Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی با بیان اینکه منشأ اصلی گرانی ها سوء مدیریت است گفت: وزارت صمت و جهاد کشاورزی در این خصوص مسئولیت جدی دارند و مشکلات نشان دهنده این است که دولت نتوانسته مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند و نیاز است همه جدی پای کار بیایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، با اشاره به بازار آشفته میوه و وجود گرانی های شدید در بازار با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حل معضل گرانی ها گفت: زمانی که مقام معظم رهبری می فرماید من بارها به مسئولین راهکار مقابله با گرانی ها و حل مشکلات اقتصادی را گفته ام این یعنی مسئولین باید آستین های خود را بالا بزنند و این نشان دهنده این است که منشأ اصلی گرانی ها سوء مدیریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه زمانی که مدیران به دلایل مسائل سیاسی و جناحی انتخاب می شوند و عمدتا افراد بی عرضه و ناتوانی هستند نتیجه آن همین سوء مدیریت ها می شود.

سلیمی اظهار کرد: بازدید که اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از میدان تره بار داشت به وضوح مشخص شد که بسیاری از میوه جات دو الی سه برابر نسبت به خود میادین تفاوت قیمت داشت و این نشان دهنده عدم نظارت کافی دولت در این بخش است.

وی بیان کرد: وزارت صمت و جهاد کشاورزی در این خصوص مسئولیت جدی دارند و مشکلات نشان دهنده این است که دولت نتوانسته مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند و نیاز است همه جدی پای کار بیایند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز مسئولین باید از اتاق های درب بسته خود بیرون بیایند و از روی مبل های خود بلند شوند و جلسات فرمایشی که هیچ بازده ای ندارند تعطیل شوند و درمان درد امروز کار عملیاتی و حضور در میدان است.

وی با بیان اینکه دولت ابزارهای زیادی برای مقابله با مشکلات دارد، افزود: امروز در کشور بیش از ۴ میلیون کارمند داریم و این یک ظرفیت عظیم در حوزه مدیریت است که باید پای کار بیاید چراکه بیش از ۷۰ درصد از بودجه کشور جاری است و برای پرداخت حقوق کارمندان است.

سلیمی ادامه داد: عوامل دولت و مدیران میانی باید برنامه ریزی جدی داشته باشند و دلسوزانه پای کار بیایند و متأسفانه امروز دولت در حوزه مدیریتی یک ضعف جدی و معناداری دارد و این از حوزه وزارتخانه ها گرفته تا استانداری ها به وضوح قابل نمایش است.

وی با اشاره به اینکه خود آقای روحانی می گوید ملاک تورم جیب مردم است و ملاک مدیریت هم بازار آشفته است، گفت: وقتی ادعا می کنند مدیریت ما ۲۰ است بازار آشفته این را نشان نمی دهد بلکه بازار آشفته نشان از مشکلات جدی می دهد که باید دولت برای آن تدبیر بیندیشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متـأسفانه امروز دولت به دنبال اهداف خود و همان کارهای سیاسی است و دولت باید دعوای حزبی را رها کند و سوال اینجاست آیا دولت از دعوای سیاسی که بیش از ۷ سال است در کشور راه انداخته اند خسته نشدند؟

وی با اشاره به سیاسی کاری های دولت در انتصاب مدیران بیان کرد: متأسفانه دولت در طی این سال ها تنها به رفقای خودشان پست های مدیریتی را داده اند و امروز نیاز است برای مدیریت ها دنبال جوان های انقلابی و متعهد بروند چراکه جوانان متخصص و متعهد زیاد داریم اما همه آنها به حاشیه رفتند و دولت دست رد به سینه همه آنها زده است.

سلیمی افزود: بارها به دولت تذکر داده شده که از جوانان به عنوان سرمایه های عظیم استفاده کند اما گوشی شنوا نیست و امیدواریم دولت در این روزهای آخر به خود بیاید و درد مردم را ببیند.

وی اضافه کرد: متأسفانه امروز قیمت میوه در بازار بسیار زیاد است و در برخی از اجناس همچون مرغ مردم در صف می مانند و جالب اینجاست که آقای روحانی می گوید ما کاری کردیم که مردم در صف نمانند و گویا ایشان در مریخ زندگی می کند!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تعجب آور است که آقای رئیس جمهور صف های عریض و طویل مردم را نمی بیند و اینجاست بگوییم قبل از آقای روحانی مردم در صف نبودند و رئیس جمهور مردم را در صف آورد و وقتی ایشان این مسئله به این روشنی را انکار می کنند همانند نمک ریختن به زخم مردم است و تأسف‌آور است که مسئولین دولتی به‌جای رفع مشکلات نمک بر روی زخم مردم می‌ریزند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت از پس تأمین خوراک گوسفند برنیامد و نتوانستند این مسئله را مدیریت کنند بعد ادعا می‌کنند که مدیریت ما مدیریت برتر است و مسئولین به‌جای بیانیه خواندن باید خوراک دام را فراهم کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بازار آشفته نشان دهنده سوء مدیریت گرانی ها پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت رفع ناترازی‌ها و مشکلات کشور از جمله تنش‌های‌ آبی، ناترازی برق، مشکلات اشتغال و مسکن، تورم، کسری بودجه و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم را در محور برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 747977

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم