Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@21:11:02 GMT

نقش ادیان در گسترش صلح جهانی بی‌بدیل است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۶۶۷۳

نقش ادیان در گسترش صلح جهانی بی‌بدیل است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: نقش ادیان در گسترش صلح جهانی بی‌بدیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، نایب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی نقش ادیان در گسترش صلح و امنیت جهانی را بی‌بدیل دانست و گفت: رهبران تمامی ادیان الهی به خصوص مسیحیان و مسلمانان باید نسبت به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این پیام آمده است، امروزه دیگر نمی توان نقش بارز ادیان و ضرورت توجه به پیامهای زندگی بخش آن را نادیده گرفت و هدف ادیان الهی، برقراری صلح در جهان است که تنها شامل پایان جنگها نیست بلکه جنبه های اجتماعی یعنی حذف محرومیت، قحطی، سرکوبگری و گرسنگی را نیز در برمی گیرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

این پیام می افزاید: در سنت اسلامی، پیوند میان حقیقت و سلام (صلح) ذاتی است و در اصل و مبدا تمامی شناختها و حقایق وجود دارد و در این دین مبین ، "حق، هستی و سلام" در ذات خداوند گره خورده اند که این اشتراک، پایه ای بس عمیق را برای پیوند میان مفهوم صلح و حقیقت و همچنین عمل به آن فراهم می کند.

 

آیت الله دری افزود: پیروان ادیان الهی در یك كشتی به نام دین نشسته‌اند و هر گونه صدمه ای به این كشتی سبب غرق شدن مردم در این آب های متلاطم خواهد شد و از آنجایی که سكولاریسم و اومانیسم و دیگر فرقه‌های افراطی درصدد ضربه زدن به دین و زیر سوال بردن گرایش‌های مذهبی هستند باید وحدت و همکاری بیش از گذشته بین ادیان الهی شکل بگیرد.

 

جنگ و توسعه طلبی در جامعه بشری از همان ابتدا تا به امروز به علت طمع و حرص انسانهای حریص و سلطه طلب به وجود می آمده اند و تا زمانی این خصلت شوم و بدانسانی وجودداشته باشد،جنگ و خونریزی ها ادامه خواهندیافت،زیرا تجاوز به حریم، مال و اموال دیگران با عكس العمل افراد جامعه مواجه خواهد گردید و كشمكش ها نیز افزایش خواهند یافت و در این رهگذر مذاهب توحیدی و ابراهیمی حرص و طمع را به عنوان عوامل زیادی خواهی انسان ها همیشه رد كرده و به جای آن عدالت اجتماعی، همیاری و دوستی بین مردم را تشویق كرده اند، بنابراین تنها راه رسیدن به صلح جهانی و آرامش در جامعه بشری عمل و توجه ویژه به این آموزه های مهم ادیان الهی می باشد، تا دستان افراد زیاده خواه با روشنگری افكار و اذهان عمومی از مال و منال مردم قطع گردد و زمینه ایجاد زندگی مسالمت آمیز و برادرانه و احترام متقابل به پیروان دیگر ادیان و احترام به اعتقادات دیگران، در جامعه بشری فراهم آید.

 

وی با اشاره به سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی از مراجع عالیقدر شیعه، بیان کرد: شخصیت این عالم وارسته ذخیره ارزشمندی برای جهان اسلام و پیروان مذهب مقدس تشیع در سراسر جهان است و ایشان نقش بسیار مهمی در وحدت و یکپارچگی ملت عراق به خصوص در مبارزه قاطعانه به گروهک تروریستی و ضداسلامی داعش داشتند و همگان زحمات ایشان را در این خصوص ارج می‌نهند.

 

مسئله فلسطین و جنایت‌های اسرائیل غاصب نسبت به مردم مظلوم این خطه، همچنان مسئله نخست جهان اسلام است و از پاپ فرانسیس نیز انتظار می‌رود در حل این مسئله و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال صهیونیزم نقش آفرینی نموده تا یکبار دیگر صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه حاکم شود.

 

تحکیم بنیان خانواده، گسترش اخلاق و معنویت، مبارزه با سقط جنین و نسل کشی و پدیده هم‌جنس‌بازی از دیگر مسائلی است که در صورت بی‌توجهی به آنها، جامعه بشریت را حتی در کوتاه مدت دچار مشکلات فراوان نموده و لایه‌های مختلف اجتماعی را به فساد و تباهی می‌کشاند بنابراین برای مبارزه همه جانبه با این پدیده‌های شوم باید از ظرفیت ادیان ابراهیمی بیش از پیش استفاده شود و معرفی موازین کتب آسمانی ادیان الهی و مکتب پربار اهل بیت(ع) می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

 

نایب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به مسیحی ها اشاره نموده و آنها را نزدیک‌ترین پیروان ادیان آسمانی به مسلمانان معرفی نموده است؛ اسلام مدافع حضرت عیسی و رسالتش مانند دیگر پیامبران بوده و ناقض آنها نیست، بلکه از پیروان تورات و انجیل خواسته که به آموزه های دینی خود عمل کنند.

 

خداوند از همه می‌خواهد که با تمام وجود به دین آسمانی خود عمل کنند و اسلام  رسالت های آسمانی را تکمیل کننده یکدیگر معرفی کرده است، لذا اگر به مسیح ایمان داشته باشی و به اسلام گرویدی به این معنا نیست که دست از ایمان به مسیح برداری بلکه کامل کننده آن خواهد بود.

 

 تنها راه رسیدن به صلح جهانی وعدالت اجتماعی  درسایه مذاهب توحید و الهی محقق می‌شوند و  چنانچه انسان ها به خدا و مذاهب الهی روی آورند و به دستورات خداوند متعال عمل كنند،صلح و عدالت اجتماعی تامین خواهد شد و این چیزی است كه خدای متعال برای انسان ها وتمام وجودات زنده می خواهد و ما مواظف هستیم به خواست خدا برای رسیدن به این مهم عمل کنیم.

 

مذاهب توحیدی والهی و رهبران این مذاهب دراین عصر دارای وظیفه بسیار سنگینی هستند و بایستی با ایفای نقش مذهبی و معنوی خود، افكار عمومی جهان را روشن و برضرورت داشتن جهانی مملو ازصلح براساس عدالت اجتماعی برگرفته از آموزه های الهی تاكید ورزند.

 

امید است حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در عراق و دیدار با حضرت آیت‌الله سیستانی گام بلندی در جهت گسترش صلح و امنیت، اخلاق و معنویت، حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها، تدابیر حکیمانه برای سعادت جامعه بشری، آزادی ملت‌های دربند، آزادی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و کوتاه شدن دست استکبار و صهیونیزم از بلاد اسلامی در منطقه خاورمیانه و سایر نقاط جهان باشد و قرن ۲۱ با نقش آفرینی رهبران مذاهب مختلف ادیان الهی با عنوان صلح، دوستی، عدالت، اخلاق، توسعه ارزش‌های متعالی، تحکیم بنیان خانواده و رفاه عمومی تا ابد در تاریخ بدرخشد.

 

خداوند بر توفیقات تمامی نیک‌اندیشان دلسوز و پاکباختگان خدمتگزار بیفزاید و روح بلند امام راحل و شهدای گرانسنگ به ویژه شهدای مقاومت و سرداران عزت و شرف شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهدی و دانشمند شهید فخری‌زاده بیفزاید و در جوار بارگاه قدس مأوا عنایت فرماید.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه اراک استان مرکزی اراک عدالت اجتماعی جامعه بشری ادیان الهی صلح جهانی گسترش صلح آیت الله انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی کار و کارگر

کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند.سالهاست در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران روز اول ماه مه را با نام "روز کارگر" گرامی می‌دارند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077438 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • روز جهانی کار و کارگر
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی