Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@16:28:48 GMT

تأمین بسته‌های نوروزی برای اقشار کم‌درآمد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۱۶۶۰

تأمین بسته‌های نوروزی برای اقشار کم‌درآمد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه نخستین مرحله از پویش یک بعلاوه یک به مناسبت شب یلدا و در میان خانواده شهرداری تهران برگزار شد، گفت: دومین مرحله این پویش با هدف تقویت و جلب مشارکت اجتماعی در همه اقشار جامعه و حمایت از اقشار کم برخوردار شهر تهران در آستانه نوروز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مرحله از پویش با حضور و مشارکت تمام شهروندان برگزار خواهد شد، افزود: در این پویش با استفاده از بسترهای موجود در تلاشیم با تأمین بسته‌های معیشتی از محل منابع حاصل از مشارکت شهروندان، سازمان‌ها و موسسات فعال در شهر آلام شهروندان را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در سالی که گذشت همه گیری کرونا آسیب‌ها و مشکلاتی را از لحاظ اقتصادی در جامعه به وجود آورد و برخی مشکلات قبلی را نیز تشدید کرد، اظهار کرد: ما در مجموعه شهرداری تهران می‌کوشیم گامی صحیح و خیرخواهانه برای بهبود کیفیت زیست شهروندان برداریم.

حسینی همکاری فروشگاه شهروند با این پویش را اتفاقی مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: با این حرکت مدیریت شهری در عمل نشان داد که خودش در این مسیر پیشگام شده و مردم و مؤسسات فعال شهر را نیز در ادامه دعوت می‌کند.

وی افزود: شهروندان تهرانی می‌توانند بنا بر توان مالی خود بعد از خرید از فروشگاه شهروند با اهدای هر مبلغی که توان و تمایل دارند در اجرای پویش ۱+۱ مشارکت کنند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه با آغوش باز از همکاری دیگر مؤسسات، بنگاه‌های اقتصادی و فروشگاه‌ها استقبال می‌کنیم گفت: مؤسسه خیریه همت، سامانه #۷۸۰* از دیگر شرکای اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در اجرای این پویش هستند.

حسینی با بیان اینکه «۱+۱» از ظرفیت مشارکت خرد مردم در کنار مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف استفاده خواهد کرد، تاکید کرد: انتخاب نام «یک بعلاوه یک» نیز دقیقاً بر همین موضوع دلالت دارد که یک نفر می‌تواند دست کم به یک نفر دیگر کمک کند.

وی با یادآوری اینکه پویش «۱+۱» در شب یلدای سال ۹۹ تجربه‌ای موفق را با مشارکت کارکنان شهرداری تهران در جمع‌آوری بسته‌های حمایتی برای اقشار کم برخوردار و همچنین خانواده‌های کودکان کار پشت سر گذاشت تصریح کرد: منابع جمع‌آوری شده در این مرحله نیز صرف تهیه و خرید اقلام و بسته‌های حمایتی ویژه نوروز و توزیع آن در میان افراد نیازمند خواهد شد و گزارش دقیق آن نیز با تأکید بر حفظ کرامت افراد به مردم و مجموعه‌های مشارکت کننده در این پویش رسانده می‌شود.

به گفته وی شهروندان با انتخاب بارکد پویش «۱+۱» در فروشگاه شهروند و همچنین شماره گیری #۱*۵۵۸۸*۷۸۰* با انتخاب هر مبلغی که تمایل داشته باشند می‌توانند در اجرای این پویش شرکت کنند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090842 برچسب‌ها سید مالک‌حسینی نوروز1400 پویش ۱+۱

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سید مالک حسینی نوروز1400 پویش ۱ ۱ شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند