Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:37:50 GMT

فرهنگ ایثار و شهادت از ذخایر تمام نشدنی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۶۰۲۴

فرهنگ ایثار و شهادت از ذخایر تمام نشدنی است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، این مطلب را  محمدحسن قوسیان مقدم در مراسم هم بال خاطرات پروانه(تجلیل از پرستاران و امدادگران، همسران شهدای امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران) که با حضور فرید مرادیان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت، مریم مجتهد زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، سمیرا فعلی مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور زنان و خانواده  و جمعی از پرستاران و امدادگران، همسران شهدای امداد و نجات، صبح امروز ۲۰ اسفندماه در محل سالن همایش معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت برگزار شد، عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگی بزرگ و عزیز است که با گذشت زمان از اصل آن در حال فاصله گرفتن هستیم، بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس تشخیص فرمانده از سرباز بسیار سخت بود و گاهی اوقات فرماندهان را با سربازان اشتباه می گرفتیم، اما در حال حاضر تا حدودی این موضوع متفاوت شده است. بسیاری از افرادی که امروز در خدمتشان هستیم جوانان ۳۰ یا ۳۵ ساله ای هستند که حتی آغاز جنگ را ندیده اند وبرداشت درستی از دوران دفاع مقدس ندارند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: رمز موفقیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی این بود که به نسل جوان نشان داد رزمندگان اول انقلاب چه کسانی بودند و این موضوع در تشییع باشکوه پیکر این شهید بزرگوار مشخص شد.

قوسیان مقدم تاکید کرد: افرادی که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می کنند باید در رفتار، گفتار، منش و عملکردشان هم این موضوع را به خوبی نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه توقع داریم جوانان ما که جنگ را ندیده اند، مثل رزمندگان زمان جنگ تحمیلی باشند، گفت: عمل ما می تواند کمک کند تا منش و طرز فکر خود را نشان دهیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمهوری اسلامی فرصتی را فراهم کرد تا زنان جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، افزود: در میان زنان، گروهی به نام ایثارگران واقعی داریم که بعد از شهید شدن همسر و فرزندانشان سختی های بسیاری کشیدند که باید قدرشناس زحمات آن ها باشیم.

راوی از خودگذشتگی زنان در دوران دفاع مقدس باشیم

مریم مجتهد زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: ما در این مکان گرد هم آمدیم تا دلاوری ها و از خود گذشتگی های زنان بزرگی را که دوران سخت جنگ تحمیلی حضور داشتند شرح دهیم.

وی افزود: زمانی که از رشادت ها، دلاوری ها و صبوری های دوران صدراسلام را برایمان بیان می کردند، نمی توانستیم با عمق وجودمان موضوعات را درک کنیم، الان هم اگر ما شرایط زمانی و مکانی جنگ تحمیلی را مطرح کنیم برای افرادی که در آن دوران حضور نداشتند، آنطور که باید ملموس نخواهد بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما بدون وابستگی به هیچ کشور و جناحی و با مدیریت و مدل جدید صورت گرفت، اظهارداشت: در حالی که کشور می خواست با انقلاب جدید شکل بگیرد، دشمنان ما، شرایط جنگ تحمیلی را فراهم کردند و به نمایندگی از همه آن ها، صدام و رژیم بعثی عراق جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند، مردم ما وارد میدان شدند و با روحیه انقلابی و ایمان راسخ و فداکاری و به واسطه عشقی که به خداوند داشتند، تلاش کردند.

وی افزود: اگر انقلابی در کشور رخ داد نه تنها برای تغییر رژیم بلکه زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) بود، هدف انقلاب اسلامی ترویج مکارم اخلاق است. در دوران دفاع مقدس هر آنچیزی که بتواند فردی را به کمال برساند، وجود داشت.

به گفته مجتهد زاده، جنگ نرم نتیجه توطئه دشمنان بوده است که  برنامه ریزی آن  به گونه ای است که پایه های ایمان افراد را سست کند. اگر ایمان از جوانانمان گرفته شود، چطور می توانیم یافته های دوران جنگ تحمیلی را در اختیارشان قرار دهیم.

وی به درس وفاق و همدلی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: درس دفاع مقدس وفاق و همدلی است که افراد به دور از قومیت و نژاد برای یک هدف مشترک که همانا اعتلای جمهوری اسلامی است،   تلاش کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس جان های بسیاری را از دست دادیم و از نظر مادی و معنوی زیان های متعددی را متحمل شدیم، گفت: نیک می دانیم که اگر به خداوند ایمان داشته باشیم هر نشدنی، شدنی خواهد شد. ما باید قدردان رشادت‌های شهدا و خانواده های شهدا باشیم چون خانواده شهدا، ذخایر انقلاب ما هستند.

ثبت خاطرات همسران شهدای امداد و نجات سراسر کشور

سمیرا فعلی مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور زنان و خانواده با بیان اینکه امروز ما دومین مراسم تجلیل از امدادگران، برخی از پرستاران، پزشکان عرصه دفاع مقدس همسران  و فرزندان شهدا را تحت عنوان هم بال خاطرات پروانه داشتیم، گفت: این مراسم همانند مراسمی که در بهمن ماه برگزار شد با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس بوده است و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواستیم به شکلی میزبان حضور بانوانی باشیم که تجربه زیسته خود را در قالب تاریخ شفاهی  برای ما بازگو می کنند و ما مستمع روایت گری، خاطرات و مشاهدات آن ها در جبهه های جنگ  و نبرد باشیم.

وی افزود: در این مراسم سعی شد در قالب ۲ پنل روایتگری فداکاران دوران جنگ تحمیلی را با گوش جان بشنویم.

فعلی با اشاره به اینکه مراسمی که برای پرستاران و امدادگران، همسران شهدای امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، باید باشکوه باشد، افزود: این مراسم باید کاملا متمایز باشد، همان شوری که در دوران دفاع مقدس آفریند و عشق و امید ایجاد کردند، باید مراسمی با همین مضمون برایشان برگزار کنیم.

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور زنان و خانواده با تاکید بر ادامه ثبت تاریخ های شفاهی جمعیت هلال احمر، بیان کرد: در سال آینده هم در حوزه دفاع مقدس مجموعه ای از افراد را برای برگزاری مراسمی این چنینی فراهم خواهیم کرد.

به گفته فعلی، ثبت خاطرات همسران شهدای امداد و نجات سراسر کشور هم کلید خورده است و در سال آتی پیگیر انجام امور مربوط به آن هستیم.

وی با بیان تجلیل از سه تن از بانوان شاغل در خط تولید شرکت سها یک، سها دو و شرکت صنایع نساجی هلال ایران، افزود: در این مراسم از سه تن از کارکنان  نمونه ای که توانمندی های خوبی دارند و کارآمد هستند و به عنوان کارگر نمونه معرفی شده اند، تقدیر شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس دبیرکل جمعیت هلال احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس دبیرکل جمعیت هلال احمر دفاع مقدس دبیرکل جمعیت هلال احمر اخبار کنکور دوران دفاع مقدس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان

   



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ی مرکز کرمان یادواره شهدای روستای عیش‌آباد رفسنجان به رسم هرساله با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مردم و مسئولان در مسجد شهید سلیمانی این روستا برگزار شد.

پیکر مطهر شهید گمنام آذین‌بخش این محفل شهدایی بود 


سردار معروفی در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا مراسم ختم نیست این برنامه‌ها فتوحات نظام اسلامی است.

وی افزود: شهیدان با تقدیم جانشان به حقیقت دین خدا و اسلام اهل بیت (ع) حقیقت بخشیدند، شهدا متعلق به یک خانواده نیستند متعلق به همه ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران هستند.
سردار معروفی بیان کرد: شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند هر کس بخواهد ملت بزرگ ایران را بشناسد بایستی به ۱۸۰ هزار قهرمانی که در کوره آتش هشت سال از حقیقت دین از انقلاب و ناموس دفاع کردند رجوع کند و این عقبه بزرگ را ملاحظه کند و تاریخ بزرگ ایران را ورق بزند.

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهیدان تربیت شده مکتب عاشورا هستند، یادآور شد: حقیقت شهدا هستند نه آن چیزی که دشمن در فضای مجازی به جوانان القا می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: یادوراه شهدا باید در وجود ما نهادینه شود و از این شهیدان الگو بگیریم. چیزی که در جبهه شهیدان را پیروز کرد استحکام درونی جبهه اسلام بود.
سردار معروفی عنوان کرد: اولین مولفه‌ای که باعث پیروزی نبرد دفاع مقدس شد ایمان واقعی و توکل حقیقی بود. شهیدان وعده الهی را باور داشتند و این مهم در جبهه ملموس و نهادینه بود.

وی گفت: بصیرت دومین مولفه در دوران دفاع مقدس بود هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود، بصیرت از ایمان واقعی است. صبر و بردباری رزمندگان سومین مولفه بود که در جبهه موج می‌زد.
معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین ولایت باوری و ولایت پذیری سومین مولفه دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ولایت باوری رمز پیروزی دوران دفاع مقدس بود رزمندگان با میل واقعی، حجت و منظومه فکری امام راحل کار انجام میدادند.
وی صداقت در جبهه را از دیگر مولفه‌های دوران دفاع مقدس دانست و افزود: اخلاص در عمل در دوران دفاع مقدس موج می‌زد و این را می‌شود از دیگر مولفه‌های مهم جنگ دفاع مقدس عنوان کرد.
سردار معروفی با تاکید براینکه فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس فرهنگ عاشورا بود، گفت: مکتب شهید حاج قاسم در حقیقت بیانگر این است که ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسین (ع) هستیم و تفکر امام حسینی داریم و زیر بار ظلم نخواهیم رفت و با تحریم زمین گیر نخواهیم شد.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس خروجی بسیاری داریم، هزاران مولفه‌های بزرگ و شرف به خاطر شجاعت در دفاع مقدس برای ما به ارمغان آمده است ناموس پرستی یکی از این مولفه هاست.
معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین عنوان کرد: ما شهیدان زیادی تقدیم اسلام کردیم تا اجازه ندهیم دست بیگانه به سرزمین و دامان پاک ناموس ایرانی برسد.
وی ادامه داد: ناموس پرستی را از گودال پر افتخار عاشورا یاد گرفتیم، همین برایمان کافی است که غیرت ما غیرت عاشوراست.
سردار معروفی با اشاره به موضوع وعده صادق و مسائل غزه و اسرائیل گفت: امروز به واسطه طوفان الاقصی هیمنه اسرائیل کودک کش درهم شکسته شده و وجدان‌های ملل دنیا بیدار شده است دنیا حرکت کرد ه و وجدان‌های بیدار زنده شده است.
وی اضافه کرد: به واسطه مظلومیت مقتدر مردم غزه جنبش‌هایی در دنیا به راه افتاده است و وعده‌های الهی را مشاهده می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند