Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی پیشکسوت و کارشناس فوتبال گفت: کمیته آموزش فوتبال نیازمند تغییرات ساختاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان، اعلام کرد که بعد از رقابت های یورو 2020، از هدایت تیم ملی آلمان کناره‌گیری خواهد کرد. اولین بار نیست که در فوتبال اروپا شاهد این اتفاق هستیم. در دوره های گذشته هم بسیاری از مربیان ملی و باشگاهی خیلی حرفه ای کناره گیری خود را اعلام کردند و فرد جدیدی جایگزین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیژن ذوالفقارنسب رئیس کانون مربیان فوتبال، در پاسخ به این سوال که آیا می توانیم امیدوار باشیم بلوغ فکری که در فوتبال حرفه ای دنیا شاهد هستیم، در فوتبال ما هم اتفاق بیافتد، اظهار داشت: باید بپذیریم در عرصه نظام باشگاه داری و حفظ تیم های ملی، به دلیل اینکه یک کار مستمر روزانه و هفتگی نیست، فرهنگی که این نوع تفکرات را به وجود بیاورد هنوز در فوتبال ما شکل نگرفته است. ما باید خیلی کار کنیم. یکی از جاهایی که باید بسیار به آن پرداخته شود، کمیته آموزش فدراسیون فوتبال است. کمیته آموزش باید از مدرسین بسیار توانمند و بین المللی بهره ببرد؛ نه تنها در کلاس A آسیا که بالاترین مقطع مدرک فوتبال است. باید از پایین ترین سطح کلاس های مربیگری قوی کار کرد.

وی در گفتگو با رادیو ورزش افزود: ما در کلاس های آموزشی از دروس روانشناسی ورزش، نظام فوتبال عمومی و سیستم های جدید بین المللی طی یکی دو جلسه عبور می کنیم؛ درصورتیکه در ساعات تدریس باید خیلی تفهیم شده مسائل را پیش برد تا مربیان با دانش خوب، بینش اجتماعی و تفکر مثبتی در جامعه به کار بپردازند و چنانچه اشتباهی را مرتکب می شوند، ابتدا خودشان آگاه شده و اصلاحات لازم را انجام بدهند.

ذوالفقارنسب تصریح کرد: من فکر می کنم در زمینه کمیته آموزش فدراسیون فوتبال یک تغییر ساختاری باید به وجود بیاید. ما در سالهای 63 تا 65 کلاس های بسیار خوب بین المللی را در تهران برگزار می کردیم و مربیان خیلی خوبی را به کشورمان آوردیم. اکنون هم اگر این رویه را در پیش بگیریم و اقتدار و توانمندی مربیان رابالا ببریم، قطعاً فوتبالمان رشد خواهد کرد. نباید فقط به فکر تیم ملی بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته آموزش تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج

به گزارش "ورزش سه"، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دومین نشست خود که امروز در بانکوک، برگزار شد، تصمیمات کلیدی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تضمین ادامه پیشرفت هر دو رشته ورزشی اتخاذ کرد.

در نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون که در آستانه برگزاری دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند برپا شد، مهدی تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در آغاز صعود تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و تایلند به فینال این مسابقات را تبریک گفت و از میزبانی فدراسیون فوتبال تایلند، قدردانی کرد.

در این جلسه همچنین پیرامون رقابت‌‎های جام ملت‌‎های فوتسال هم بحث و تبادل نظر شد و بر این اساس با توجه به آماده‌سازی تیم‌‎ها برای جام جهانی فوتسال بانوان فیفا که قرار است در سال 2025 آغاز شود، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرمت، تاریخ مسابقات و مقررات جام ملت‌‎های آسیا 2025 فوتسال بانوان AFC را که به صورت چهارساله برگزار می‌شود، تصویب کرد.

بحث درباره شیوه برگزاری فعلی مسابقات جام ملت‌‎های مردان فوتسال آسیا هم از دیگر موارد مطرح‌شده در جلسه امروز کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟