Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر خارجه آلمان گفت وجود زنان در عرصه دیپلماسی، با اهمیت و توجه به خردگرایی و عدالت است.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزیر خارجه آلمان گفت: فرآیند‌های صلح، زمانی پایدار خواهند بود که زنان نیز در آن مشارکت داشته باشند.
وزارت خارجه آلمان در صفحه توییت خود در حوزه «نقش زنان در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی»، ویدئویی را از گفتگو‌های وزرای خارجه آلمان، بلژیک، اسپانیا و اسلوونی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدئو، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، نخست این سئوال را مطرح کرد که براستی چرا وجود زنان در عرصه دیپلماسی این قدر می‌تواند با اهمیت به نظر آید. او در پاسخ به این سئوال گفت: اینکه امروزه نیز در این باره صحبتی نمی‌شود، واقعا نمایشی رقت بار و مفتضحانه از ناتوانی و استیصال است. مساله، مساله مبارزه زنانه یا اعمال اصلاحات سیاسی نیست بلکه مساله، به طور ساده، مساله توجه به خردگرایی و عدالت است.
هایکو ماس ادامه داد: فرآیند‌های صلح، زمانی پایدار خواهند بود که زنان نیز در آن مشارکت داشته باشند و این همان چیزی است که ما مدتها درباره اش می‌دانیم. می‌دانیم که گروه‌های ترکیبی، موفق‌تر و موثرتر عمل می‌کنند؛ لذا این طرز فکر در مباحث سیاست خارجی، نه تنها در اندیشه ما که در اقدامات و اعمال ما نیز باید ملاک عمل قرار گیرد.
 
روشن است جامعه در حوزه دیپلماسی نیز به وجود زنان نیاز دارد
صوفیا ویلمز، وزیر خارجه بلژیک هم در این باره گفت: از آنجا که زنان، نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند بنابراین آن‌ها (زنان) باید به درستی نمایندگی و معرفی شوند. مشارکت برابر زنان در عرصه دیپلماسی، نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی در درک صحیح از جهانی دارد که در آن زندگی می‌کنیم.
وزیر خارجه بلژیک افزود: من یک «برنامه عمل» را به تصویب رساندم که با هدف آگاه سازی از تاثیر قالب‌ها و کلیشه‌ها در اندیشه ما، شامل مشاوره زنانه، راهنمای شغلی، پویش مشاهده و دوره‌های آموزشی تدوین شده است. روشن است که جامعه در حوزه دیپلماسی نیز به وجود زنان نیاز دارد. پس بگذارید این اتفاق بیفتد!
خانم آرانشا گونزالس لایا، وزیر امور خارجه، اتحادیه اروپا و همکاری اسپانیا هم گفت: دولت اسپانیا به طور مثال درباره سازگاری اخیرش با یک سیاست خارجی فمینیستی، تصمیم خود را گرفته است. ما مصمم به توسعه برابری جنسیتی در سراسر جهان هستیم.
وزیر خارجه اسپانیا نیز گفت: معتقدیم نهاد‌های اروپایی می‌توانند در ارتباط با موارد متعددی در زمینه قانونگذاری، پیشگام باشند که از جمله می‌توان به پرداخت برابر (حقوق زن و مرد شاغل یا بازنشسته) یا همین طور مساله خشونت‌های جنسیتی اشاره کرد. امیدواریم اتحادیه اروپا برای دهه آینده میلادی، کنوانسیون استانبول را تصویب کند. ما با دوستان و متحدانمان در مدیترانه، منطقه ساحل (آفریقا)، آمریکای لاتین، آسیا و خلاصه هرکجا همکاری خود را برای بحث و بررسی این مساله که چطور می‌توانیم با هم کار کنیم و چگونه می‌توانیم برای قدرت و اختیار دادن به زنان از هم بیاموزیم، ادامه خواهیم داد.
 
زنان در ارایه خدمات دیپلماتیک در اسلوونی، نقش اساسی دارند
وزیر خارجه اسپانیا افزود: دست آخر آنکه ما زنانی را می‌خواهیم که دور میز بنشینند و تصمیم بگیرند. در حال حاضر ما یکی از معدود دولت‌های جهان هستیم که (در زمینه مناصب و پست‌های مدیریتی) از توازن جنسیتی برخوردار است و حالا گام بعدی ما حصول اطمینان از تعمیم این برابری و مساوات به تمامی مراکز و نهاد‌های ارایه دهنده خدمات عمومی از جمله حوزه دیپلماسی است. ما در این زمینه، برنامه داریم و از یک اراده سیاسی برخورداریم و من می‌توانم به شما بگویم که در حال توسعه برابری جنسیتی در اسپانیا هستیم.
آنژه لوگار، وزیر خارجه اسلوونی گفت: زنان در ارایه خدمات دیپلماتیک در اسلوونی، نقش اساسی دارند و 60 درصد از این خدمات را زنان برعهده دارند و خاستگاه من نیز متعلق به یک بخش اقلیت است. زنان، 40 درصد مهمترین مناصب و پست‌های مدیریتی را در وزارتخانه ما بر عهده دارند. این شرایط نشان می‌دهد اسلوونی یک کشور نمونه در این زمینه است که زنانش در حال ایفای نقشی مهم در عرصه‌های دیپلماتیک هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرآیند صلح حوزه دیپلماسی خارجه آلمان وزیر خارجه وجود زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با هاکان فیدان دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در چهارمین دیدار خود در محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود از مصر، اندونزی و عربستان سعودی دیدار کرده بود.

کد خبر 6096668 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • امیرعبداللهیان با هاکان فیدان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است