Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی آزادبخت صبح امروز در نشست خبری ستاد انتخابات استان همدان رجوع به آرای مردمی را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: وزارت کشور تمهیدات برگزاری سه انتخابات در سال ۱۴۰۰ را مهیا کرده و از هر نظر آماده برگزاری این رویداد سیاسی مهم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به ثمر نشسته است، قانونمداری را یکی از بسترهای حرکت در مسیر شهدا دانست و گفت: زمینه حضور تمام جناح‌ها و احزاب سیاسی برای برگزاری انتخابات پرشور مهیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به آغاز به کار ستاد انتخابات در شهرستان‌های استان گفت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر از امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۶ اسفند ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ گفت: ثبت نام از کاندیداها با نرم‌افزار، از طریق دفاتر پیشخوان، رایانه‌ای و حضور فیزیکی در فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

آزادبخت از تعامل خوب بین هیات اجرایی و هیات نظارت در استان خبر داد و در ادامه با بیان اینکه برگزاری ۲۴ فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود گفت: مرحله شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود، البته برگزاری تمام‌الکترونیک انتخابات در هشت کلانشهر کشور را خواهیم داشت تا در سال‌های بعد زمینه برگزاری این مهم در دیگر استان‌ها نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه تمام شعب اخذ رأی انتخابات در استان به دستگاه احراز هویت مجهز هستند گفت: فرمانداران و بخشداران ۳۰ نفر از معتمدان را همزمان به هیات‌های نظارت معرفی می‌کنند تا اعضای هیات‌های اجرایی از بین آنها انتخاب شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران پنج روز برای تشکیل هیات اجرایی فرصت دارند افزود: این زمان از ۱۸ اسفندماه آغاز شده است؛ ضمن اینکه اغلب فرمانداران فرایند تشکیل هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ را نهایی کرده‌اند.

وی با اشاره به آغاز نام‌نویسی داوطبان شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ اردیبهشت سال آینده و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت افزود: انتخابات شورای اسلامی روستادر ۹۱۸ روستای استان همدان و دو تیره عشایری برگزار می‌شود.

آزادبخت با بیان اینکه روستاهای تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر دارای شورای سه نفره و روستاهای بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای پنج نفره هستند گفت: با این تفاسیر ۱۰۶ روستای استان همدان دارای شورای روستای پنج نفره و ۸۱۲ روستا دارای شورای روستای سه نفره هستند که ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان شورای اسلامی روستا انتخاب خواهند شد.

تعداد منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ۳ هزار و ۱۴۰ نفر می‌رسد

وی تأکید کرد: با احتساب ۱۷۴ عضو شوراهای اسلامی شهر در استان همدان، تعداد منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ۳ هزار و ۱۴۰ نفر می‌رسد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از آغاز ثبت نام از داوطلبان اولین انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از هشتم فروردین سال آینده  و به مدت ۶ روز خبر داد و گفت: ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات میان دوره‌ای مجلس به صورت غیرحضوری یا با مراجعه به فرمانداری شهرستان بهار انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهرها، بلافاصله اسامی این افراد در اختیار مراجع چهارگانه قرار می‌‌گیرد تا پس از استعلام طی مدت ۱۰ روز نتیجه را اعلام کنند.

آزادبخت از افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در استان همدان خبر داد و افزود: در انتخابات سال‌های گذشته تعداد رأی‌دهندگان در برخی از شعب بالا بوده که برای پیشگیری از تجمع و شیوع کرونا، شعب این مناطق افزایش یافته است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد بستر حضور پرشور مردم در انتخابات، نقش رسانه‌ها را در این زمینه حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: ما ضمن تأکید بر وجود مشکلات در کشور به خاطر تحریم‌های ظالمانه دشمن، از ایستادگی و مقاومت مردم نیز سپاسگزاریم، اما به آنها اطمینان می‌دهیم  دولت در خدمت به مردم کوتاهی نکرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به درایت و هوشیاری مردم نسبت به دسیسه‌های دشمن گفت: معتقدم با حضور چهره های جدید در انتخابات و کاردانی مردم، شاهد حضور در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

وی در ادامه برگزاری هر گونه تجمع و دورهمی در ایام برگزاری انتخابات را ممنوع اعلام کرد و گفت: طبق آخرین آمار عامل ۳۳ درصد ابتلا به کرونا به خاطر تجمع و ۶۷ درصد نیز در دورهمی‌ها بوده است بنابراین به کاندیداها توصیه می شود برای پیشگیری از هر گونه تجمع و دورهمی از فضای مجازی و رسانه‌ها برای تبلیغ استفاده کنند.

آزادبخت با اشاره به فعالیت بازرسان در ستادهای انتخاباتی به منظور بررسی ممانعت از ایجاد تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: با متخلفان در این زمینه برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس ستاد انتخابات استان همدان شعب اخذ رأی ممنوعیت دورهمی رئیس ستاد انتخابات استان همدان ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی اسلامی شهر شورای اسلامی دارای شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز سه شنبه، دومین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

چه‌کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

در این جلسه، مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود درباره موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیات 9 نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرامنامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبین جریان انقلاب پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به 100 نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی