Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع موثق با اشاره به اسنادی درباره توطئه غربی-آمریکایی علیه لبنان درباره ورود صهیونیست‌ها به خط اعتراضات مردمی این کشور و موج سواری بر آن هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری النشره، «الکساندر زاسپکین» سفیر سابق روسیه در لبنان چند روز قبل از وقوع اعتراضات مردمی در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ هشدار داد که آمریکایی‌ها برای ایجاد هرج و مرج در لبنان آماده می‌شوند؛ به این صورت که واشنگتن طرحی مبتنی بر بحران دلار و تحت فشار قرار دادن اوضاع اقتصادی و معیشتی لبنان برای رساندن آن به ورشکستگی کامل با هدف ضربه زدن به حزب الله و سایر دشمنان آمریکا در منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از گذشت دو سال از جریان تظاهرات‌های مردمی لبنان و موج‌سواری‌های ذینفعان خارجی و در صدر آن‌ها ایالات متحده، اعتراضات، مجددا به خیابان‌های لبنان بازگشته و این کشور در معرض تهدید برای وقوع یک انفجار اجتماعی همراه با پیامد‌های خطرناک آن برای امنیت ملی قرار گرفته است.

اکنون نیز اعتراضات مردمی لبنان همانند سال ۲۰۱۹ به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی و افزایش نرخ دلار است و همچنین یک نکته تکراری دیگر در این تظاهرات‌ها آن است که برخی احزاب داخلی لبنان تحت هدایت نیرو‌های خارجی همواره آماده موج سواری و بهره‌برداری سیاسی از رنج مردم هستند و شعار‌ها و اقدامات آن‌ها هیچ ارتباطی با گرسنگی و درد معیشتی شهروندان لبنانی ندارد؛ یعنی همان گروه‌هایی که حزب‌الله و سلاح آن را مورد هدف قرار داده‌اند.


توطئه برای ورود صهیونیست‌ها به خط اعتراضات لبنان


سوالی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که اهداف پنهان این اعتراضات چیست و آیا این تظاهرات‌ها محدود به بحران سیاسی لبنان بوده و به پرونده تشکیل دولت و بن بست موجود در آن مربوط می‌شود یا اینکه مسئله فراتر از این موضوعات بوده و زمینه را برای ورود رژیم صهیونیستی به مسیر هرج و مرج لبنان آن هم در شرایط حساس کنونی منطقه فراهم می‌کند.

درحالی که رژیم صهیونیستی به دقت اعتراضات لبنان و هرج و مرج به وجود آمده در این کشور را مورد رصد قرار داده و در تلاش برای بهره برداری از این وضعیت علیه دشمن دیرینه خود یعنی حزب‌الله و سلاح آن است و تلاش می‌کند در کنار آمریکا همه مشکلات لبنان را متوجه حزب‌الله کند، علامت سوال‌هایی درباره توطئه‌های برخی علیه میثاق ریاست جمهوری و سر دادن شعار‌هایی برای خلع سلاح حزب‌الله مطرح می‌شود. در همین زمینه برخی سکو‌های رسانه‌ای که مستقیماً زیر نظر سفارت آمریکا در بیروت فعالیت می‌کنند شروع به بهره‌برداری سیاسی از اعتراضات علیه رئیس جمهور و حزب‌الله کرده‌اند.

ناظران معتقدند بالا رفتن برخی صدا‌های داخلی که خواستار بین‌المللی شدن پرونده لبنان هستند نمی‌تواند اتفاقی باشد. زمانی که به گزارش‌های مطبوعاتی لبنان و غرب در پایان سال گذشته برگردیم این موضوع را بهتر درک می‌کنیم؛ جایی که «یان کوبیش» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان مجموعه‌ای از اطلاعات را به دبیرخانه عمومی ارائه داد که در میان این اطلاعات بیانیه سازمان ملل متحد نیز وجود داشت مبنی بر اینکه لبنان بعد از قرار گرفتن در آستانه سقوط کامل تبدیل به یک کشور شکست خورده می‌شود.

همچنین هم‌زمانی گزارش یان کوبیش با دو اتفاق خطرناک در لبنان نیز نمی‌تواند تصادفی باشد: این که کنگره آمریکا با توافق آرای حزب جمهوریخواه و دموکرات، حزب الله را در پرونده انفجار بندر بیروت متهم کرد و دوم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسئولان آمریکایی را تحت فشار قرار داد تا فرودگاه بین المللی بیروت را به این بهانه که این فرودگاه تحت سیطره مستقیم حزب‌الله است، تحریم کنند.

همچنین اصرار واشنگتن و تل‌آویو برای گسترده شدن سطح اختیارات و توانایی‌های نیرو‌های «یونیفل» (نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) نیز نمی‌تواند جدا از همه این اتفاقات باشد؛ همانطور که سپتامبر گذشته تجهیزات پیشرفته زیادی برای این نیرو‌ها در جنوب لبنان ارسال شد.

در این میان با توجه به فشار مداوم آمریکا علیه لبنان اطلاعاتی درز کرده که نسبت به ورود اسرائیل به خط هرج و مرج و اعتراضات مردمی لبنان به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات جدید رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نتانیاهو و حزب لیکود شانسی برای پیروزی در دوره آینده ندارند. علاوه بر آن نتانیاهو در شرایطی قرار دارد که به دلیل چندین پرونده فساد باید در دادگاه محاکمه شود و همچنین تظاهرات‌ها در مناطق مختلف فلسطین اشغالی علیه خود را نیز نمی‌تواند نادیده بگیرد.

همچنین تلاش ایالات متحده برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نیز از جمله دیگر نگرانی‌های نتانیاهو است؛ بنابراین نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی از جمله فتنه انگیزی در داخل لبنان برای بهبود شرایط خود دریغ نمی‌کند.

از سوی دیگر منابع موثق هشدار دادند که رژیم صهیونیستی منتظر یک فرصت مناسب بوده و اکنون به مزدوران خود در داخل لبنان دستور داده تا وارد خط هرج و مرج و اعتراضات شوند، چراکه این فضا فرصت مناسبی برای انجام حرکتی علیه حزب‌الله به نظر می‌رسد و صهیونیست‌ها معتقدند در این شرایط می‌توانند فشار‌های فزاینده علیه سلاح حزب الله وارد کنند. این اطلاعات به نقل از یک دیپلمات عالی رتبه غربی فاش شده است.

مسلم است که واشنگتن و در کنار آن تل‌آویو برنامه طولانی مدتی برای ایجاد هرج و مرج در لبنان دارند. به ویژه اینکه آمریکا از شهروندان خود خواسته درباره سفر به لبنان تجدید نظر کنند و همچنین درباره احتمال اقدام گروه‌های تروریستی به انجام حملاتی در مراکز عمومی هشدار داده است. این بدان معناست که فشار و توطئه علیه حزب‌الله ممکن است به حداکثر برسد و سناریو‌هایی همچون سناریوی ترور «رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان و متهم کردن حزب الله مجدداً تکرار شود.

درباره احتمال روی آوردن رژیم صهیونیستی به اقدام نظامی علیه حزب الله در لبنان باید گفت این گزینه پیش‌بینی نمی‌شود؛ چراکه پیام‌های آتشین محور مقاومت به تجاوزات دشمن از جمله حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق در پاسخ به تجاوز هوایی واشنگتن به مرز سوریه و عراق و همچنین حملات برق‌آسای جنبش انصارالله یمن در عمق عربستان سعودی که تاسیسات و مواضع حیاتی سعودی‌ها را مورد هدف قرار داد موجب شده تا دشمنان مقاومت گزینه نظامی را مورد بازنگری قرار دهند.

در این وضعیت تل‌آویو متوجه می‌شود که اسرائیل نیز از خطراتی که مواضع آمریکا در منطقه و نیز عربستان سعودی را تهدید می‌کند در امان نخواهد بود. تحلیلگران نظامی صهیونیست اخیراً درباره خطر جنبش انصارالله برای اسرائیل هشدار داده و «یوآو لیمور» خبرنگار نظامی روزنامه هآرتص اعلام کرد احتمال حمله «حوثی‌ها» به عمق اسرائیل وجود دارد. صهیونیست‌ها هم چنین گزارش‌هایی درباره توانایی‌های موشکی جنبش انصارالله یمن نیز منتشر کرده‌اند؛ بنابراین سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که وقتی موشک‌های انصارالله تا این اندازه اسرائیلی‌ها را نگران کرده ترس آن‌ها از توانایی نظامی حزب الله چگونه است؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعتراضات لبنان صهیونیست ها حزب الله لبنان اعتراضات مردمی رژیم صهیونیستی صهیونیست ها تظاهرات ها حزب الله هرج و مرج نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، طی سال‌های گذشته و اخیر، لابی‌های صهیونیستی نفوذ گسترده‌ای در ساختار قدرت در غرب داشته‌اند و نه‌تنها دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا، بلکه احزاب سنتی و جدید اروپایی را نیز به متغیر‌هایی وابسته به خود تبدیل کرده‌اند. در این میان، یکی از استراتژی‌های حقوقی و قضایی مقامات آمریکایی و اروپایی در راستای صیانت از موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس، جرم‌انگاری علیه هرگونه انتقادی علیه اسرائیل است. بر این اساس، حتی مطالبه‌گری حداقلی در خصوص توقف جنگ و پایان دادن به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، مصداق یهودستیزی محسوب می‌شود و مطالبه‌کنندگان را با مجازاتی سخت از سوی نهاد‌های قضایی و امنیتی در غرب مواجه می‌سازد.

بااین‌حال، چنین سیاست‌گذاری وقیحانه‌ای در جریان اعتراضات عمومی در اروپا و آمریکا به چالش کشیده شد و بسیاری از شهروندان در این کشورها، باوجود فشار‌ها و تهدیدات مستقیم حقوقی و امنیتی علیه خود به خیابان‌های واشینگتن، نیویورک، لندن، پاریس، برلین و غیره آمدند.

ما با خیزشی ماهوی در نسل جدید آمریکا مواجه هستیم که استراتژی کلان واشینگتن در حمایت مطلق و حتی نسبی از تل‌آویو را پس زده و درصدد ترسیم آمریکای منهای اسرائیل و فراتر از آن، جهان منهای صهیونیسم برمی‌آید

دستگاه‌های قضائی و امنیتی غرب به‌جای عبرت‌گیری از خطای مطلق و وقیحانه خود در جرم‌انگاری از تحرکات ضدصهیونیستی که در مخالفت با جنگ غزه صورت می‌گیرد، دامنه این جرم‌انگاری را وسیع‌تر کرده‌اند تا از یک‌سو حمایت خود از اسرائیل را پررنگ‌تر کنند و از سوی دیگر، به خیال خود مانع از تشدید دامنه اعتراضات سراسری علیه صهیونیست‌ها شوند.

اما خیزش اخیر دانشجویی در دانشگاه‌های کلمبیا و تگزاس و تسری آن به دانشگاه‌های دیگر آمریکا، به‌وضوح این سیاست غیرانسانی غرب را به چالش کشید. صورت‌مسئله مشخص است: ما با خیزشی ماهوی در نسل جدید آمریکا مواجه هستیم که استراتژی کلان واشینگتن در حمایت مطلق و حتی نسبی از تل‌آویو را پس زده و درصدد ترسیم آمریکای منهای اسرائیل و فراتر از آن، جهان منهای صهیونیسم برمی‌آید. این مخالفت ماهوی در کشوری تجلی یافته که نه‌تنها خود را در سیاست‌های رسمی‌اش حامی صهیونیسم قلمداد می‌کند، بلکه در عمل متغیری وابسته به تل‌آویو به شمار می‌آید. در این اعتراضات، نه فقط عملکرد رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، بلکه ماهیت صهیونیسم به‌عنوان یک جریان قبیح و نامشروع به چالش کشیده شده است. 

اعتراضات دانشجویی رخ‌داده در آمریکا، نقطه آشکارساز شکست حمایت‌های وقیحانه و همه‌جانبه غرب از این رژیم نامشروع و همچنین شکست استراتژی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی رسانه‌ها و جریانات قدرت در آمریکا و اروپا محسوب می‌شود.

مقامات غربی پس از جنگ غزه، هزینه هرگونه اعتراضی را علیه رژیم اشغالگر قدس بالا بردند، اما نتیجه این روند، چیزی جز خیزش عمیق‌تر، آگاهانه‌تر و گسترده‌تر دانشجویی و عمومی علیه این رژیم نامشروع و بازیگران آمریکایی-اروپایی حامی نسل‌کشی در غزه نبوده است. یکی از موضوعاتی که غرب را شدیداً نگران ساخته، جنس آگاهانه این اعتراضات و غیر مقطعی بودن آن است. این اعتراضات محصول و خروجی یک روند است، نه یک حرکت احساسی و یک‌روزه که بخواهد با تهدید یا سانسور از بین برود. قطعاً غرب با اصرار خود در حمایت از صهیونیسم، بیش‌ازپیش منجر به تسریع این روند اعتراضی گسترده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا