Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@06:06:27 GMT

ضرورت ایجاد خلق زیبایی الهی از طریق هنر در مساجد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۹۶۰

ضرورت ایجاد خلق زیبایی الهی از طریق هنر در مساجد

بیکی گفت: ضروری است که خلق زیبایی الهی از طریق هنر در مساجد مورد اهتمام قرار گیرد تا شاهد جذب جوان و نوجوان در فعالیت های مساجد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی بیکی» ظهر امروز (چهارشنبه 20 اسفند) در آیین تجلیل از ائمه جماعات، مدیران و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گلستان که در مسجد الاقصی گلشهر برگزار شد، اظهار کرد: در سامانه بچه های مسجد با تلاش فعالان کانونی شاهد رتبه و جایگاه خوبی بودیم و امیدواریم از طریق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور حمایت های لازم از استان بر این اساس رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان  ادامه داد: یکی از سیاست های اصلی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در بحث کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه به عنصر هنر است.

 

بیکی بیان کرد: به این نتیجه رسیدیم که اگر می خواهیم در جهان فرهنگ و هنر حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به صورت موزاییکی از درون مساجد یک مدیریت هنری خوب به وجود بیاید.

 

وی ابراز داشت: اگر نتوانیم در کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در قالب هنر حرفی برای گفتن داشته باشیم بسیاری از اقدامات ما «آب در هاون کوبیدن» و بی برنامه عمل کردن است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: شیطان قسم یاد کرده که به وسیله هنر و زیبایی انسان را اغوا کند و راه مقابله با این دسیسه های شیطانی این است که بتوانیم خلق زیبایی الهی را از  طریق هنر جلوه گر باشیم لذا ضروری است که خلق زیبایی الهی از  طریق هنر در مساجد مورد اهتمام قرار گیرد تا شاهد جذب جوان و نوجوان در فعالیت های مساجد باشیم.

 

بیکی متذکر شد: در طول چهار سال گذشته و در قالب جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد نسبت به راه اندازی نخستین رویداد فیلم مسجدی اقدام کردیم.

 

وی گفت: این طرح با همت کانون فرهنگی و هنری کوی مطهری گرگان رقم خورد و شاهد استقبال خوبی از این جشنواره بودیم به طوری که امسال بیش از یک هزار و 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: تقویت فعالیت های هنری جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین فعالیت های هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی طریق هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پارسال بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، افزود: بیش از شش هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی اضافه کرد: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

مولوی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی ادامه داد: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تو زیبایی