Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسیم که اولین گام در این مسیر، وجود پارلمان اسلامی است.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین  حمید شهریاری در نشست "هم‌اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت" که در سالن بصیرت بسیج مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد، با بزرگداشت یاد درگذشتگان عرصه تقریب و قدردانی از فعالیت‌های اتحادیه‌های تقریب نهاد، به تشریح مدل مفهومی امت واحده و اتحادیه اسلامی پرداخت و گفت: ترکیب اتحادیه اسلامی و امت واحده ما را به تمدن نوین اسلامی می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجزای این مدل مفهومی بر اساس آیات قرآنی، احادیث، منابع اهل سنت و شیعه و فرمایشات امام و مقام معظم رهبری استخراج شده است.

شهریاری افزود: باید ادبیات این مدل مفهومی را به ادبیات حقوقی تبدیل کنیم و زیربنای اساس نامه اتحادیه اسلامی را تشکیل دهیم؛ با مجلس شورای اسلامی در این خصوص رایزنی کرده ایم که با استقبال کمیسیون فرهنگی نیز مواجه شده است.

وی تأکید کرد: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسم که اولین گام در این مسیر وجود پارلمان اسلامی است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه آنچه در این مدل مفهمومی مطرح شد، محورهای راهبردی و مفاهیم اساسی برای تأسیس اتحادیه اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بود، تأکید کرد که این محورها باید در قالب فعالیت هایی اجرایی و عملیاتی محقق شود؛ از اتحادیه های مختلف مجمع می خواهیم ضمن حفظ انسجام خود، به تکمیل و اجرایی شدن محورهای مطرح شده کمک کنند.

شهریاری اظهار کرد: باید از همه ظرفیت ها از جمله ظرفیت علما و نخبگان در حوزه ارتباطات و اطلاعات استفاده کرد؛ باید با سراسر کشورهای اسلامی بده بستان داشته باشیم تا متحد شویم.

وی تأکید کرد: ما باید زیرساخت، پلتفرم و یا سکوی پرش به سوی آرمان بزرگ اتحادیه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم؛ در این زمینه نباید فقط به اقدامات داخل ایران اکتفا کنیم، بلکه باید از مجموع ظرفیت ها و توانمندی های جهان اسلام بهره برد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تدوین سند حقوقی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در حال پیگیری است که باید در مجلس تصویب شود؛ خاطرنشان کرد: شیخ بدرالدین حسون به ما قول داده است که اگر این سند در ایران تصویب شود و رهبر معظم انقلاب آن را امضا کنند، ما نیز در مجلس سوریه آن را تصویب خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حجت الاسلام حمید شهریاری جهان اسلام تمدن نوین اسلامی اتحادیه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم افزود: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی افزود: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وی افزود: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

اسماعیلی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) ۸ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی