Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از آغاز تولید و زراعت چوب به مدد پساب‌های شهری و آب‌های نامتعارف با هدف حفاظت از اراضی جنگلی و کمک به تولید در این استان خبر داد.

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز این زراعت با 50 هکتار در مناطق جنوبی سمنان خبر داد و اظهار کرد: گستره‌ای 1250 هکتار در پایین‌دست تصفیه‌خانه در حال تکمیل سمنان برای این مهم آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز این طرح از پساب‌های شهری تامین می‌شود افزود: در حال حاضر میزان دبی این پساب 150 لیتر برثانیه است که با تکمیل طرح تصفیه‌خانه تا 350 لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه در حال حاضر در سه شهر سمنان، مهدیشهر و دامغان پساب شهری وجود دارد افزود: برای توسعه زراعت چوب در این شهرها برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی منابع طبیعی استان برای افزایش زراعت چوب در این استان عمدتا کویری گفت: با وجود محدودیت در منابع آبی برای بهره‌برداری حداکثری از این بخش برنامه‌ریزی شده است و در همین راستا در این گام 214 هکتار نهال‌کاری مثمر و غیرمثمر در قالب زراعت چوب آغاز شده و در آینده سطح تولید و زراعت چوب با استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب‌های شهری افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

مرادی حقیقی با اشاره به افزایش قاچاق چوب طی سالیان اخیر در بسیاری از استان‌ها از توسعه زراعت چوب به عنوان راهکاری برای مقابله با این پدیده نام برد و تصریح کرد: تامین نیازهای کشور از طریق توسعه زراعت چوب علاوه بر ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد بهره‌برداران به حفاظت از منابع طبیعی و اراضی جنگلی کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منابع طبيعي زراعت چوب سمنان قاچاق چوب پساب استان سمنان شهر سمنان توسعه زراعت چوب منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری عل و فناوری آنا، با حضور رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معرفی شد.

در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسا واحد‌ها و مراکز آموزشی و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور محمدجواد فرهنگ، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در سالن سردار دل‌ها شهید سلیمانی برگزار شد، با حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اسماعیل اقدامی با حفظ سمت به عنوان سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منصوب شد.

اقدامی تجربیات زیادی از جمله رئیس خزانه‌داری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاون توسعه و مدیریت منابع واحد لاهیجان و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند