Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@08:35:52 GMT

رقابت مهم 5 کارگردان پيش از جوايز اسکار

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۸۷۹

رقابت مهم 5 کارگردان پيش از جوايز اسکار

خبرگزاری آریا- هفتاد و سومین دوره جوایز مهم سینمایی انجمن کارگردانان آمریکا فهرست نامزدهای بهترین کارگردانی سال را معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از هالیوود ریپورتر، «لی ایسلک چانگ» (میناری)، «امرالد فنل» (زن جوان خوش آتیه)، «دیوید فینچر» (منک)، «آرون سورکین» (دادگاه شیکاگو 79) و «کلوئی ژائو» (سرزمین آواره ها) در شاخه کاگردانی فیلم بلند و «رادا بلنک» (نسخه چهل ساله)، «فرناندو فریاس دلا پارا» (من دیگر اینجا نیستم)، «رجینا کینگ» (یک شب در میامی)، «داریوس ماردر» (صدای متال) و «فلورین زلر» (پدر) هم در در شاخه بهترین کارگردانی فیلم اول جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سال گذشته جایزه انجمن کارگردانان آمریکا به «سم مندس» برای فیلم «1917» رسید اما او در نهایت رقابت اسکار کارگردانی را به «بونگ جون هو» برای فیلم «اَنگل» واگذار کرد.
جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا که یکی از مرد محورترین جوایز سینمایی آمریکاست، امسال برای نخستین بار دو کارگردان زن شامل «کلوئی ژائو» و «امرالد فنل» را در میان نامزدهای کارکردانی بهترین فیلم بلند قرار داده، ضمن این که «کلوئی ژائو» نخستین زن غیر سفیدپوستی است که در این جوایز نامزد شده است.
در طول بیش از هفت دهه از برگزاری این جوایز مهم سینمایی تنها هشت زن نامزد جایزه انجمن کارگردانان شده بودند که آخرین آن به «گرتا گرویگ» (لیدی برد) در سال 2018 بازمیگردد، اما امسال «رادا بلنک» و «رجینا کینگ» هم در شاخه بهترین کارگردان اول نامزد کسب جایزه هستند.
نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا یکی از بهترین پیش بینی کنندگان جوایز اسکار است و حداقل چهار نامزد شاخه بهترین کارگردانی اسکار و جوایز انجمن کارگردانان  هستند. همچنین در 17 دوره قبلی برگزاری جوایز انجمن کارگردانان، در 15 مورد برنده آن با برنده اسکار کارگردانی یکسان بوده است.
«کلوئی ژائو» که برای ساخت فیلم «سرزمین آوارها» مهمترین جوایز سال از جمله گلدن گلوب را کسب کرده در کنار «دیوید فینچر» که پیش از این دوبار با فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» و «شبکه اجتماعی» نامزد کسب جایزه انجمن کارگردانان شده، شانس های اصلی دریافت جایزه (DGA) هستند.
مراسم اعطای جوایز هفتاد و سومین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (ِDGA) روز 10 آوریل (21 فروردین) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رقابت کارگردان انجمن کارگردانان آمریکا کلوئی ژائو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴

مطابق انتظار، پاریسی‌ها حضور پررنگی در این فهرست دارند. 

اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP)، نامزدهای کسب جوایز سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. این مراسم به طور گسترده در فرانسه به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای فصل شناخته می‌شود.

طرفداری | به گزارش اکیپ، مراسم یاد شده، در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. کیلیان امباپه سال گذشته برای چهارمین سال متوالی عنوان بهترین بازیکن سال را به دست آورد، در حالی که هم تیمی او نونو مندز، بازیکن جوان سال لیگ ۱ شد. فرنک هایسه که توانست تیم لنس را به مقام نایب قهرمانی برساند، به عنوان بهترین سرمربی سال انتخاب شده بود و بریز سامبا نیز عنوان بهترین دروازه بان سال را در آن مراسم، از آن خود کرد.

نامزدهای کسب جوایز اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP) در سال ۲۰۲۴:

بازیکن جوان سال لیگ 1:

الیسه بن سگیر (موناکو) رایان چرکی (لیون) دزیری دوئه (رن) لنی یورو (لیل) وارن زائر امری (پاری سن ژرمن)

دروازه بان سال لیگ 1:

مارکو بیزوت (برست) مارسین بولکا (نیس) لوکاس شوالیه (لیله) جانلوییجی دوناروما (پاری سن ژرمن) بریز سامبا (لنس)

سرمربی سال لیگ 1:

لوکا السنر (لوهار) لوئیز انریکه (پاری سن ژرمن) پائولو فونسکا (لیل) فرنک هایسه (لنس) اریک روی (برست)

بهترین بازیکن فرانسوی خارج از کشور:

ادواردو کاماوینگا (رئال مادرید) آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید) مایک منیان (میلان) ویلیام سالیبا (آرسنال) اورلین شوامنی (رئال مادرید)

بازیکن سال لیگ 1:

پیر امریک اوبامیانگ (مارسی) عثمان دمبله (پاری سن ژرمن) پیر لیس ملو (برست) کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن) ادون ژهگروا (لیل)

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • خط رو خط مسائل اجتماعی
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان