Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@11:27:20 GMT

تلاش تک شاخ چینی برای توسعه خودروهای برقی‌اش

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۰۱۵۷

تلاش تک شاخ چینی برای توسعه خودروهای برقی‌اش

به گزارش یاهو، این تولیدکننده خودروهای برقی که چند ماه پیش سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰میلیارد یوان (معادل تقریبی یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون دلار) را برای توسعه بخش‌های گوناگون‌اش در چارچوب مرحله سریD کسب کرده بود، در راس تمام برقی‌سازان چینی است که باید به دقت برنامه‌هایش را در سال ۲۰۲۱ زیر نظر گرفت. این استارت‌آپ در حال صرف سرمایه به‌دست آمده در امور تحقیق، توسعه، برندینگ، بازاریابی و گسترش کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استارت‌آپ WM موتور که توسط دو شرکت خودروسازی بایدو و هلدینگ تنسنت حمایت و پشتیبانی می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان خودروهای برقی در جهان محسوب می‌شود که در نیویورک نیز معرفی شده است. با این وجود برخلاف نیو و ژیپنگ، دو خودروساز دیگر چینی که در زمینه ساخت وسایل نقلیه برقی فعالیت می‌کنند، WM موتور علاقه زیادی به حضور در بازارهای جهان ندارد و هدف‌اش توسعه و حضوری قدرتمند در بازارهای محلی است.

خودروی برقی استون مارتین ۲۰۲۵ با بازار می‌آید

این استارت‌آپ که در سال ۲۰۱۵ و توسط «شن هوی» در شهر شانگهای تاسیس شده است، چندی پیش از تراشه کوالکوم کابین و سیستم خودمختار آپولوی بایدو که برای پارک خودکار از آن استفاده می‌شود، رونمایی کرده بود. در عین حال ظرفیت تولید WM موتور در سال، ۱۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه برقی عنوان شده است. این استارت‌آپ همچنین درخصوص کابین ۵G برای ۳ تا ۵ سال آینده نیز طرح‌هایی را مطرح کرده بود. البته برای رسیدن به این مهم، این استارت‌آپ باید بیش از ۳ هزار مهندس را استخدام کند و سرمایه‌ای بالغ بر ۲۰میلیارد یوان (معادل تقریبی ۳ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار) جذب کند. در سال ۲۰۲۰، WM موتور با فروش ۲۲ هزار و ۴۹۵ دستگاه خودروی برقی، در رده چهارم برقی‌سازان چین قرار گرفت.

کد خبر 589853 برچسب‌ها خودرو - جهانی استارت‌آپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو جهانی استارت آپ استارت آپ WM موتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو در سامانه عرضه شده که افراد هم آن‌ها را انتخاب کردند، تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود