Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@10:34:49 GMT

سفیر انگلیس در چین احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۰۳۶

سفیر انگلیس در چین احضار شد

چین در واکنش به انتشار مقاله ای از سوی خانم «کارولین ویلسون» سفیر بریتانیا در پکن درباره فعالیت رسانه های بین المللی در چین، این دیپلمات بریتانیایی را به وزارت خارجه احضار کرد.

از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، سفیر بریتانیا در پکن هفته گذشته در مقاله ای به زبان چینی که در حساب رسمی وی‌چت سفارت انگلیس در این کشور منتشر شد، از پوشش انتقادی رسانه‌های بین‌المللی از جمله بی بی سی از دولت چین دفاع کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار این مقاله در شرایطی است که پیشتر بریتانیا پخش شبکه جهانی چین (CGTN) در این کشور را ممنوع کرده بود، پکن هم در واکنش به این اقدام، مجوز بی بی سی جهانی را در چین لغو کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت چین مخالف فعالیت رسانه های بین المللی نیست اما برخی رسانه ها مغرضانه و بدونه هیچگونه مستنداتی، از آزادی بیان و مطبوعات سوء استفاده کرده و در مورد چین به «اخبار جعلی»  روی آورده و به دولت و حزب کمونیست این کشور حمله می کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی با مسئولیت‌های یک دیپلمات همخوانی ندارد.

خانم ویلسون در مقاله خود گفته بود رسانه‌هایی که از عملکرد دولت چین انتقاد می‌کنند، نقش مثبتی در نظارت بر دولت چین دارند و جای خالی منتقدان داخلی را پر کرده اند. او همچنین از عملکرد رسانه‌های انگلیسی به ویژه «بی بی سی» دفاع کرده است.

سفیر انگلیس در چین در واکنش به انتقاد برخی رسانه ها و مقامات دولت چین از مقاله اش گفت: سفیر پیشین چین که ۱۱ سال در بریتانیا بود افزون بر ۱۷۰ مقاله و یاداشت در رسانه های اصلی بریتانیا منتشر کرده است.

تنش ها بین چین و انگلیس در ماه های اخیر اوج گرفته است، به ویژه در مورد انتقاد لندن از پکن در مورد نحوه رفتار با مسلمانان اویغور و حمایت لندن از ساکنان هنگ کنگ که خواستار مهاجرت به انگلیس هستند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دولت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (شنبه) دستور احضار «الکسی پارامونوف» سفیر روسیه در ایتالیا را در پی تصمیم برای انتقال شرکت تابعه روسی «آریستون» به «گازپروم» صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر انتقال شرکت‌های تابعه روسی «آریستون» (Ariston) و «بی‌اس‌اچ هاسجریت» (BSH Hausgerate) آلمان به مدیریت موقت شرکت «گازپروم هاوس‌هولد سیستمز» (Gazprom Household Systems) امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی با بیان اینکه این وزارتخانه با بروکسل و آلمان هم همکاری دارد، گفت: «به دبیرکل وزارت امور خارجه دستور دادم سفیر روسیه در ایتالیا را احضار کند. دولت خواستار شفاف‌سازی در مورد موضوع ملی شدن "گروه ترمو آریستون" است.»

شرکت گازپروم به‌عنوان مدیر موقت این دو کسب و کار ایتالیایی و آلمانی عمل خواهد کرد.

روسیه دارایی‌های تعدادی از شرکت‌های غربی را از زمان شروع جنگ در اوکراین تحت «مدیریت موقت» قرار داده است و این اقدامات را به‌عنوان تلافی اقدامات سایر کشورها علیه تجارت روسیه قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد