Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای حفاظت و نگهداری مناسب از عرصه‌های جنگلی استان و بویراحمد به ۲۴۰ نفر قرقبان نیاز داریم.

غلامحسین حکمتیان اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۷۶دستگاه دمنده جهت اطفاء حریق جنگل‌های استان تجهیزات منابع طبیعی استان خرید و اضافه شده است همچنین علاوه بر این تعداد نیز سازمان جنگل‌ها به استان اختصاص داده که به استان تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: همچنین برای ۴۰۰ نفر تجهیزات انفرادی طی سال گذشته و امسال نیز  برای ۴۵۰ نفر تجهیزات انفرادی تحویل میشود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بالغ بر یک هزار و ۸۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی جنگل ها و مراتع این استان در آتش سوزی های سال ۹۹ آسیب جدی دیده اند.البته سطح آتش‌سوزی‌ها بیشتر از این میزان بوده است.

حکمتیان اصل تصریح کرد: نقاط بحرانی که ممکن است دچار آتش سوزی شوند را شناسایی و جهت پیشگیری اقداماتی از جمله ایجاد آتش بُر انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود جدی به نیروی انسانی و قرقبان مواجه است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق استاندارد باید هر یک قرقبان ۶ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی منابع طبیعی را حفاظت و نگهداری کند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به علت کمبود و نداشتن قرقبان، هر قرقبان بالغ بر ۲۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی را حفاظت می کند.

حکمتیان اصل تاکید کرد: برای حفاظت و نگهداری مناسب از عرصه‌های جنگلی استان و بویراحمد به ۲۴۰ نفر قرقبان نیاز داریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پایگاه اطفاء حریق استان در روستای فیروز آباد یاسوج،  بیان کرد: یکی از ۱۶ پایگاه حریق کشور در فیروزآباد یاسوج ساخته شده که اعتبار تجهیزات این پایگاه پرداخت شده است و در حال ایجاد سازه‌های مناسب و خرید تجهیزات این پایگاه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد منابع طبيعي قرقبان آتش سوزي آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی در جنگل ها منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد