Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:41:19 GMT

افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۴۰۰۱

افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مصطفی آزادبخت رئیس ستاد انتخابات استان همدان در نشست خبری ستاد انتخابات استان همدان از برگزاری ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در ۹۱۸ روستا و ۳۲ شهر استان خبر داد و بیان کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ شعب اخذ رای در استان همدان ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رجوع به آرای مردمی را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: وزارت کشور تمهیدات برگزاری سه انتخابات در سال ۱۴۰۰ را مهیا کرده و از هر نظر آماده برگزاری این رویداد سیاسی مهم هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به آغاز به کار ستاد انتخابات در شهرستان‌های استان گفت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر از امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۶ اسفند ادامه خواهد یافت.

او با اشاره به برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ گفت: نام نویسی از کاندیدا‌ها با نرم‌افزار، از طریق دفاتر پیشخوان، رایانه‌ای و حضور فیزیکی در فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

آزادبخت از تعامل خوب بین هیات اجرایی و هیات نظارت در استان خبر داد و در ادامه با بیان اینکه برگزاری ۲۴ فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود گفت: مرحله شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود، البته برگزاری تمام‌الکترونیک انتخابات در هفت کلانشهر کشور را خواهیم داشت تا در سال‌های بعد زمینه برگزاری این مهم در دیگر استان‌ها نیز محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه تمام شعب اخذ رأی انتخابات در استان به دستگاه احراز هویت مجهز هستند گفت: فرمانداران و بخشداران ۳۰ نفر از معتمدان را همزمان به هیات‌های نظارت معرفی می‌کنند تا اعضای هیات‌های اجرایی از بین آن‌ها انتخاب شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران پنج روز برای تشکیل هیات اجرایی فرصت دارند افزود: این زمان از ۱۸ اسفندماه آغاز شده است؛ ضمن اینکه اغلب فرمانداران فرایند تشکیل هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ را نهایی کرده‌اند.

او با اشاره به آغاز نام‌نویسی داوطبان شورا‌های اسلامی روستا از ۱۶ اردیبهشت سال آینده و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت افزود: انتخابات شورای اسلامی روستادر ۹۱۸ روستای استان همدان و دو تیره عشایری برگزار می‌شود.

آزادبخت با بیان اینکه روستا‌های تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر دارای شورای سه نفره و روستا‌های بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای پنج نفره هستند گفت: با این تفاسیر ۱۰۶ روستای استان همدان دارای شورای روستای پنج نفره و ۸۱۲ روستا دارای شورای روستای سه نفره هستند که ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان شورای اسلامی روستا انتخاب خواهند شد.

او تأکید کرد: با احتساب ۱۷۴ عضو شورا‌های اسلامی شهر در استان همدان، تعداد منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به ۳ هزار و ۱۴۰ نفر می‌رسد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از آغاز ثبت نام از داوطلبان اولین انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از هشتم فروردین سال آینده و به مدت ۶ روز خبر داد و گفت: ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات میان دوره‌ای مجلس به صورت غیرحضوری یا با مراجعه به فرمانداری شهرستان بهار انجام می‌شود.

او اضافه کرد: با ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهرها، بلافاصله اسامی این افراد در اختیار مراجع چهارگانه قرار می‌گیرد تا پس از استعلام طی مدت ۱۰ روز نتیجه را اعلام کنند.

آزادبخت از افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در استان همدان خبر داد و افزود: در انتخابات سال‌های گذشته تعداد رأی‌دهندگان در برخی از شعب بالا بوده که برای پیشگیری از تجمع و شیوع کرونا، شعب این مناطق افزایش یافته است.

او با تأکید بر لزوم ایجاد بستر حضور پرشور مردم در انتخابات، نقش رسانه‌ها را در این زمینه حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: ما ضمن تأکید بر وجود مشکلات در کشور به خاطر تحریم‌های ظالمانه دشمن، از ایستادگی و مقاومت مردم نیز سپاسگزاریم، اما به آن‌ها اطمینان می‌دهیم دولت در خدمت به مردم کوتاهی نکرده است.

آزادبخت با اشاره به فعالیت بازرسان در ستاد‌های انتخاباتی به منظور بررسی ممانعت از ایجاد تجمع و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اظهار داشت: با متخلفان در این زمینه برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد انتخاباتی همدان افزایش شعب اخذ رای رئیس ستاد انتخابات استان همدان ثبت نام از داوطلبان شورا های اسلامی استان همدان شورای اسلامی دارای شورای شعب اخذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد