ابتلا به یک اختلال ماهیچه‌ای-استخوانی مانند درد پاشنه، زانو یا لگن وجود ندارد.

گابریل موازان، استاد طب اطفال در دانشگاه کبک و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «اگر به مجموعه تحقیقات انجام‌شده نگاه کنیم، صاف بودن کف پا شما را در معرض خطر بیشتری برای سه یا چهار مشکل قرار می‌دهد، فقط همین. اگر باز هم کف پای صاف‌تری داشته باشیم، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سه یا چهار مشکل دیگر خواهید بود و برای پاهای با قوس بیشتر چهار مورد آسیب احتمالی دیگر وجود خواهد داشت.»

این باور افسانه‌ای که کف پای صاف شما را بیشتر در معرض آسیب قرار می‌دهد، اغلب منجر به مداخلات پزشکی غیر ضروری در افراد و نگرانی‌های قابل توجه در بین بیماران در مورد ظاهر پاهایشان شده است.

این در حالی است که نویسندگان مقاله جدید می‌گویند کف پای صاف بدون علامت، معمولاً به هیچ درمانی نیاز ندارد. آقای موازان در این خصوص می‌گوید: «داشتن کف پای صاف طبیعی است. این یک نوع آناتومیک است. شما فقط باید با آن راحت باشید.»

دکتر موازان با بیان اینکه پزشکان باید از انتقال «باورهای غلط» به بیماران خود دست بردارند، گفت: «در ابتدا دانشگاه‌ها باید این آموزش را به فیزیوتراپیست‌ها، درمانگران پا و پزشکان عمومی متوقف کنند که داشتن کف پای صاف معضل است و همواره منجر به مشکلات سلامتی در آینده می‌شود».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند