Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@10:28:39 GMT

قطع واسطه گری با نظارت وزارت صمت و جهاد کشاورزی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۴۹۱۰

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: باید با نظارت وزارت صمت و جهاد کشاورزی دست واسطه‌ها قطع و مسیر تولید تا مصرف کوتاه شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه نشست هیأت دولت و در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تأمین کالا‌های اساسی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت‌ها در بازار افزود: تلاش دولت این است که از ارز ترجیحی برای تامین کالا‌هایی مورد نیاز روزمره مردم استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 واعظی گفت: بخشی از این کالا‌ها وارداتی است و بخشی از آن نیز در داخل تأمین می‌شود؛ اما زمانی که حقوق کارمند و کارگر ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و هزینه‌های حمل و نقل نیز با افزایش روبرو می‌شود؛ بسیاری از چیز‌ها از جمله آب و برق نیز افزایش پیدا می‌کند؛ طبیعی است که این افزایش قیمت‌ها بر روی کالای تمام شده نیز اثر بگذارد.  وی افزود: مسئله توزیع بسیار در افزایش قیمت‌ها مهم است؛ حتماً باید وزارت صمت و جهاد کشاورزی دقت کنند که توزیع به گونه‌ای انجام شود که دست واسطه‌ها قطع شود.  رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین گفت: هم اکنون بخشی از این گرانی‌ها به این دلیل است که واسطه‌ها نقش دارند و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که راه تولید تا مصرف کوتاه شود.  واعظی افزود: جلسات مختلفی در این زمینه داشتیم به ویژه پس از سخنان مقام معظم رهبری که نگرانی خودشان را در ارتباط با مسئله گرانی کالا‌های مورد نیاز اعلام کردند، رئیس جمهور نیز دو جلسه داشتند و جلسات دیگری هم گذاشته شده تا بتوانیم بازار‌هایی در کل کشور با هماهنگی شهرداری‌ها بوجود آید که در آن‌ها عرضه مستقیم کالا صورت گیرد.  وی در ادامه گفت: رئیس جمهور دستور دادند که وزارت جهاد و وزارت صمت واسطه‌هایی را که موجب گرانی می‌شوند، شناسایی کنند.  رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: اعتقاد داریم؛ الان کالایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود خیلی گران‌تر از آن چیزی که وجود دارد به دست مصرف کننده می‌رسد؛ باید تلاش کنیم تا این مشکل حل شود؛ امروز هم رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت دستور دادند که تا روز عید و تا آستانه ماه مبارک رمضان کمیته ویژه‌ای برای جلوگیری از گرانی کالا‌ها تشکیل شود و بر روی این موضوع کار کنند.  واعظی همچنین درخصوص گزارش مربوط به حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: این گزارش هنوز برای ما ارسال نشده است؛ شنیده ام که می‌خواهند اعلام کنند؛ خوب هم هست که اعلام کنند؛ به دلیل این که همه خانواده جان باختگان حق دارند که بدانند پرونده در این مدت رسیدگی از نظر محاکمه و بازجویی چه مراحلی را طی کرده و کشور‌هایی که تبعه خود را در این حادثه از دست داده اند هم حق دارند که بدانند چه اقدامی در این زمینه شده است.  رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: ما هم به عنوان دولت از این کار پشتیبانی می‌کنیم، اما هنوز این گزارش برای ما اعلام نشده و برای ما نیز آن را نفرستاده اند. برچسب ها: واعظی ، واسطه گری ، دلالی ، قطع ، وزارت صمت ، جهاد کشاورزی ، کالای اساسی ، شب عید ، ماه رمضان ، ارز ترجیحی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واعظی واسطه گری دلالی قطع وزارت صمت جهاد کشاورزی کالای اساسی شب عید ماه رمضان ارز ترجیحی رئیس دفتر رئیس جمهور جهاد کشاورزی وزارت صمت واسطه ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند

رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت سابق، مهمان «کافه خبر» خبرآنلاین بود و آماردهی دولت رئیسی را نقد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان