Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:20:11 GMT

هند وابستگی خود به نفت خاورمیانه را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۱۳۰۰

هند وابستگی خود به نفت خاورمیانه را کاهش می‌دهد

هند از تصمیم اوپک پلاس برای تمدید قرارداد کاهش تولید ناراضی است و قصد دارد واردات نفت از خاورمیانه را کاهش داده و نیاز خود را با واردات بیشتر نفت آمریکا تأمین کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، به دنبال تصمیم ائتلاف اوپک‌پلاس برای تمدید قرارداد کاهش تولید در ماه آوریل، هند از پالایشگاه‌های دولتی خود خواسته واردات از خاورمیانه را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سومین وارد کننده بزرگ نفت در دنیا از کاهش عرضه نفت و قیمت بالاتر آن راضی نیست.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 طبق گفته یکی از منابع دولتی هند:«ما از شرکت‌هایمان خواسته‌ایم منابع واردات نفت خود را از خاورمیانه تغییر دهند. نمی‌توانید ما را دربند تصمیم تولیدکنندگان خاورمیانه نگه دارید. وقتی آنها قصد تثبیت بازار را داشتند در کنارشان ایستادیم».

 ائتلاف اوپک پلاس هفته گذشته بازار را متعجب کرد و تصمیم گرفت تولید خود را در ماه آوریل افزایش ندهد و تنها معافیت‌های کوچکی برای روسیه و قزاقستان در نظر گرفت. بنابراین نه تنها تولید نفت در ماه آینده میلادی تغییری نخواهد کرد، بلکه عربستان هم همچنان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را ادامه خواهد داد.

 هند که 80 درصد از مصرف نفت خود را وارد می کند و 60 درصد از این واردات را از خاورمیانه انجام می‌دهد، از این تصمیم اوپک پلاس برای مدیریت عرضه ناراضی است چون قیمت بالاتر نفت هزینه واردات آن و در نتیجه تورم داخلی را بالا برده است.

تأکید هند بر واردات نفت ایران با وجود تحریم‌ها/ دهلی‌نو: به‌نفع کشور خودمان عمل می‌کنیمهند تا سال 2030 سومین مصرف کننده بزرگ انرژی جهان خواهد شد

 در حال حاضر عراق و عربستان به ترتیب اولین و دومین عرضه کننده بزرگ نفت به هند هستند.

دوری از نفت خاورمیانه شامل خرید نفت بیشتر از آمریکا و واردات از گویان می‌شود که یک تولید کننده جدید است.

دارمندرا پرادان، وزیر نفت هند اعلام کرد نگران است تصمیم اوپک پلاس برای عدم افزایش تولید نفت در ماه آوریل به روند بهبود تقاضای جهانی نفت در جهان آسیب برساند.

 این اولین باری نیست که هند نارضایتی خود را از سیاست‌های اوپک‌پلاس برای کنترل بازار اعلام کرده است. این کشور هفته گذشته از اوپک پلاس خواست تولید خود را افزایش دهد و اعلام کرد از کاهش تولید ساختگی برای افزایش قیمت حمایت نمی‌کند.

 انتهای پیام/15

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوپک پلاس کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به سال‌های گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، که ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هم‌اکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

کد خبر 6090469 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد