Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علم الهدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در بیانیه گام دوم، گفت: اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به تربیت نیروی کارآمد، مومن و انقلابی برای آینده کشور کمک می‌کند.

حجت الاسلام «سیدمحمدباقر علم الهدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش تاثیرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در ساماندهی و سازماندهی و جذب آنها به مساجد اظهار کرد: اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند در تربیت و کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان مسجد نقش بسزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس دینی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تاکید بر بهره گیری از ظرفیت جوانان بیان کرد: هر اقتداری در صورتی ارزشمند و فضلیت دارد، که مهارش در اختیار دیانت و اعتقادات مردم باشد و اقتداری مطلوب است که مدیریتش تحت نظر دین و آموزه های دینی انجام شود، به همین جهت مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند اقتدار باید عزتمندانه و برخاسته از جهش ها و انگیزه های دینی مردم باشد.

 

وی تصریح کرد: مساجد و کانون های فرهنگی هنری به عنوان پایگاه ارتقای معنویت و اعتقادات مردم می توانند با تنظیم، طراحی و اجرای برنامه های صحیح دینی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گام های اثرگذاری بردارند.

 

این کارشناس دینی تاکید کرد: خروجی این برنامه ریزی ها، تربیت متخصصانی است که علاوه بر تعهد، تدین نیز داشته باشند و با بهره گیری از تعهد، تخصص و تدین در پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنند. امروز در کشورهای غربی و لائیک گاهی دیده می شود که اقتدار وجود دارد، اما به دلیل آنکه تدین وجود ندارد، انسان ها متجاوز زمامدار کشورها می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان نسلی تاثیرگذار است که می تواند با بهره گیری از تجربیات گذشتگان با داشتن علم و تقوا گره گشای مشکلات مردم باشد.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون ها کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مقام معظم رهبری بهره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم

در این مراسم، میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جشن بزرگ دبیران جوان به مناسبت روز معلم توسط کانون دبیران جوان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

در این مراسم میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد. از مادر شهیده بعد از گفتگوی گرمی که با مجری مراسم و دانشجو‌ها داشتند با نقاشی زنده‌ایی که توسط یکی از دانشجویان در حین مراسم صورت گرفت و یادگاری‌هایی دیگر تقدیر و تشکر شد.

طی این مراسم معاونت فرهنگی که به تازگی به این پست منصوب شدند سخنرانی داشتند و از دغدغه‌های خود و برای دانشجویان گفتند. بخش تقدیر از اساتید محبوب دانشکده‌ها با یادگاری‌هایی که توسط کانون دبیران جوان و معاونت فرهنگی تدارک دیده شده بود یکی دیگر از قسمت‌های جشن بود که مورد علاقه دانشجو‌ها قرار گرفت، چون خودشون در انتخاب آن‌ها نقش مستقیم داشتند.

در پی تقدیر‌ها از فعالین فرهنگی کانون‌ها که طی یکسال گذشته فعالیت آن‌ها باعث زنده نگه داشته شدن کانون‌های دانشگاه با تمام مشکلات توی مسیر بود تقدیر شد تا قدری از زحمات آن‌ها جبران شود؛ و در آخر گفتگوی صمیمانه دبیر دبیران کانون‌ها با دانشجویان و دعوت آن‌ها به فعالیت فرهنگی در کانون‌ها بود که گزارشی از فعالیت کانون‌ها ارائه کرد و از دانشجو‌های شرکت کننده در این جشن هم تشکر کرد.


اختتامیه جشن بزرگ با دیدار نهایی مسابقات جام بزرگ PES به همراه گزارشگری زنده یکی دیگر از دانشجویان جو فوق العاده ایی برای همه رغم زد که تا مدت‌ها در خاطر دانشجویان دانشگاه شهید رجایی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند