Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلندترین تپه‌های شنی جهان در شهرستان ریگان ظرفیتی بی نظیر در دل کویر است. از این تپه‌های شنی، علاوه بر استفاده در زمینه گردشگری و توریست می توان در راستای درمان درد مفاصل، روماتیسمف ناراحتی های پوستی و … می توان استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ شن درمانی روشی است که در طب سنتی ۶۰۰ ساله شهر ارومچی پایتخت منطقه خودمختار اویغور سینجان چین برای درمان بیماری‌های روماتیسم، دردهای مفصلی، بی خوابی و استرس مورد استفاده قرار می گیرد، این روش سنتی در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرا می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاله تاج الدینی در گفتگویی در خصوص شن درمانی و آثار این روش عنوان کرده بود: طب سنتی ایران راهکار‌ها و تدابیر بسیار ارزشمندی برای بهبود کیفیت زند‌گی و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی و ذهنی را دارد، به شرط آنکه تدابیر و نکات حفظ‌الصحی‌اش مورد توجه مردم و خانواده‌ها قرار بگیرد و در زند‌گی به کار گرفته شود، این روز‌ها ریگ درمانی در استان از جمله روش‌هایی است که ما به بیماران برای درمان بیماری هایشان توصیه می‌کنیم.

متخصص طب سنتی ایرانی ادامه داد: یکی از شیوه‌هایی که از زمان‌های دور برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته، ریگ درمانی بوده است و کاربرد درمانیِ آن برای درمان بیماری‌های پوستی و مفصلی در جای جای جهان چشمگیر است.

تاج الدینی با بیان اینکه ریگ درمانی عموما برای درمان درد مفاصل و روماتیسم، ناراحتی‌های پوستی، بیماری‌های روماتیسمی، سیاتیک و درد‌های مزمن توصیه می‌شود، عنوان کرد: بر اساس متون طب سنتی تمرغ یا خوابیدن درشن یا اندفان در شن (ریگ) یکی از راه‌های درمانی برای بیماری‌ها است، خصوصا در بیماری‌هایی که ناشی از رطوبت بوده است برای مشکلات ناشی از مفاصل یکی از درمان‌های مفید ذکر می‌شود.

ظرفیتی بی نظیر در دل کویر

زمانی که از شرق استان کرمان و به ویژه شهرستان ریگان سخن به میان می آید، گرد و غبار و آلودگی هوا را تداعی می کند. اما این نقطه کویری، پتانسیل غنی برای برای جذب توریست داخلی و خارجی دارد.

بلندترین تپه های شنی جهان در شهرستان ریگان و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده اند، این تپه ها که دارای وسعتی بالغ بر ۳۰ کیلومتر مربع و ارتفاع ۷۵ متر هستند و از تپه های شنی این منطقه به منظور برگزاری مسابقات شتر سواری، ماشین سواری، موتور سواری و … استفاده می شود.

امین باقری فرماندار ریگان در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه ریگان از جمله شهرستان های شرق استان کرمان است، گفت: این شهرستان از نظر جغرافیایی در مسیر ترانزیت بندر چابهار قرار گرفته است که این مسئله از جمله پتانسیل های بسیار خوب این منطقه است.

وی ادامه داد: در ریگان تپه های شنی وجود دارد که این تپه ها شرایط خاص و بسیار زیبایی دارند و در کنار آن کویر بسیار زیبایی در این منطقه وجود دارد که فاصله زیادی با جاده ترانزیت ندارد؛ بنابراین شرایط بسیار خوبی در شهرستان ریگان به وجود آمده است و این تپه های شنی به گونه ای هستند که می توان در زمینه اکو توریسم از آنان استفاده کرد.

وجود گلدان‌های حیرت انگیز نبکا در شرق کرمان

فرماندار ریگان با اشاره به نوع خاک تپه های شنی منطقه ریگان اظهار کرد: تپه های بلند شرق استان کرمان دارای عرض دو کیلومتر و طول دوازده کیلومتر هستند که به دلیل وزش بادهایی در روزهایی که وضعیت آب و هوا نامناسب است به حالت طبیعی خود باز می گردند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به وزش بادهایی که در این منطقه وجود دارد و حرکت هایی که شن های روان در این منطقه کویری صورت می گیرد، گمان می کنید که این تپه های شنی نقاشی شده اند.

فرماندار ریگان با بیان اینکه غیر از تپه های شنی در ریگان کهورهای بی نظیر ایرانی در این منطقه داریم که مختص به این بخش است، تصریح کرد:  گلدان های طبیعی نبکا با توجه به شرایط اقلیمی در شرق استان کرمان وجود دارد که این گلدان ها از حرکت شن های روان جلوگیری می کنند که گفتنی است زیبایی چشم نوازی دارند.

وی ادامه داد: گلدان های طبیعی نبکا برای افرادی که از جاهای دیگر به این منطقه می آیند بسیار حیرت انگیز است که زیبایی خاص خود را دارند.

تأثیر شن درمانی برای درمان درد مفاصل و روماتیسم

باقری با اشاره به اینکه در محل تپه های شنی زیر ساخت هایی به وجود آمده است، عنوان کرد: در روستای کویری پرورش شتر، نخل خرما، مرکبات و … انجام می شود و به منظور جذب توریست خانه های بوم گردی در این منطقه راه اندازی شده است.

این مقام مسئول در خصوص استفاده از تپه های شنی به منظور درمان گفت: با توجه به نوع جنس و درجه حراراتی که شن ها دارند، تأکید شده است که این شن ها بسیار در زمینه درمان درد مفاصل، روماتیسم مفصلی و … تأثیر گذار است.

فرماندار ریگان ابراز کرد: مهمترین مسئله ای که در منطقه مورد نیاز است، فراهم آوردن زیر ساخت های لازم است؛ چرا که زمانی کسی به عنوان گردشگر در منطقه حضور پیدا می کند با توجه به شرایط آب و هوایی نیاز است زیر ساخت هایی را که نیازمند یک گردشگر است به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی می توانیم مجموعه ای از گیاهان و درختان محلی با امکانات متنوع ایجاد کنیم، اظهار کرد: با توجه به وجود ارگ جهانی بم و مسیر ترانزیت بندر چابهار که دو مقصد گردشگری هستند از این پتانسیل ها می توانیم به نحو احسنت استفاده کنیم.

لزوم توجه دولت به پتانسایل شرق استان کرمان

امیر ابراهیمی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: در راستای ثبت تپه های شنی شرق استان کرمان در منطقه ریگان باید راهکارهایی از طرف سازمان مرکز استان ارائه شود همچنین اقداماتی که پیش از این صورت گرفته است قرار است به تپه های یلان و کویر لوت الحاقیه زده شود.

نماینده میراث فرهنگی استان کرمان در ریگان ادامه داد: تاکنون به دلیل نبود امکانات مالی این کار انجام نشده است و با توجه به نوپا بودن منطقه، اولویت شهرستان معیشت مردم است و به دلیل نداشتن راه، جاده و امکانات در زمینه اعتبارات خیلی بهاء داده نمی شود.

وی با بیان اینکه در راستای امکانات تپه های شنی، دولت به عنوان صاحب اینگونه مسائل تاکنون هیچ گونه کمکی نکرده است، اظهار کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم که دو نفر در این زمینه آمده اند و مجوز هم داده شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان و در روستای مربوط به تپه های شنی سه واحد خانه بوم گردی راه اندازی شده است، ابراز کرد: مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی از این واحدهای اقامتی بوم گردی رضایت دارند همچنین از نظر امنیتی شرایط خوبی وجود دارد.

نماینده میراث فرهنگی استان کرمان در ریگان خاطر نشان کرد: شهرستان ریگان به عنوان خروجی استان به استان سیستان و بلوچستان است و ظرفیت مناسبی در جاده ترانزیت بندر چابهار دارد و چنانچه امکانات داشته باشیم می توانیم از این پتانسیل استفاده مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای درمان بیماری ها ترانزیت بندر چابهار درمان درد مفاصل شرق استان کرمان فرماندار ریگان شهرستان ریگان تپه های شنی تپه ها گلدان ها طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟