Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@12:03:06 GMT

هر خانه در کرمانشاه باید یک مرکز گسترش صلح و سازش باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۴۳۴۱

هر خانه در کرمانشاه باید یک مرکز گسترش صلح و سازش باشد

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری کرمانشاه با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، گفت: هر خانه در کرمانشاه باید یک مرکز گسترش صلح و سازش باشد.

پرویز توسلی زاده در مراسم افتتاح دفتر ستاد مصلحین دانشگاه های استان کرمانشاه که امروز(20 اسفند) در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزارشد، بااشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم مردمی کردن دادگستری‌ها، اظهارکرد: براین اساس طی یکسال گذشته کارهای بسیار خوبی را  در دستگاه قضایی استان انجام داده‌ایم که از جمله آنها تکریم مردم، ارتباط بیشتر با آنها و گسترش فرهنگ صلح و سازش بین مردم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رویکرد گسترش فرهنگ صلح و سازش را از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی استان برشمرد و گفت: برای تحقق این هدف، تلاش کرده ایم تا با پایین آوردن سطح اختلافات بین مردم، سطح مراجعات آنها را به  دادگستری ها کم کنیم و اگر هم برای هر فردی پرونده ای قضایی به جریان افتاد، درصورتی که حق باشد، حقش را بدهیم و اگر هم حق نبود، او را قانع کنیم تا با رضایت از دادگستری خارج شود.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: معتقدم هر اختلافی بین مردم هم برای نظام و هم برای خود آن فرد هزینه های زیادی را به همراه دارد، چراکه یا منجربه وقوع جرمی می شود و یا اینکه پرونده ای قضایی شکل داده می شود که آن هم پیامدهای زیادی به همراه دارد.

وی بااشاره به بالا بودن سطح مراجعات مردم به دادگستری های کرمانشاه، اظهار کرد: هرچه مراجعه مردم به دستگاه قضایی کمتر باشد، حاکی از بالا بودن سطح سلامت جامعه است، بنابراین باید همه اهتمام ما این باشد که اختلافات در جامعه را کم کنیم تا سطح مراجعات مردم به دستگاه قضایی کمتر شود.

توسلی زاده افزود: حتی اگر اختلافی بین مردم ایجاد می شود، باید بگونه ای در جامعه فرهنگ سازی کنیم که این اختلافات به سمت دستگاه قضایی سوق داده نشود و با حضور بزرگان و ریش سفیدان حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه صاحب نظران اسلامی اختلافات را منشا هزینه می دانند، گفت: اختلافات مردم را از هم دور می کند، می تواند بنیاد خانواده ها را از هم بپاشد و هزینه های مادی و معنوی بسیاری برجای بگذارد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه قضایی استان خواهان این است که تمام دو میلیون نفر جمعیت استان برای گسترش فرهنگ و صلح و سازش پای کار بیایند، اظهار کرد: ما نگران بالا بودن اختلافات بین مردم هستیم و در این راستا هر خانه در کرمانشاه باید یک مرکز صلح و سازش باشد و دو میلیون نفر از جمعیت استان برای توسعه فرهنگ صلح پای کار بیایند.

وی در ادامه به راه اندازی اولین دفترستاد مصلحین خارج از دستگاه قضایی استان در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: علاوه بر برنامه هایی که برای توسعه فرهنگ صلح و سازش در خانواده ها داریم، در هر اداره هم می خواهیم اختلافات را پیش از آنکه به  دادگستری ها کشیده شود، بین خودشان حل کنند.  

توسلی زاده اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه حدود 18 هزار دانشجو و 400 عضو هیات علمی دارد که می توان از ظرفیت همه آنها برای توسعه این فرهنگ استفاده کرد.

 فرهاد گل محمدی رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه نیز با تاکید براینکه این دانشگاه خواهان ارتباط و تعامل بیشتر با دستگاه قضایی استان است، از حکمی که چندی پیش از سوی دستگاه قضایی استان در پرونده اختلاف بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاداسلامی صادر شد گلایه کرد و گفت: طی سالهای گذشته طبق تفاهم نامه ای که بین روسای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده بود، بیمارستان سینا به دانشگاه آزاد کرمانشاه فروخته شد و در گام اول هم حدود 400 میلیون تومان از دانشگاه آزاد بابت این معامله گرفته شد تا زمانی که سند در اختیار این دانشگاه قرار گیرد و مابقی پول را به  دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کند.

وی افزود: متاسفانه علیرغم اینکه دانشگاه آزاد استان پس از خریداری این بیمارستان حدود دو میلیارد تومان کارهای ساخت و ساز در آن انجام داده بود، در نهایت مشخص شد که سند این بیمارستان به نام دانشگاه علوم پزشکی نیست و مال غیر را به دانشگاه آزاد فروخته است.

رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه اعلام کرد: سرانجام موضوع واگذاری این بیمارستان به دانشگاه آزاد کرمانشاه به دستگاه قضایی کشیده شد و بدون آنکه حتی یک ریال از هزینه های دانشگاه پس داده شود، دادگاه رای را به نفع دانشگاه علوم پزشکی صادر کرد و این بیمارستان از دانشگاه آزاد گرفته شد.

وی خواستار رسیدگی رئیس کل دادگستری استان به این موضوع شد و گفت: متاسفانه به بهانه کرونا اموال دانشگاه آزاد را مصادره کردند و تمام هزینه هایی که کرده بودیم از بین رفت، درحالیکه تخلف را دانشگاه علوم پزشکی کرده بود که اموال غیر را به ما فروخته بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي كرمانشاه صلح و سازش رئیس کل دادگستری کرمانشاه استانی اجتماعی دستگاه قضایی استان دانشگاه علوم پزشکی رئیس کل دادگستری فرهنگ صلح و سازش دانشگاه آزاد دادگستری ها گسترش فرهنگ بین مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «ارتباط صنعت با دانشگاه» در راستای اجرایی کردن رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور حسین خدابخش‌زاده معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه و فضل‌الله شریف ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه برگزار شد.

باتوجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و توسعه فعالیت‌های فناورانه در زیست‌بوم‌های منطقه‌ای با تأکید بر توسعه اشتغال، رویداد صدرا با ایجاد ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت تشکیل شد.

در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های علمی مراکز آموزش عالی کشور به پاسخگویی مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنعتی تأکید شده است.

به همین دلیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارای اهمیت است و موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها به سوی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله درباره توسعه دانش و فناوری در صنایع اقتصادی و تولیدی بوده که عوامل موثر برای بهبود این ارتباط ضروری است.

محور‌های اصلی نشست مذکور ارتباط صنعت با دانشگاه و چرایی ضرورت این ارتباط، انتظارات از ارتباط بین صنعت با دانشگاه و آسیب‌شناسی ارتباط صنعت با دانشگاه بود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این نشست اظهار کرد: سیاست اجرایی رویداد صدرا در دانشگاه اساتید و دانشجویان را به سمت انجام کار‌های تحقیقاتی طرح‌های برون‌دانشگاهی و هدایت و حمایت پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های مقطع دکتری در صنعت سوق می‌دهد.

حسین رضایی متذکر شد: نقش‌آفرینی صنعت با موضوعات مسئله‌محور در این روند به سوی صنایع کشیده می‌شود و این دانشگاه را به صنایع نزدیک‌تر می‌کند.

شریف‌ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضعیف شده، بیان کرد: خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه آمادگی دارد با استفاده از تجارب و تخصص‌های استادان مسائل و مشکلات را بیان کرده تا پس از بررسی خروجی مطلوب علمی و کاربردی تهیه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه هم تشریح کرد: دانشگاه می‌تواند با شناخت میدانی دقیق و با تکیه بر رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه در شعاع وسیع‌تری به لحاظ جغرافیایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مشکلات و نیاز‌های صنایع را رصد، شناسایی و دسته‌بندی و سپس براساس اولویت‌بندی مشاغل حساس که اهمیت بیشتری دارند و مورد نیاز مردم است را در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه کند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه هم از اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت و معدن در دانشگاه و خانه صنعت و معدن خبر داد.

خدابخش‌زاده سپس گفت: تعامل میان صنعت و دانشگاه شناخت ظرفیت‌ها و راه‌های تقویت ارتباط موثر و تعامل مستمر طرفین و راهکار‌هایی که دانشگاه می‌تواند در حوزه کشاورزی و صنایع و معادن نمود داشته باشد.

در پایان مقرر شد در جلسات آینده درباره تشکیل تیم‌های تخصصی توسط اعضای هیئت علمی، برگزاری کارگاه سرفصل‌های نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان و آموزش مشاغل حساس و مورد نیاز جامعه هدف، تسهیل معرفی دانشجویان برای کارآموزی در صنایع و معادن، اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و تحقیقاتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جلسات مستمر و حضور فعال تا برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری که درباره نیاز‌های صنایع و معادن شهرستان انجام می‌شود در جلسات آینده بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند