Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول موسسه روایت سیره شهدا کشور با تاکید بر اینکه برای شهادت ابتدا باید از سیم خاردار نفس عبور کرد افزود: باور به سنت های الهی، اتکاء به خداوند متعال و تبعیت از ولی فقیه در راس رفتار و عمل شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، حجت الاسلام حسین جوشقانیان مسئول موسسه روایت سیره شهدا کشور در نهمین یادبود شهدای راهیان نور استان گیلان شهید محمدمهدی مقدم، محمد سلیمانی و شهید نریمان مددی مژدهی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از راهیان نور با عنوان فناوری راهیان نور اظهار کرد: فناوری راهیان نور یک نوعی از هنر و یک شکل از تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام جوشقانیان از فرهنگ جهاد و شهادت بعنوان تنها فرهنگی که در مقابل کفر می تواند ایستادگی کند یاد کرد و افزود: سه شهید راهیان نور گیلان اقدامی سخت در عرصه جنگ نرم انجام دادند، هر مجاهدی توفیق شهادت ندارد و این شهدا توسط اهل بیت انتخاب شدند.

برای رسیدن به مقام شهادت ابتدا باید از سیم خاردار نفس عبور کرد

مسئول موسسه روایت سیره شهدا کشور با تاکید بر اینکه برای شهادت ابتدا باید از سیم خاردار نفس عبور کرد افزود: باور به سنت های الهی، اتکاء به خداوند متعال و تبعیت از ولی فقیه در راس رفتار و عمل شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه هرکجا که کار در دست ارزشمندان بوده به قُلل افتخار دست یافتیم بیان کرد: ارزشمندان بی توقع و چشم داشت و با نگاهی جهادی مشکلات را پشت سر و زمینه پیشرفت را فراهم می کنند.

دشمن بدنبال سلطه حاکمیتی بر ایران است

حجت الاسلام جوشقانیان درباره بخشی از قدرت های برتر نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: ایران در بخش هوا و فضا قدرت سوم جهانی محسوب می شود و از طرفی ایران دارای موقعیت بسیار حساس ژئوپلیتیکی است و دشمن بدنبال سلطه حاکمیتی بر ایران است‌.

مسئول موسسه روایت سیره شهدا کشور از ۲۰۳۰ بعنوان یکی از الگوهای آمریکایی یاد کرد و افزود: با نگاه اقتصاد مقاومتی و در حوزه علمی، پزشکی، تعداد نیروی جوان و داشتن ذهن های پیشرو در منطقه و جهان در رتبه برتری قرار دارد و از طرفی الگوهای آمریکایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت اوج قله فرهنگ اسلامی است و بیان کرد: دشمن میداند فرهنگ شهادت سدی عظیم و مستحکم است و قادر به نفوذ به آن نمی باشد و مهمترین اصل برای قرار‌ گرفتن در مسیر شهدا مقابله جهل و نادانی و نفس اماره است.

حجت الاسلام جوشقانیان در پایان خاطرنشان کرد: شهادت یا در عمر طبیعی یا در عصر رجعت نصیب می شود، کسانی که سهمی از شهادت دارند ولی بصورت طبیعی از دنیا میروند در امر رجعت باز میگردند و شهید میشوند

بیمه سازی نسل دانشجو از برکات اردوهای راهیان نور

محسن نیازمند مسئول بسیج دانشجویی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به لغو دومین سال از سفرهای دانشجویی راهیان نور اظهار کرد: به جهت وجود ویروس منحوس کرونا دومین سالی است که ما و دانشجویان از محیط نورانی شهدا محروم هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان گیلان با تاکید بر اینکه سفر راهیان نور در واقع بیمه سازی نسل دانشجو را انجام میداد افزود: در هر زمان و بویژه در این ایام می بایست در هرجا و مناسبتی در فضای دانشگاه یاد و نام و راهی که شهدا طی کردند را بلد و تکرار کنیم.

وی درباره ویژگی های بارز اخلاقی شهدای راهیان نور گیلان گفت: اخلاص عملی، رفتاری و اخلاقی، انس عمیق با اهل بیت و فعالیت های مذهبی در هیات ها مهمترین ویژگی اخلاقی این شهدا بود‌.

نیازمند با بیان اینکه این شهدا دریافته بودند که برای رسیدن به توحید باید از مسیر اهل بیت وارد شد افزود: شهید مژدهی، مقدم و سلیمانی انس و ارادت خاصی به امام رضا(ع) داشتند و چندین مرتبه با دوچرخه به پابوس امام رضا(ع) به مشهد مقدس رفته بودند.

مسئول بسیج دانشجویی استان گیلان از احیای فرهنگ شهدا بعنوان رسالت این شهدا یاد کرد و گفت: دغدغه راه فرهنگی و نگاه ویژه نسبت به کسانی که بخصوص اولین بار به سفر راهیان نور میرفتند بخشی از دغدغه مندی فرهنگی این شهدا بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت شهید مرتضی مطهری در سالن همایش شهرداری منطقه ۱۰ مشهد برگزار شد.

 

صدر حسینی مسئول دفتر نمایندگی ناحیه بسیج یاسر مشهد در این مراسم گفت: شهید مطهری الگوی علمی، عملی و فرهنگی برای جوانان و نسل امروز است و ۷۲ اثر از کتاب های ایشان حکایت از این موضوع دارد.   سرهنگ قاصدی جانشین ناحیه مقاومت بسیج یاسر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین طغانی و فرماندهان حوزه های محلات، مدیران شعب نمایندگی، مسئولان نظارت و بازرسی و سایر  بسیجیان در این مراسم حضور داشتند.   در این مراسم از  مربیان نمونه عقیدتی سیاسی، فرهنگ یاران و فعالان فرهنگی و فضای مجازی تجلیل شد.  

دیگر خبرها

  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند