Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پایگاه هوایی شهید لشکری گفت: پایگاه شهید لشگری مهرآباد تنها پایگاهی است که امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای امدادرسانی هوایی را دارد و قادر است در کمترین زمان ممکن انتقال مجروحین و کمک‌ها را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ دوم خلبان محمد زال‌بیگی در حاشیه اولین رزمایش امداد و نجات هوایی کشور،با تبریک بعثت رسول گرامی اسلام (ص) گفت: با توجه به وقوع زلزله‌های اخیر در شهر تهران و درخواست ستاد بحران تهران، نیروی هوایی ارتش اقدام به برگزاری اولین رزمایش امداد و نجات هوایی کشور با رمز محمد رسول الله(ص) به میزبانی پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پایگاه هوایی شهید لشکری افزود: در این رزمایش امداد و نجات هوایی، از یک فروند هواپیمای ۷۴۷، یک فروند ۷۰۷، سه فروند سی-۱۳۰ و یک بالگرد شنوک استفاده شده است که یک فروند از هواپیماهای سی ۱۳۰ مجهز به آی سی یو و امداد هوایی است و از بالگرد نیز برای ترابری هوایی به بیمارستان بعثت نیروی هوایی استفاده خواهد شد.

زال‌بیگی ادامه داد: با توجه به اینکه در زلزله‌های بیشتر از ۵/۶ ریشتر همه راه‌های زمینی بسته و تنها امدادرسانی از طریق هوایی امکانپذیر است، گفت: پایگاه شهید لشگری تنها پایگاهی است که امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای امدادرسانی هوایی را دارد و قادر است در کمترین زمان ممکن انتقال مجروحین و کمک‌ها را انجام دهد.

فرمانده پایگاه شهید لشکری خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش سابقه امدادرسانی هوایی و انتقال مجروحین و بیماران را در حوادث غیرمترقبه چند سال اخیر مانند سیل و زلزله جنوب کشور و همچنین انتقال بیماران کرونایی را دارد و به لطف خدا با برگزاری کامل این رزمایش شاهد رقم خوردن برگ زرین دیگری در تاریخ نهاجا خواهیم بود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ارتش امدادرسانی هوایی پایگاه شهید شهید لشکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۶:۳۰ صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه، ۱۳ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، یزد، البرز و هرمزگان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۹۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۴ هزار و ۸۱۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۹۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. همچنین ۲ هزار و ۶۶ کیلوگرم نایلون، ۵۴۰ کیلوگرم برنج،۶۸۴ تخته پتو، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۴۰ بسته غذایی، ۱۹۴ قرص نان و ۵۵ دستگاه چادر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم خدمات امدادی نیرو‌های این جمعیت گفت: ۱۹۷تیم عملیاتی متشکل ۷۷۹ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر