Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:40:12 GMT

گول شیب نزولی کرونا در مازندران را نخورید!

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۱۷۱۱

گول شیب نزولی کرونا در مازندران را نخورید!

ایسنا/مازندران شیب شیوع ویروس کرونا در مازندران همچنان به صورت ملایم در حال کاهش است و این استان، هر روز، نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، شرایط بهتری پیدا می‌کند با این وجود، ردپای ویروس جهش‌یافته انگلیسی در سراسر کشور، نگرانی مسئولان برای افزایش ناگهانی آمار را بیشتر کرده است، به همین دلیل، مازندران جزو استان‌هایی است که ورود به آن ممنوع اعلام شده و در ایام نوروز مسافر نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز در این رابطه گفته بود که، سفر خودروهای دارای پلاک غیر بومی به سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان ممنوع است.

در همین راستا، سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به آخرین آمار شیوع کرونا و ابتلای افراد به آن در این استان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۸۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۴۳ مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۹۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این رابطه، با اشاره به اینکه، در حال حاضر ۱۲۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار جدید بستری و ۱۵بیمار هم ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حال عمومی نماینده مردم ساری و میاندرود خوب است

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اخباری که در فضای مجازی مبنی بر بستری شدن منصورعلی زارعی رئیس مجمع نمایندگان مازندران به دلیل ابتلا به کرونا، منتشر شده بود، واکنش نشان داد و حال عمومی وی را رضایت بخش توصیف کرد.

وی با اظهار به اینکه این نماینده مجلس به دلیل سوابق بیماری زمینه ای جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل بیماری بستری شدند گفت: با اقدامات درمانی صورت گرفته، در حال حاضر، از وضعیت مناسبی برخوردار است و جای نگرانی نیست.

موسوی با بیان اینکه بیماری کرونا در استان در وضعیت تثبیت شده و سیر کاهشی ملایم قرار دارد گفت: علیرغم این که بیماری تقریبا به وضعیت تثبیت شده رسیده است اما نگرانی های ما اقدامات ایام اخر سال افراد مانند خرید های نوروزی، مسافرت ها و مراسمات است که توصیه میکنیم مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فاصله گزاری اجتماعی، زدن ماسک و درخانه ماندن از خود در برابر این ویروس در گردش مراقبت کرده و به کادر درمان کمک کنند.

فروشندگان مجتمع‌های خرید به این نکات توجه کنند

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری نیز به موضوع خرید در روزهای پایانی سال اشاره و اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حضور مردم در مراکز خرید، لزوم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در این مراکز دوچندان شده است.

وی ادامه داد: از این‌رو به شاغلین در فروشگاه‌ها و مراکز خرید توصیه می‌شود که حتما از ماسک استفاده و از ارائه خدمات به افرادی که ماسک ندارند، خودداری کنند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استفاده از کارتخوان به‌جای دریافت وجه نقد، رعایت بهداشت دست‌ها، استفاده از ضدعفونی کننده‌ها و در اختیار قرار دادن آن به خریداران و رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی بین ۱.۵ تا دو متر از دیگر توصیه‌های وزارت بهداشت به شاغلین در فروشگاه‌ها و مراکز خرید است.

بر این اساس، در حال حاضر، ۸۷۱ بیمار مبتلا به کرونا و یا مشکوک به این ویروس در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونا در جهان سفر ممنوع دانشگاه علوم پزشکی مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی بستری هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور پیام فرستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، در پی درگذشت تالم بار نخبه علمی اهل مازندران، زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی، در پیامی این ضایعه را به جامعه علمی و فرهنگی استان مازندران و بازماندگان، تسلیت گفت.

طبق روایت فارس، متن پیام وزیر کشور بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

مصیبت درگذشت ناگهانی و تالم بار شادروان سید اسماعیل نصرالهی، جوان نخبه ملی و استانی اهل مازندران که برغم معلولیت جسمی، موفقیت مهم کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی در کنکور سال ۱۴۰۲ را بدست آورد، موجب تاثر و تاسف فراوان اینجانب شد.

به همین مناسبت، مصیبت درگذشت سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش، دکتر سید احمد نصراللهی را که در حادثه گاز گرفتگی به مشیت الهی رضایت دادند، به خانواده محترم و معزی، جامعه فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان مازندران تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن پوینده و رحیل راه علم، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مادر آن زنده یاد، که در حادثه گازگرفتگی آسیب دیده اند، شفا و صحت کامل مسئلت دارم.

گفتنی است، نخبه جوان اهل ساری که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی به موفقیت‌های علمی شاخصی دست یافته بود و پارسال در کنکور سراسری رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود، روز جمعه چهاردهم اردیبهشت بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری همراه پدرش جان باختند.

همچنین به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمده بود: ساعت ۱۱ روز/جمعه/ خبر مسمومیت سه نفر با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از درمانگاه روستای محمدآباد به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست اعزام بالگرد شد که پیرو این درخواست بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه گازگرفتگی دکتر سید احمد نصراللهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و فرزندش سید اسماعیل نصراللهی جوان نخبه و دارنده رتبه ۲۵ کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی جان باختند.

مادر سید اسماعیل نصراللهی نیز به دلیل مسمومیت با منواکسیدکربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود که با لوله‌گذاری در نای و انتقال سریع به مرکز درمانی امام خمینی(ره)، از مرگ نجات یافت.

زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی با توجه به معلولیت شدید جسمی حرکتی پارسال پس از موفقیت در کنکور سراسری مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان استان و کشور قرار گرفته بود. تا جایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پارسال با این جوان نخبه معلول دیدار کرد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902743

دیگر خبرها

  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • وزیر کشور پیام فرستاد