Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:25:07 GMT

کودکان سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۳۲۱۵

کودکان سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه شدند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای ۴۴۵ هزار و ۹۸۴ کودک زیر پنج سال سیستان و بلوچستان انجام شد.

به گزارش ایسنا دکتر سید مهدی طباطبایی اظهارکرد: سالانه تمامی کودکان زیر پنج سال ایرانی و غیرایرانی در سیستان و بلوچستان در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند که مرحله نخست این طرح در اواخر بهمن اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرحله دوم واکسیناسیون از ۱۶ تا ۱۹ اسفند اجرایی شده افزود: به برکت تلاش‌ها و مداخلات تیم‌های سلامت در سال‌های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در سیستان و بلوچستان و کشور مشاهده نشده و این طرح برای اطمینان کامل و پیشگیری همانند سال‌های گذشته امسال نیز در ۲ مرحله در استان اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه یکی از مشخصات فلج اطفال گسترش در محیط بوده تصریح کرد: به همین دلیل علاوه‌بر نظام مراقبت فلج اطفال که سالیانه انجام می‌شود مراقبت‌های محیطی فلج اطفال را از سال‌های اخیر برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز کرده‌ایم و وضعیت ویروس وحشی را با نمونه‌برداری از فاضلاب به‌صورت ماهیانه رصد و اگر موردی وجود داشته باشد اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که تیم‌های سلامت به‌صورت خانه به خانه مراجعه می‌کنند خاطرنشان کرد: ۲۸۱۱ تیم کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال استان را بر عهده داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان طرح واکسیناسیون فلج اطفال استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان فلج اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال