Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد به ریاست آقای ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد به ریاست آقای ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد.
براساس این گزارش، در این نشست که آیت‌الله  سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد،  سرکنسول‌های جمهوری اسلامی ایران در کربلا و نجف اشرف، مسئول دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق،  نماینده خبرگزاری ایرنا، رایزن زیارت و وابسته رسانه‌ای و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران و حجج الاسلام  سید حمید حسینی، حمید احمدی، الماسی ، سعید غضنفری و توکلی در این نشست نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این نشست آقای مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد  با تسلیت سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام، فقدان حجت‌الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات و همچنین حجه الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی معاون سابق بین‌الملل بعثه را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرد.


وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تشکیل جلسه شورای فرهنگی و رسانه ای  متشکل از سازمانها و نهادهای فرهنگی، مذهبی و رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در عراق ، به  ارائه گزارشی از سفر مسئولان عراق به جمهوری اسلامی ایران و  بالعکس پرداخت.
وی با خیر مقدم به حجت‌الاسلام و المسلمین کاظمی مازندرانی به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف بر اهمیت و حساسیت شهر نجف به عنوان پایگاه والای مذهبی و فرهنگی آن تاکید کرد و خواستار ارتقا و توسعه ارائه خدمات در این کنسولی شد. 


در این جلسه آیت‌الله سید مجتبی حسینی نیز با اشاره به شهادت امام هفتم به نقش امام کاظم (ع) در رهبری و هدایت شیعیان و مقابله با دستگاه ظالم عباسی پرداخت.
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین اباذری دبیر شورای فرهنگی و رسانه‌ای به تبیین دستور جلسه پرداخت .
حجت‌الاسلام احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، نیز در این نشست گزارشی از جلسه شورای راهبردی ستاد مرکزی اربعین در تهران و ترسیم سه سناریوی مختلف برای اربعین سال ۱۴۰۰ پرداخت و گزارشی از نشست شورای برنامه ریزی فرهنگی در عراق ارائه کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی رییس اتحادیه رادیو و تلوزیون‌های عراق و رییس موسسه نجف اشرف و عضو شورای برنامه‌ریزی ستاد فرهنگی اربعین نیز به مشکلات موکب‌داران ایرانی که به صورت مشترک فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و خواستار بررسی و ارائه  راه‌حلی برای ثبت و حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات آنا و نیز مساعدت در اعزام جمعی از آنان به عراق برای سرکشی از اموال و تجهیزات شان شد. 
وی به نقش رسانه‌ها در انعکاس  درست و صحیح وقایع اخیر در عراق  و ضرورت هماهنگی در نشرآنها پرداخت .


آقای کریمی شستی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز درباره مسائل مدارس ایرانیان در عراق و ضرورت توجه به این مسائل، سخنانی را ایراد کرد.
آقای موسوی مسئول دفتر نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در عراق، درباره سیاست های پوشش خبری و رسانه ای صدا وسیما پرداخت .
همچنین بقیه اعضای جلسه نظرات خود را در خصوص مسائل مطرح شده ارایه کردند .
حجت‌الاسلام اباذری نیز مباحث ارایه شده را در ۲۱ مورد جمع بندی کرد.
http://alarbaeen.ir/News/Show/11936

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین عراق جمهوری اسلامی ایران در بغداد جمهوری اسلامی ایران در عراق شورای فرهنگی و رسانه ای الاسلام و المسلمین حجت الاسلام جلسه شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و هیات همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر آقای بارزانی به تهران را فرصتی مهمی در تقویت روابط ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقاء نقش اقلیم در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روابط برادرانه میان مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار اقلیم کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار دانست.

نیچروان بارزانی با تجلیل از نقش سردار سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وی با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر معظم انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت های امروز مقام معظم رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار امروز با دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش اقلیم در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین(ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد