Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی عملکرد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین، مشارکتی، و نوسازی بافت فرسوده و تفاهم با دستگاه‌ها را ۶۰۰ هزار واحد برشمرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی درباره تازه‌ترین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۶۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین، پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های متوسط و بزرگ مقیاس، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تفاهم‌نامه با سایر وزارتخانه‌ها، وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون به حدود ۱۳۵ هزار خانوار، واگذاری گروهی زمین انجام شده و ساخت حدود ۳۴۰ هزار واحد مسکونی نیز در قالب پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای حدود ۴۰ هزار واحد نیز در بافت‌های فرسوده، تسهیلات نوسازی و بهسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن پرداخت شده است.

اصلانی ادامه داد: تاکنون عملیات اجرایی حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی نیز در قالب مشارکت با بخش خصوصی شروع شده و برای حدود ۶۰ هزار واحد نیز برای تأمین مسکن متقاضیان تحت پوشش دستگاه‌های مختلف اجرایی، زمین تأمین و عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است.

وی در مجموع عملکرد طرح اقدام ملی مسکن را ۶۰۰ هزار واحد عنوان کرد و گفت: برای ۶۰۰ هزار واحد مسکونی که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده، زمین نیز تأمین شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص واریز وجه طرح اقدام ملی مسکن برای پروژه‌های غیر از واگذاری گروهی و مشارکتی که نیاز به آورده ندارند، توضیح داد: در پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس طرح اقدام ملی مسکن که با آورده متقاضیان و تسهیلات آن‌ها اجرایی می‌شوند، حدود ۱۵۰ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که مجموع مبالغ واریزی توسط این متقاضیان، معادل ۵,۶۶۱ میلیارد تومان است.

اصلانی با تاکید بر استقبال مناسب مردم از اجرای طرح اقدام ملی مسکن، شناخت ابعاد طرح و موفقیت در اجرا را از دلایل استقبال مردم از این طرح ملی برشمرد و تصریح کرد: همچنان روزانه تقاضاهایی برای ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود که این امر نشان از استقبال مردم از اجرای آن است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن واگذاری گروهی ۶۰۰ هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: رویکرد حمایتی برای تولید مسکن و ارتقای کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در اولویت است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن از برخی فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

خواجه ای مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به‌موقع متقاضیان را دو عامل مهم در واگذاری هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی دانست و افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به‌موقع به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه دوم امسال با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

دیگر خبرها

  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج