Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگی/ کمتر از 10 روز تا آغاز سال نو باقی مانده اما سرنوشت فیلم‌های اکران نوروز همچنان در هاله‌ای از ابهام است. در حالی که قرار بود روز دوشنبه ترکیب نهایی فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۰ مشخص شود اما مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش با اعلام تعویق یک هفته‌ای، از اعلام اسامی فیلم‌ها در روز یکشنبه 24 اسفندماه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«درخت گردو» محمدحسین مهدویان، «خورشید» مجید مجیدی و «خون شد» مسعود کیمیایی از محتمل‌ترین گزینه‌های اکران نوروز در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است اما دلیل تأخیر در تصمیم‌گیری‌ها، طبق شنیده‌ها تلاش شورای صنفی نمایش برای جلب رضایت صاحبان یک فیلم کمدی برای قرار گرفتن در این لیست است؛ در شرایطی که هنوز تکلیف اکران نوروز مشخص نشده زمزمه‌های افزایش قیمت بلیت سینماها به نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقبال مخاطبان از سینما دامن زده است؛ همزمان با اعلام خبر بررسی آیین‌‌نامه شورای اکران سال 1400 برخی رسانه‌ها از توافق اصناف سینمایی برای افزایش قیمت بلیت سینماها و طرح افزایش حداقل 50 درصدی بهای بلیت (30 هزارتومان) خبر داده اند. دبیر شورای صنفی نمایش، به تازگی بدون اشاره به این میزان افزایش عنوان کرده که این درخواست در نامه‌ای به حسین انتظامی اعلام شده و گران شدن بلیت‌ها منتظر تأیید رئیس سازمان سینمایی است. اطلاع‌رسانی پرابهام درباره افزایش قیمت بلیت سینما باعث شد بازار شایعات داغ شود و روز گذشته در خبرهای غیررسمی احتمال افزایش 50 تا 100 درصدی و قیمت 40 هزارتومان برای هر بلیت هم مطرح شود. این در حالی است که پیش از این مرتضی شایسته در گفت‌وگویی با «موج »اعلام کرده گرانی بلیت برای هر سینما درجه‌بندی خاصی دارد و این افزایش حدود 5 هزارتومان است؛ هر سال قیمت بلیت‌ها با آغاز اکران نوروز افزایش پیدا می‌کند، اما با توجه به شرایط کنونی سینما‌ها که دیگر رونق سابق را ندارند انتظار می‌رفت مسئولان امر به این زودی‌ها به فکر گران کردن بلیت سینما‌ها نباشند، اگر چه سال 98 قیمت بلیت سینماها بدون تغییر ماند،اما تیرماه امسال همزمان با بازگشایی سالن‌های سینما به بهانه مالیات ارزش افزوده و کارمزد خرید آنلاین، درصد کمی به قیمت بلیت‌ها اضافه شد؛ با تعطیلی سالن‌های سینما به دلیل شیوع کرونا، عدم استقبال مخاطبان در ایام بازگشایی سینماها، بی‌اعتمادی صاحبان آثار به اکران فیلم‌شان در چنین وضعیتی، فشار اقتصادی زیادی به صنعت سینما وارد شده است و به نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان تنها راه حل این بحران و ضمانت بازگشت سرمایه را افزایش بهای بلیت می‌دانند، اما کارشناسان معتقدند افزایش قیمت بلیت‌ در شرایط اقتصادی امروز مانعی تازه‌ در مسیر بازگشت مخاطب به سینما است؛ در شرایطی که سالن‌های سینما با بحران مخاطب رو به رو است، رونق گرفتن سینماها به گزینه‌های تشویقی از جمله چینش جذاب از اکران فیلم‌های پرفروش و قیمت مناسب بلیت و حال خوب نیاز دارد  نه بالعکس.  
 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: افزایش قیمت بلیت قیمت بلیت سینما اکران نوروز فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!

آفتاب‌‌نیوز :

حسین مهکام که اسفند سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته ساخت و به تازگی پروانه نمایش آن را گرفته است. «عینک قرمز» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته ساخته شده و جزئیات دقیقی از این فیلم منتشر نشده است.

در برخی خبر‌ها حامد بهداد به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، با این تاکید که «عینک قرمز» یکی از کمدی‌های تولیدی این روز‌های سینما است. مهکام پیش‌تر بجز «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز ساخته بود.

علاه براین فیلم، «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان نیز پروانه نمایش گرفته است تا فهرست کمدی‌های اماده اکران تکمیل‌تر شود. پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد