Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@16:21:39 GMT

کاهش ۴.۷ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۷۷۸

کاهش ۴.۷ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

مهرآور گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۶۳۴ واقعه ولادت ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد کاهش داشته است.

«علیرضا مهرآور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به آمار عملکردی وقایع حیاتی در یازده ماهه نخست امسال، گفت: در این مدت 13 هزار و 634 واقعه ولادت و تنظیم سند ولادت ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۰۲ واقعه ولادت ثبت شده بود که نشان از کاهش ۴.۷ درصدی ولادت در استان دارد.

 

وی با بیان اینکه در 11 ماهه نخست امسال، ۹ هزار و ۱۲۱ واقعه ولادت در مناطق شهری و چهار هزار و ۵۱۳ واقعه ولادت در مناطق روستایی ثبت شده است، افزود: از این تعداد هفت هزار و ۷۰ نوزاد پسر و ۶ هزار و ۵۶۴ نوزاد دختر هستند.

 

مهرآور  با بیان اینکه در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر، ۱۰۸ واقعه ولادت پسر ثبت شده است، عنوان کرد: نام‌ های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و ریحانه در گروه دختران و نام های ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین در گروه پسران به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته است.

 

وی از صدور 14 هزار و 166 شناسنامه مکانیزه زیر 15 سال در 11 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: همچنین از ابتدای این طرح تاکنون 358 هزار و 245 شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال صادر شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در ادامه از صدور 29 هزار و 829 شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در 11 ماهه نخست امسال 31 هزار و 316 درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده است که با پوشش 97.7 درصدی متقاضیان در استان رتبه هشتم کشوری را کسب کرده ایم.

 

مهرآور از صدور 11 هزار و 371 خلاصه فوت خبر داد و گفت: در 11 ماهه نخست امسال  156 مورد تغییر نام افراد و  410 مورد تغییر نام خانوادگی انجام شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: ثبت و احوال کاهش ولادت مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی ولادت بیرجند خراسان جنوبی 11 ماهه نخست امسال ولادت ثبت شده واقعه ولادت ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال