Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@23:25:38 GMT

علت اصلی ناراحتی از کرونا چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۰۷۰۱

یک مدیر گالری با تاکید بر اینکه امکان ارتباط مستقیم با مخاطب از بین رفته است، درباره بستر فضای مجازی برای ارائه نمایشگاه‌های هنری، خاطرنشان کرد: هدف گالری فقط فروش اثر نیست، بلکه فراهم کردن یک اتقاق فرهنگی است. گالری‌دار دلال آثار هنری نیست که بخواهد فقط به دنبال فروش اثر باشد. ناراحتی ما از جریان کرونا، کاهش ارتباط مستقیم با مخاطب است که قطعا در فضای مجازی چنین اتفاقی نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: فرهاد آذرین، مدیر گالری آتبین درباره وضعیت هنرهای تجسمی در یک سال گذشته و تاثیرات کرونا بر فعالیت گالری‌ها، با بیان اینکه «به طور کلی مبنای کار هنرهای تجسمی و گالری‌ها، در ارتباط مستقیم مخاطب با اثر هنری تعریف و تبیین می‌شود»، اظهار کرد: در این میان شرایط همه‌گیری و قرنطینه‌ و ترس‌ها و احتیاط‌ها شرایط را به سمتی برد که گالری‌ها نتوانند در ارتباط مستقیم با مخاطب باشند؛ به عنوان مثال ما در سال گذشته کلا چهار نمایشگاه هنری داشتیم، که نسبت به میانگین همیشگی‌ بسیار کمتر است.

او همچنین درباره بستر فضای مجازی برای ارائه نمایشگاه‌های هنری، خاطرنشان کرد: اگر قرار به این باشد که به فضای آنلاین بسنده کنیم، دیگر چه نیازی به گالری است؛ چراکه اصل داستان ارتباط نزدیک با اثر هنری است. هدف گالری فقط فروش اثر نیست، بلکه یک اتفاق فرهنگی است. گالری‌دار دلال آثار هنری نیست که بخواهد فقط به دنبال فروش اثر باشد؛ بنابراین ناراحتی ما از جریان کرونا، موضوع کاهش ارتباط مستقیم با مخاطب و تبادل افکار است که قطعا در فضای مجازی چنین اتفاقی نمی‌افتد.

این مدیر گالری ادامه داد: در این مدت خیلی از گالری‌ها تعطیل شدند و حتی آثار هنرمندان را برگرداندند و در این میان برخی از گالری‌ها هم نمایشگاه‌های مداوم داشته‌اند. در واقع هر گالری سعی کرده است که با شیوه خود با کرونا کنار بیاید. در این میان ما انتخاب کردیم که با کاهش برگزاری نمایشگاه‌ها، خودمان و مخاطبان را وادار به رعایت و پیشگیری کنیم.

آذرین درباره نبود رویکرد مشخص از سوی متولیان امر برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری نیز بیان کرد: فکر می‌کنم اگر رویکرد یکسانی وجود داشت، بهتر بود. اگر ما از یک اتفاقی صحبت می‌کنیم که سلامتی مردم را درگیر کرده است، دلبخواهی کردن تصمیمات، شاید چندان جذاب نیست. از سوی دیگر این نکته را هم باید در نظر داشت که تحمیل شرایط به افراد نیازمند فراهم کردن مقدمات و پذیرفتن تبعاتی است که شاید مجموعه‌ای که باید دستورالعمل بدهد، نمی خواهد درگیر این ماجرا شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: ناراحتی ، کرونا ، فضای مجازی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ناراحتی کرونا فضای مجازی ارتباط مستقیم با مخاطب نمایشگاه ها فضای مجازی گالری ها فروش اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی