Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:49:40 GMT

همیاران طبیعت جوانرود تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۶۱۶۹

همیاران طبیعت جوانرود تجلیل شدند

به گزارش ایرنا؛ فرماندار جوانرود در این مراسم گفت: توسعه پایدار با حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست محقق می‌شود و قدم برداشتن در این مسیر وظیفه همه آحاد جامعه است.

«رستگار یوسفی» با بیان اینکه در سال گذشته شاهد تلاش و همدلی مردم و مسوُولان منابع طبیعی شهرستان در حفاظت از عرصه‌های ملی بودیم، افزود: این مهم بیانگر فرهنگ غنی مردم جوانرود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین از محضر بزرگان، روحانیون و امامان جمعه و جماعت و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که همواره در تمام بحران های حوزه منابع طبیعی اعم از مهار آتش سوزی، مبارزه با آفات و بیماری های جنگلی و دیگر موارد، همکاری لازم را دارند تقدیر می کنم.

یوسفی با یادآوری این مهم که برای هر برنامه ای پیوست فرهنگی و زیست محیطی لازم است، گفت: ما ظرفیت های بسیار خوبی همچون مکتب مترقی اسلام، قانون اساسی و فرهنگ غنی به ویژه در منطقه اورامانات داریم که برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست می توانیم به نسل جدید منتقل کنیم.

وی یادآور شد: همه ما باید در حفظ منابع طبیعی یک آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوانرود نیز در این مراسم گفت: در هفته منابع طبیعی، سه هزار و ۴۰۰ اصله نهال از گونه های جنگلی پهن برگ و سوزنی برگ در بین مجریان، بهره برداران طرح های جنگل‌کاری، همیاران طبیعت و سازمان های مردم نهاد شهرستان توزیع و کاشته می شود.

«علی منصوری» افزود: امیدواریم در کاشت و نگهداری نهال شاهد همکاری بیش از پیش مردم باشیم.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در شمال غرب کرمانشاه حدود ۶۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی دارد.

برچسب‌ها مراسم تجلیل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه جوانرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تجلیل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه مراسم تجلیل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه جوانرود اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!