Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@07:42:22 GMT

چند راهکار مهم برای نظافت فروشگاه

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۳۲۳۲

چند راهکار مهم برای نظافت فروشگاه

تمیز نگه داشتن سطوح کف فروشگاه ها بسیار مهم است، زیرا تقریبا اولین بخشی است که مشتریان آن را متوجه می شوند. نگهداری کف فروشگاه مواد غذایی و سایر فروشگاه ها بوسیله تی و سطل آب یک کار زمان بر است. ضمن اینکه تی ها رد آب از خود به جای می گذارند و احتمال سر خوردن مشتریان و کارکنان را افزایش می دهد. همچنین با استفاده از تی، در هر مرحله آب تمیز استفاده نشده و آب کثیف بر روی سطوح کف استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما با استفاده از تجهیزات مکانیزه اسکرابر صنعتی می توانید چنین مشکلاتی را بر طرف نموده و با سرعت و کیفیت بالا سطوح کف فروشگاه ها و سایر محیط ها را تمیز کنید. ضمن اینکه برای شستن ورودی، محوطه بیرونی و شیشه و نمای بیرونی فروشگاه می توانید از دستگاه واترجت صنعتی استفاده نمایید. در ادامه در مورد این دستگاه ها و کاربرد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

شرکت فرنام صنعت پاکسا افتخار دارد تا در چند سال گذشته با بسیاری از صاحبان صنایع و مدیران مراکز تجاری و اداری همکاری داشته باشد. این شرکت تجهیزات نظافتی مکانیزه مانند زمین شوی صنعتی و واترجت صنعتی را از برند های معتبر اروپا یعنی RCM و EHRLE تامین نموده و در اختیار این بخش ها قرار داده است. واترجت صنعتی و کفشوی صنعتی مخصوص فروشگاه های کوچک و بزرگ توسط شرکت فرنام صنعت پاکسا به این بخش ها ارائه می شود تا کیفیت نظافت چند برابر شود.

آدرس وب سایت :‌www.farnamsanat.com

شماره تلفن : ۰۲۱۵۸۴۵۳۰۰۰

برنامه ریزی و تهیه تجهیزات نظافت گام اول

فرقی نمی کند یک خرده فروشی کوچک داشته باشید یا یک فروشگاه بزرگ، در هر صورت نظافت بخش مهمی از امور روزانه شما در جهت حفظ تمیزی و بهداشت و همچنین جذب مشتری است. در بخش نظافت و شستشو، شستن کف مهم ترین بخش بوده و جزء امور نظافتی روزانه به حساب می آید. اما اولین گام برای شروع نظافت تنظیم برنامه روزانه، تقسیم وظایف و جلوگیری از بی برنامه بودن در فرآیند نظافت می باشد. بهتر است برای تنظیم برنامه امور نظافتی ابتدا بخش های مورد نیاز جهت نظافت تعیین شوند. تهیه چک لیست نظافت فروشگاه برای از قلم نیفتادن بخش های مختلف اهمیت دارد. نظافت ورودی ها، شستشوی نما و شیشه ها ، تمیز کردن دیوار ها، تخلیه سطل ها، تمیز کردن سطوح کف و سایر بخش های بخش انبار و شستشوی کف فروشگاه از جمله اموری هستند که در برنامه ریزی فروشگاه باید مد نظر قرار گیرند. بخش بعدی انتخاب و تهیه تجهیزات نظافتی مورد نیاز با توجه به چک لیست تنظیم شده است. تجهیزات نظافتی مکانیزه با توجه به سرعت بالا و ارائه مزایای متعدد، نسبت به ابزار های دستی ترجیح داده می شوند. انتخاب دستگاه نظافتی مناسب بدون هدر رفت سرمایه باید در حین خرید آنها توجه شود. دو دستگاه اسکرابر صنعتی و واترجت صنعتی از پر کاربرد ترین تجهیزات نظافتی جهت انجام امور نظافتی فروشگاه ها هستند.

دستیابی به بهترین نتیجه در فروشگاه با کفشوی صنعتی

نظافت فروشگاه با دستگاه اسکرابر صنعتی بسیار ایمن و آسان انجام می شود. این دستگاه یک یا دو برس نظافتی دارد که با ترکیب استفاده از مواد شوینده و آب، حذف جرم و آلودگی سطوح کف را صورت می دهد. در زمان شستشوی کف با اسکرابر، تی در بخش انتهایی دستگاه آب را جمع می کند و موتور مکش آب آلوده را به مخزن منتقل می نماید. سرعت بسیار بالای نظافت، کیفیت عالی شستشو، عدم بر جای گذاشتن آب روی سطح و عدم استفاده از آب کثیف برای شستشو از مزایای استفاده از دستگاه کفشوی صنعتی هستند. هدایت کفشوی ها بصورت دستی و خودرویی انجام می شود که هر دو مدل برای استفاده در فروشگاه ها کاربردی هستند. اسکرابر دستی برای شستن فروشگاه های کوچک دارای معابر باریک و وسعت کم کاربردی است و اسکرابر سرنشین دار برای شستشوی کف در فروشگاه های وسیع مناسب می باشد. مراکز خرید و فروشگاهی بزرگ با وسعت بالا می توانند با استفاده از کفشوی سرنشین دار به جای مدل های دستی سرعت نظافت و راحتی انجام فرآیند را چند برابر کنند. کفشوی سرنشین دار دارای پدال گاز، موتور جلوبرنده و سیستم تنظیم سرعت است و کاربر در حین نظافت محیط دچار خستگی نمی شود. ضمن اینکه با مدیریت زمان فرآیند نظافت و شستشوی کف، نیروی خدماتی فرصت زیادتری را برای انجام سایر امور خواهد داشت.

نمای فروشگاه را فراموش نکنید!

دستگاه واترجت صنعتی دیگر دستگاهی است که برای شستشوی سطوح در فروشگاه ها کاربرد دارد. این دستگاه با اعمال آب پر فشار که نتیجه عملکرد پمپ فشار قوی آن است، سطوح را در مدت زمان کمی شستشو می دهد. واترجت علاوه بر پمپ، شلنگ فشار قوی و نازل و لنس دارد. آب پر فشار خروجی از پمپ، در انتها از لنس و نازل واترجت به سطح پاشش می شود. فروشگاه ها برای شستشوی سنگفرش ورودی و نمای مجموعه نیاز به این دستگاه دارند. شستن باقیمانده مواد غذایی، گرد و خاک و سایر آلودگی ها در محوطه فروشگاه کاربرد مهم واترجت در این بخش هاست. ضمن اینکه زیبایی و تمیزی نما و شیشه فروشگاه اهمیت ویژه ای داشته و در محیط های بیرونی که محل خروج آب وجود دارد، می توانید از این دستگاه برای شستن نما استفاده کنید. قابلیت بکارگیری مواد شوینده همراه با دستگاه کارواش یا واترجت صنعتی این امکان را فراهم می کند تا آلودگی های عمیق را حذف کنید. واترجت ها قدرت نظافتی بالایی دارند و با کاربری آسان برای شستشوی بسیاری از سطوح غیر حساس به فشار بالای آب کاربردی هستند. برای خرید واترجت مناسب نیاز خود، برند دستگاه، کیفیت ساخت پمپ، نوع نازل و فشار کاری دستگاه را در نظر بگیرید. بعنوان مثال نازل که تعیین کننده نحوه پاشش است، تاثیر چشمگیری بر روی کیفیت شستشو دارد. از طرف دیگر انتخاب نامناسب نازل واترجت ممکن است باعث آسیب و مشکلات شود. استفاده از نازل های با زاویه پاشش کوچک بر روی سطوح حساس به آب احتمال آسیب را بالا می برد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی نظافت فروشگاه زمین شوی صنعتی رپرتاژ آگهی سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی تجهیزات نظافتی تجهیزات نظافت برای شستشوی برای شستشو کف فروشگاه فروشگاه ها سطوح کف بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)

روز جمعه که می‌شود، حال و هوای خانه ما کمی متفاوت‌تر می‌شود، نه اینکه امروز، یک روز تعطیل است، بلکه به خاطر اینکه که این روز، خودش یک عید است، آن هم از نوع عید مهدوی، برای همین تلاش می‌کنیم تمام کار‌های روز جمعه‌مان را بر مدار امام زمان بچینیم، البته فکر نکنید در این روز شرکت در دعای ندبه، نمازجمعه یا خواندن دعای سمات جزو ثابت برنامه‌های ما است.

اتفاقاً سعی می‌کنیم اینها را هم لحاظ کنیم، منتها آنچه روز جمعه ما را هیجانی می‌کند تنوع برنامه‌ها است تا فرزندانم بهتر بتوانند با امام زمان (عج) مأنوس شوند، حال اگر شما هم جزو آن دسته از والدینی هستید که فکر و ذهنتان این شده است که چگونه ارتباطی میان فرزندتان با امام زمان (عج) ایجاد کنید، این گفت‌وگوی ما با نویسنده و کارشناس کودک و نوجوان مهدویت حجت‌الاسلام حسن محمودی را از دست ندهید، با ما همراه باشید تا در جریان راهکار‌هایی برای انس بیش‌تر کودکان با امام زمان (عج) قرار بگیرید:

پدر بودن امام زمان (عج) را این گونه برای کودکمان ملموس کنیم

از آنجایی که روز جمعه اکثر پدران در خانه هستند و این روز هم منتسب به امام زمان (عج) است، بچه‌ها در چنین روزی باید محبت، با هم بودن، صمیمیت را با حضور پدرانشان حس کنند؛ یعنی به آنها بگویید به خاطر امام زمان (عج) است که این کار‌ها مانند بازی کردن، بیرون رفتن، خرید کردن و ... را انجام می‌دهید. 

حجت‌الاسلام محمودی می‌گوید که همان طور که در روایات امام را به عنوان پدری مهربان و دلسوز معرفی کرده‌اند، ما نیز باید این مسأله را برای کودک جا بیندازیم که امام زمان (عج) در حکم یک پدر مهربان است، ولو اینکه ما او را نمی‌بینیم، مانند وقتی که پدر در مسافرت است و ما او را نمی‌بینیم، ولی پدر بودنش هست و تمام نمی‌شود.

جواب سلام امام زمان (عج) در زندگی ما می‌آید

او می‌افزاید همانطور که انسان باید به پدرش سلام کند، ما نیز باید به امام سلام کنیم، حالا با الفاظ مختلف به بچه‌ها یاد دهیم که بابا جان هر روز که از خواب بلند می‌شوی، اولین کاری که می‌کنی به امام زمان (عج) سلام بده، چون امام (عج) از سلام ما با خبر می‌شود و می‌شنود، پس حتماً جواب می‌دهد، چون جواب سلام واجب است. حالا اگر ما جواب سلام را نمی‌شنویم، اشکالی ندارد، اما جواب سلام امام در زندگی ما می‌آید. 

گام اولی که باید در این رابطه برداریم این است که جلوه‌های محبت امام مهدی (عج) را به فرزندان بگوییم، اینکه «امام عاشق او است»، «امام دوستدار او است» و «بیش از همه به او علاقه دارد».

رابطه هدیه و جلب محبت

این کارشناس مهدویت با تأکید بر سلام کردن روزانه به امام عصر (عج) می‌گوید همین یک راهکار اساسی برای پدران و مادران است که جواب سلام امام زمان (عج) بدرقه راه زندگی فرزندشان از دوران کودکی شود. مطمئناً چنین فرزندی در یک مسیر درستی تربیت خواهد شد. دومین راهکار در این زمینه دادن هدیه است. برای اینکه محبت یک نفر را بیشتر حس کنیم و آن محبت برای ما ملموس شود، ما باید به او هدیه بدهیم. 

او ادامه می‌دهد در روایت از پیامبر اکرم (ص) آمده است که «تَهادَوا تَحابُّوا، تَهادُوا فإنَّها تَذهَبُ بِالضَّغائنِ» به همدیگر هدیه بدهید تا رابطه‌تان با همدیگر قوی‌تر شود، پس بیاییم به امام هدیه بدهیم، در سیره اهل بیت (ع) نقل شده که بعضی از شیعیان به امام زمانشان هدیه می‌دادند، امام آن هدیه را به شکل بهتری بر می‌گرداندند، حال ما چه هدیه‌ای می‌توانیم به امام زمان بدهیم؟ بیاییم به فرزندانمان یاد دهیم که مثلاً یک صلوات بفرستند و ثواب آن صلوات را هدیه به امام مهدی (عج) کنند، یعنی برای کودکمان تبیین کنیم که صلوات فرستادن ثواب دارد و خدا از این کار خوشش می‌آید، ما نیز این ثواب را می‌توانیم به امام هدیه دهیم.

دعایی که امام زمان (عج) در حق کودکمان می‌کنند

شاید در اینجا برای شما این سؤال پیش بیاید، امام زمان (عج) چه هدیه‌ای در حق کودکمان می‌دهند، آن هدیه می‌تواند دعایی باشد که امام عصر (عج) در حق کودک ما کنند یا به اصطلاح یک خیری از جانب امام (عج) به او می‌رسد ولو ملموس نباشد.

نمونه چنین موضوعی را در سیره امام کاظم (ع) دیده شده که شخصی به امام (ع) گفت وقتی قرآن می‌خوانم ثوابش را به شما هدیه می‌دهم، این کار چه فایده‌ای دارد؟ امام کاظم (ع) فرمودند تو با این کارت روز قیامت در بهشت کنار ما هستی؛ یعنی این مسأله نشان می‌دهد که هدیه به شدت رابطه ما را با امام تقویت می‌کند.

همچنین وقتی فرزندمان کمی بزرگ‌تر شد، به او یاد بدهیم ۲ رکعت نماز بخواند و ثواب آن را به امام زمان (عج) هدیه دهد، زیرا هدیه رابطه را قوی می‌کند.

با همان لهجه کودکی‌ات با امام زمان (عج) سخن بگو

حجت‌الاسلام محمودی از سومین راهکار طلایی انس کودک با امام زمان سخن به میان می‌آورد و می‌گوید ببینید وقتی با پدرتان حرف می‌زنید، رابطه‌تان با پدرتان قوی‌تر می‌شود و پدرتان بیشتر شما را دوست دارد، بنابراین انسان باید با امام زمان (عج) حرف بزند، پس بیاییم به فرزندانمان یاد دهیم که بعضی وقت‌ها خیلی کوتاه، یک دقیقه، دو دقیقه با امام زمان حرف بزنند، آن هم با زبان و لهجه خودشان! امام، چون امام است، حرف ما را می‌شنود و خوشحال می‌شود که می‌بینید شیعیان با او حرف می‌زنند؛ و در آخر، در این دوران ظهور یادمان باشد که از همین دوران کودکی فرزندمان حب امام (عج) را در دلش بپرورانیم تا ما نیز مفتخر به تربیت سربازان امام زمان (عج) شویم.

منبع: فارس 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • راهکار عجیب گرم ماندن در لحظات پنالتی! (عکس)
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور