Web Analytics Made Easy - Statcounter

قالیباف در روز دوم سفر خود به استان کردستان از پروژه کریدور شمال غرب به جنوب غرب بازدید کرد و تسریع در احداث آن را تسهیل کننده مسیر ترانزیتی اوراسیا عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کُردتودی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جریان دومین روز از سفر خود به استان کردستان ابتدا به گلزار شهدا در بهشت محمدی سنندج رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و افزود: ملت ایران امنیت خود را مدیون شهدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازدید از مسیر ترانزیتی اوراسیا 

رئیس مجلس در ادامه از پروژه کریدور شمال غرب به جنوب غرب بازدید کرد و تسریع در احداث آن را تسهیل کننده مسیر ترانزیتی اوراسیا عنوان کرد و افزود: تکمیل این پروژه برای  رونق اقتصاد مملکت حائز اهمیت است.

وی افزود: این مسیر ترانزیتی در استان کردستان به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مجلس در صدد است از راههای مختلف برای تکمیل این طرح کمک حال دولت باشد.

قالیباف ضمن انتقاد از مقدار اعتباراتی که به این پروژه اختصاص داده شده است، گفت: این اعتبارات فقط در حد نگهداشت پروژه بوده و تحرکی در روند اجرای آن ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه ۳۸۰ کیلومتر از مسیر ترانزیتی اوراسیا در استان کردستان واقع شده است، افزود: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار این پروژه در این منطقه عقب مانده است و تکمیل ان برای بهبود اقتصاد استان و کشور بسیار حائز اهمیت است.

پروژه کریدور شمال غرب به جنوب غرب ۹ قطغه است که رئیس مجلس از قطعه ۸ ان بازدید کرد. این قطعه، ۳ سال پیش کلنگ خورده و حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این قطعه در مسیر سنندج به کامیاران واقع شده و یکی از مشکلات عمده آن وجود معارضین در مسیر پروژه است.

در حاشیه بازدید رئیس مجلس از این پروژه تعدادی از کارگران نسبت به عدم پرداخت حقوق های معوقه خود گلایه کردند که رئیس مجلس به پیمانکار پروژه دستور داد در کمترین زمان حقوق های آنها را پرداخت کند.

دیدار با دستفروشان

رئیس مجلس شواری اسلامی همچنین جلسۀ بررسی مسائل استان را نیمه‌کاره رها کرد و با نمایندگان دستفروش‌ان سنندجی که در مقابل استانداری حاضر شده‌ بودند، دربارۀ وضعیت کسب و کار آنها گفتگو کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کردستان رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 6092896 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود