Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:23:01 GMT

واکسن کرونا به ۳۵۲ بیمار دیالیزی زنجان تزریق می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۶۳۸

واکسن کرونا به ۳۵۲ بیمار دیالیزی زنجان تزریق می‌شود

محمدرضا طهماسبی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی کلیه افزود: طی برنامه ریزی انجام گرفته  از هفته های گذشته واکسیناسیون کرونایی بیماران کلیوی استان اعم از دیالیزی و  پیوندی در مرکز بهداشتی شماره پنج زنجان آغاز شده است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: این انجمن تلاش دارد با  ارزیابی و شناسایی مشکلات کلیوی، دیالیزی و با کمک خیرین مشکلات این قشر را رفع کند و از طرفی با انجام برنامه ریزی، بیماران واجد شرایط از چرخه دیالیز خارج شوند تا به زندگی عادی باز گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مسوول با بیان اینکه در روز جهانی کلیه کاشت ۴۶ اصله نهال به تعداد بیماران پیوندی این انجمن انجام شد ادامه داد: درطی یکسال کرونایی، انجمن کلیوی استان تنها انجمن کشوری است که توانست همه بیماران هدف بیمارستان ولی عصر(عج) را برای خدمات رسانی بهینه به این مکان انتقال دهد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر بخش دیالیز انجمن کلیوی زنجان دارای ۲۸ تخت رایگان با ظرفیت پذیرش در سه شیفت است که از ابتدای همه گیری ویروس کرونا و انتقال بیماران بیمارستان ولیعصر(عج) به بخش دیالیز انجمن ۱۷۰ بیمار دیالیزی در این بخش تحت درمان هستند.

طهماسبی افزود: بیماران کلیوی از جمله بیمارانی هستند، به دلیل شرایط بیماری، مصرف داروهای خاص، ایمنی بدن آنان بسیار پایین تر است که نگهداری از آنان در شرایط حاکم، سختی های خاص خود را دارد.

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان ادامه داد: فعالیت انجمن ها و خیریه های سلامت در ۲ بخش حمایتی و کاهش بیماری است که ساماندهی مشارکت های مردمی برای حمایت از بیماران و پیشگیری از بیماری اهمیت زیادی دارد و برای تحقق این مهم انجمن خیریه کلیوی زنجان خدمات را به بیماران ارائه و دستور کار خود دارد.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون در انجمن کلیوی زنجان حدود۲ هزار پرونده بیمار مراقبتی، پیوندی و دیالیزی تشکیل شده است که از این تعداد یک‌هزارو ۵۵۰ بیمار با پیوند کلیه و مراقبت از چرخه دیالیز خارج و به فعالیت اجتماعی خود ادامه می دهند و این از افتخارات انجمن به شمار می رود.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا و تحریم‌های دارویی موجود، قیمت داروها افزایش پیدا کرده و تغییر دارو ایرانی و خارجی مورد استفاده بیماران مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده است.

به گفته  طهماسبی، در ارتباط با داروهای پیوندی و دیالیزی کمبودی وجود ندارد و  انجمن کلیوی استان تلاش خود را برای تامین داروی مورد نیاز بیماران به کار بسته است تا بیماری بدون دارو نماند، اما متاسفانه کیفیت داروها کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها کرونا نارسایی کلیه واکسن کرونا زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا نارسایی کلیه واکسن کرونا کرونا نارسایی کلیه واکسن کرونا زنجان اخبار کنکور انجمن کلیوی کلیوی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد