Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گزارش داد «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (چهارشنبه) گفت «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل ارتش از وظایف خود برکنار شده است.

پاشینیان در روزهای گذشته آنچه آن را تلاش برای کودتا بعد از درخواست ارتش برای کناره‌گیری خود خواند، محکوم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان ارمنستانی معتقدند عملکرد دولت این کشور در حل بحران خونین شش هفته‌ای میان این کشور با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی «فاجعه» بوده است.

در واکنش به درخواست ارتش، پاشینیان، «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل ارتش را برکنار کرد، اما «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهور این کشور از پذیرش رسمی اخراج گاسپاریان سرباز زد و این اقدام را غیرقانونی خواند و گفت ارتش باید از سیاست دور بماند.

دفتر ریاست‌جمهوری ارمنستان اعلام کرد: بدون شک نیروهای مسلح باید در موضوعات سیاسی بی‌طرف بمانند. بدیهی است که به دلیل جنگ، پرسنل نیروهای مسلح بیش از هر زمان دیگر به حمایت و توجه مشترک نیاز دارند و حل مشکلات پرسنل ارتش در اولویت است و نمی‌توان از آن غفلت کرد. رئیس جمهور معتقد است که اوضاع سیاسی فعلی کشور باید از طریق تصمیمات جامع و نه اصلاحات فردی در فرماندهی نیروهای مسلح حل و فصل شود.

پاشینیان در واکنش، از اقدام رئیس‌جمهور انتقاد و در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم به هیچ‌وجه به حل وضعیت فعلی کمک نمی‌کند.

در پی این اختلاف‌نظر، شورای امنیت ارمنستان از رئیس‌جمهور خواست تصمیم نخست‌وزیر را تایید و رئیس ستاد کل ارتش را برکنار کند.

رئیس‌جمهور ارمنستان اما بار دیگر با برکناری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور مخالفت کرد.

این در حالی است که به دنبال شکست ارمنستان در نبرد با جمهوری آذربایجان، درخواست برای استعفای پاشینیان از سوی معترضان ارمنستانی همچنان ادامه دارد و این کشور با بحران سیاسی مواجه است.

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کردند. بعد از شکست ارمنستان در این  جنگ که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، اعتراضات مردمی آغاز شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رئیس ستاد کل ارتش نیروهای مسلح رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته ایم، از برکناری بیش از ۱۰۰ مدیر متخلف و ناکارآمد خبر داد. 

به گزارش ایرنا، حسن درویشیان «رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور» و «نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی»، استقرار گشت ارشاد مدیران را از اقدامات بسیار اثربخش دولت مردمی برشمرد و افزود: گشت ارشاد مدیران، صرفا به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست بلکه به معنای تذکر در جهت اصلاح است. مدیران اجرایی سرمایه‌های ملی کشور هستند که به هیچ وجه با دارایی‌های مادی قابل قیاس نیست. یکی از راه‌های صیانت از مدیران، تذکر دادن است.

درویشیان افزود: در تمام مواردی که احساس کنیم با تذکر امکان جلوگیری از انحراف وجود دارد، اقدام می‌کنیم. در سطوح بالا،‌ میانی و استانی مدیریتی هرگاه به این نتیجه برسیم که مدیری کارآمدی و شایستگی لازم را ندارد، برکنار شده است. اقدام در این حوزه نیز در قریب به اتفاق موارد توسط مدیران اجرایی انجام شده است، در مواردی نیز گزارش خدمت شخص رئیس‌جمهور ارایه و دستور به برکناری توسط ایشان صادر شده است.

وی یکی از مهمترین ماموریت‌های مجموعه تحت نظارت خود را شناسایی ساختارها و بسترهای فسادزا برشمرد و افزود: در این راستا پیگیر گزارش‌های متعددی از مراجع نظارتی و دستگاه‌های اجرایی هستیم و از سوی دیگر بسترهای شناسایی شده را به این مراجع منعکس می‌کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد از گشت ارشاد مدیران چه خبر؟

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد