Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا ایمانی با بیان اینکه میزان عوارض و مرگ‌ومیر کروناویروس در مردان بیشتر است، اظهار کرد: علت این مسئله تاکنون مشخص نشده است، اما می‌توان گفت از آن‌جا که مردان فعالیت‌های اجتماعی بیشتری دارند، طبیعتا میزان ابتلای آنان نیز بالاتر است به‌علاوه مصرف سیگار نیز در افزایش رقم فوتی‌ها در میان مردان موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مطلب اثبات‌شده‌ای مبنی بر قوی بودن سیستم ایمنی زنان در مقایسه با مردان وجود ندارد، البته تفاوت‌هایی در سیستم‌های مختلف دفاعی میان مردان و بانوان وجود دارد اما اینکه کدام مورد علت زیاد بودن میزان مرگ‌ومیر در مردان است، تاکنون مشخص نشده و نیازمند بررسی است.

ایمانی یادآور شد: در برخی از بیماری‌ها ابتلا میان زنان و مردان متفاوت است، مانند رماتیسم که زنان را بیشتر درگیر می‌کند و یا به‌دلیل اثبات شده وجود هورمون‌های زنانه، این قشر کمتر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با تاکید بر اینکه در کروناویروس عامل اصلی تفاوت درگیری میان زنان و مردان تاکنون ثابت نشده است، یادآور شد: در ویروس‌هایی مانند سارس و مرس که از خانواده کووید ۱۹ هستند نیز میزان ابتلای مردانبیشتر از بانوان گزارش شده بود.

وی درخصوص وقوع موج جدید کرونای جهش‌یافته ( انگلیسی) تصریح کرد: اگر ویروس جدید رشد زیای در داخل کشور پیدا کند، با توجه به گرم شدن دمای هوا، کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکردن بسیاری از مراقبت‌ها، احتمال افزایش موارد ابتلا وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با تاکید بر اینکه از لحاظ علائم بالینی تفاوت آنچنانی میان زنان و مردان وجود ندارد، گفت: البته علائم بیماری بسیار متنوع است، از علائم تنفسی و تب به عنوان شایع‌ترین نشانه‌ها تا علائم گوارشی و یا عصبی را ممکن است شامل شود، با این حال طی ماه‌های اخیر علایم مراجعان تغییر محسوسی نداشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون علائم مشخصی برای تفاوت قائل شدن میان کرونای ساده از جهش‌یافته گزارش نشده است، یادآور شد:  تنها مسئله ثابت‌شده سرایت‌پذیری بالاتر کرونای جهش‌یافته و در نتیجه ابتلا و درگیری افراد بیشتر بوده، همچنین احتمال ابتلا در سنین پایین‌تر نسبت به فرم قبلی کووید ۱۹ بیشتر است.

ایمانی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده در صورتی که یک ماسک جراحی(سه لایه) و یک ماسک معمولیِ پارچه‌ای همراه هم استفاده شود، می‌تواند تا ۹۶ درصد از انتقال ویروس جلوگیری کند.

پربیننده ترین این نقاط بدن را فشار ندهید افزایش شادی و کاهش استرس با چند فعالیت ساده مدت زمان جذب قرص در بدن آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۲/۱۸) دلیل آزادی سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ برجام بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900148

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است