Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیش‌بینی‌مان این است سالمندان بهزیستی و افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای، مسئولان دفن بیماران کرونایی در وادی رحمت، کارکنان آزمایشگاه‌هایی که آزمایش کرونا را اخذ می‌کنند و کادر اورژانس ۱۱۵ در فروردین ماه و مردم عادی در اردیبهشت ماه واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: دو مرحله از واکسن کرونا به دستمان رسیده و مرحله سوم نیز از خارج کشور وارد شده و در حال توزیع بوده و شاید از روزهای آتی به دست ما هم برسد.

وی ادامه داد: تاکنون کادر آی سی یوهای کرونا و تعدادی از سالمندان مقیم در خانه‌های سالمندان تبریز واکسینه شده‌اند، امیدواریم سایر کادر بهداشت و درمان نیز در فازهای بعدی واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه اگر واکسن کرونای تولید داخل به تولید انبوه برسد، واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود این اتفاق در نیمه اول سال آتی بیفتد و اکثر مردم واکسن را دریافت کنند و کنترل بیماری در این مرحله امکان پذیر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاثیر واکسن‌های تزریق شده، خاطرنشان کرد: تاکنون عارضه‌ای جدی دیده نشده و واکسن‌ها مورد تایید وزارت بهداشت و دارای کیفیت بالایی هستند، به طوری که کادر بهداشت و درمان برای دریافت این واکسن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی تاکید کرد: نتیجه بررسی‌ها در کل دنیا نشان می‌دهد که واکسن ۹۰ درصد موثر و بدون عارضه است، اما ممکن است یک سری عوارض خفیف مانند علایم‌ سرما خوردگی، تب خفیف و درد عمومی بدن را به همراه داشته باشد که اصلا جای نگرانی نیست و توصیه می‌کنیم که مردم حتما استقبال کرده و داوطلب شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تبریز کروناویروس کووید 19 همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر باید نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد، واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به نگرانی شهروندان نسبت به حضور سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب در سطح مناطق حتی محلات مرکزی شهر اظهار کرد: سلامت و امنیت روانی جامعه با این شرایط به خطر افتاده است، در حالی که شهرداری براساس قانون شهرداری‌ها موظف به مبارزه با پرسه‌زدن حیوانات موزی در سطح شهر است.

وی افزود: نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد باید واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام شود، هرچند مدتی است نسبت به این امر بی توجهی صورت گرفته است.

کد خبر 750776

دیگر خبرها

  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟