Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: از اساسی ترین اقدامات قضایی برای حراست از رای مردم ، شعب ویژه قضایی برای رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی اختصاص داده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از سایت دادگستری خوزستان؛ حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی ، در اولین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان اظهار کرد:اعتقاد همه افراد جامعه صرف نظر از هر سلیقه،گروه و اعتقاد، بر حفظ کیان کشور و نظام می باشد و همگان باید بدانیم آنچه موجب حیات جمهوری اسلامی است،مشارکت سیاسی و اجتماعی همه افراد در تعیین سرنوشت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پاسداری از خون شهدا و پیشگیری از عقب گرد به گذشته دیگر اولویت مهم در هر تصمیمی است که برای نظام گرفته می شود.

مرادی ادامه داد:تلاش همه دست اندرکاران انتخابات، فراهم کردن حضور حداکثری مردم در این عرصه سرنوشت ساز است که موجب سرافرازی نظام و امیدواری همه ملت های مستضعف فارغ از هر نژاد ، دین و مذهب است.

رحمانی فضلی: 24 فرآیند انتخابات الکترونیکی شده استرئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس: اصل بی‌طرفی و عدالت مدنظر برگزارکنندگان انتخابات باشدستاد انتخابات استان گلستان افتتاح شد/استاندار: همه امکانات برای برگزاری انتخاباتی پرشور بسیج شده استداوطلبان انتخابات شوراها از روش‌های غیر حضوری ثبت‌نام استفاده کنند

وی تصریح کرد:اولویت این ستاد، رعایت دستورالعمل قوه قضائیه است تا همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی،شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و با کمترین تخلفات و جرائم در این زمینه باشیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: از اساسی ترین اقدامات قضایی در این زمینه، اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی می باشد و رسیدگی به موقع، صدور حکم و اعلام آن به منظور پیشگیری است ولی اساس کار باید بر تذکرات پیش از وقوع تخلفات و پیشگیری از پرونده سازی باشد.

مرادی همچنین بر نظارت بر دستگاه های اجرایی، تبلیغات نامزدها و احزاب،استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز استان، تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از افراد داخل کشور که وابسته به عوامل دشمن و استکبار هستند و خارج نشینان اجیر شده توسط اسرائیل و آمریکا، مردم را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق می کنند و همه تلاش ما باید بر حفظ امنیت و سلامت انتخابات باشد تا اعتماد عمومی برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور توسط خود آنان بیش از پیش جلب شود.

در ادامه این جلسه، سایر اعضای ستاد به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و در پایان مواردی به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید.

انتهای پیام/341/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری خوزستان تخلفات و جرائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری