Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: بخش مراقبت دارویی مرکز آموزشی و درمانی قلب دکتر حشمت با بهره گیری از سیستم یونیت دوز (Unit-Dose) راه اندازی شد.

با اجرای این روش، گام مهمی در زمینه کاهش هزینه و هدررفت منابع دارویی ایجاد می‌شود، علاوه بر این با کاهش خطا‌های دارویی، کیفیت ارائه خدمات دارویی در بیمارستان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین دستاورد‌های اقتصادی راه اندازی این سیستم، جلوگیری از هدررفت منابع مالی بیمارستان از طریق بهینه شدن نگهداری ذخایر دارویی، حذف و یا به حداقل رساندن استوک‌های دارویی در بخش‌ها و همچنین تنظیم صورتحساب دقیق و واقعی برای بیمار و صرفه جویی اقتصادی قابل ملاحظه است.

استفاده بهینه و کارآمد از نیروی متخصص از طریق نظارت مستقیم داروساز بر دارو‌های مصرفی بیمار و نظارت بیشتر توسط داروساز بر فعالیت‌های پرسنل شاغل در داروخانه از جمله دستاورد‌های ارزشمند این روش است که در سیستم Unit-Dose، توزیع دارو، تحت نظارت مستقیم داروساز انجام می‌گیرد.

در این روش، دارو‌های مصرفی برای هر بیمار به میزان تجویز شده توسط پزشک، در بخش مراقبت‌های دارویی (واحد یونیت دوز) آماده می‌شود. سپس دوز، تعداد و روش مصرف دارو توسط داروساز کنترل می‌شود و نهایتا در اختیار پرستاران بخش‌ها قرار می‌گیرد.

نظارت فنی داروساز طبق استاندارد اعتباربخشی باید تا مرحله تحویل دارو به بیمار و آموزش بیمار وجود داشته باشد که تا حدود زیادی در این روش اجرا می‌شود.

در سیستم قبلی، توزیع دارو به صورت فلور استوک بود. در روش استوک که به صورت یک داروخانه کوچک در اتاق تریتمنت واحد پرستاری وجود دارد و داروخانه فقط متعهد است که ذخیره دارویی هر بخش را تأمین کند.

در این روش، پرستار ابتدا دارو را از استوک استفاده می‌کند و سپس اقدام به ثبت داروی مصرفی می‌کند که گاهی موجب بروز کسورات چشمگیر در بیمارستان به علت عدم دقت کافی در زمان ثبت داروی مصرف شده برای بیمار از نظر نوع و مقدار داروی مصرفی است.

لذا ضروری است که داروی مصرفی هر بیمار قبل از استفاده برای آن بیمار در سیستم HIS ثبت شود و از داروخانه تقاضای دارو شود تا تضمین کافی وجود داشته باشد که دقیقا همان شکل دارویی و مقدار داروی مدنظر پزشک توسط پرستار تحت نظارت داروساز برای بیمار تجویز شود که این امر توسط سیستم یونیت دوز قابل اجرا است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراقبت دارویی بیمارستان دکتر حشمت بیمارستان قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ