Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@20:22:05 GMT

هندی ها منتظر از سر گیری صادرات نفت ایران هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۴۰۲۷

هندی ها منتظر از سر گیری صادرات نفت ایران هستند

رییس شرکت دولتی هندوستان پترولیوم به تلویزیون می گوید: پالایشگاه های نفت هند به دنبال احتمال از سرگیری صادرات نفت ایران هستند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، شناورسازی قیمت نفت توسط عربستان سعودی باعث شده است هند برنامه های خود برای تنوع بخشی به منابع انرژی و خرید منابع جایگزین انرژی را تسریع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سومین وارد کننده بزرگ نفت دنیا در تلاش است تا وابستگی خود به منابع نفت خام خاورمیانه را کاهش دهد. از این رو در 5 سال گذشته خرید نفت از ایالات متحده توسط هند از 0.5 درصد به 6 درصد رسیده است.

وزیر نفت هند هم مدام از کشورهای اوپک پلاس می‌خواهد تا نفت بیشتری وارد بازار کنند. با این حال این درخواست های هند گوش شنوایی در ریاض پیدا نکرده است و برعکس این سازمان به سرکردگی عربستان و روسیه، تصمیم گرفتند میزان عرضه نفت را کمتر هم بکنند.

این تصمیم و حمله ای که به ترمینال نفتی عربستان صورت گرفت باعث شد قیمت نفت برنت به بیشتر از 71 دلار در هر بشکه برسد.

موکش کومار سورانا، رییس شرکت دولتی هندوستان پترولیوم به تلویزیون بلومبرگ می گوید: قیمت های بالا باعث می شود که آینده نفت به عنوان کمودیتی در سبد انرژی کشورها زیان بخش باشد. این قیمت ها مردم را واردار می کند به فکر منابع جایگزین در سبد انرژی خود باشند.

او اضافه می کند که هند ترجیح می دهد قیمت نفت بین 50 تا 60 دلار در هر بشکه متغییر باشد.

سال گذشته هند بیش از 86 درصد از نفت وارداتی خود را از اعضای اوپک تامین کرد. از این میزان نفت وارداتی 19 درصد مربوط به نفتی بود که مستقیما از عربستان تامین شد.

بلومبرگ به نقل از سورانا می گوید پالایشگاه های نفت هند به دنبال احتمال از سرگیری صادرات نفت ایران هستند.

قیمت بالای نفت احتمالا هند را به سمت انرژی های پاک تر هم سوق خواهد داد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند ماه گذشته اعلام کرد که این کشور تا سال 2030 به دنبال تولید 40 درصد انرژی خود از منابع سبز است.

 

برچسب هاانرژی امروز اوپک پلاس صادرات نفت ایران عربستان سعودی نارندرا مودی هند

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز اوپک پلاس صادرات نفت ایران عربستان سعودی نارندرا مودی هند آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو صادرات نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد