Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:34:50 GMT

تحویل واکسن کووید-۱۹ با پهپاد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۶۸۱۰

تحویل واکسن کووید-۱۹ با پهپاد

هواپیماهای بدون سرنشین واکسن کووید-۱۹را به مناطق دور افتاده آفریقا تحویل می‌دهند و وقتی به مقصد مورد نظر می‌رسند، محموله را در منطقه‌ای از پیش تعیین شده آزاد می‌کنند تا واکسن‌ها با چتر روی زمین فرود بیایند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، از اوایل ماه مارس، اولین تحویل واکسن کرونا با هواپیماهای بدون سرنشین در کشور آفریقایی غنا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پهپاد ۲۵۰ دوز از واکسن کووید-۱۹ را با کمک یک چتر برای یک مرکز بهداشت روستایی فرستاد و اولین محموله از ۳۶ محموله واکسن مورد نظر را در روز اول به سلامت به دست مردم رساند.

شرکت تحویل پهپادی "زیپ‌لاین"(Zipline) چندین سال است که در کشورهای مختلف آفریقایی فعالیت می‌کند و زیرساخت‌های تحویل محموله با پهپاد را برای کمک به حمل و نقل تجهیزات پزشکی حیاتی به مناطق دور افتاده آماده کرده است. تحویل کیسه‌های خون با هواپیماهای بدون سرنشین در سال ۲۰۱۶ در کشور رواندا توسط این شرکت آغاز شد و به سرعت به کشورهایی از جمله تانزانیا گسترش یافت.

هواپیمای بدون سرنشین این شرکت که به صورت سفارشی طراحی شده است، یک سفر رفت و برگشت ۱۶۰ کیلومتری را با حداکثر ۱.۷۵ کیلوگرم بار انجام می‌دهد. این هواپیماهای بدون سرنشین بال‌ثابت می‌توانند به حداکثر سرعت ۱۲۸ کیلومتر در ساعت برسند و با سرعت ثابت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت پرواز کنند.

جدیدترین خدمت این شرکت تحویل واکسن با هواپیماهای بدون سرنشین شامل اولین واکسن‌های کرونا است که به عنوان بخشی از توافق نامه جهانی موسوم به "کوواکس"(COVAX) در آفریقا توزیع می‌شود که یک ابتکار بین‌المللی برای کمک به دسترسی عادلانه به واکسن‌های کووید-۱۹ در همه جهان است.

اکنون پس از چند ماه برنامه‌ریزی، ۶۰۰ هزار دوز واکسن آکسفورد/ آسترازنکا در پایتخت غنا فرود آمد. در تاریخ ۲ مارس اولین پهپاد از "مپانیا" در منطقه اشانتی در جنوب مرکزی غنا به پرواز درآمد. پس از ۳۴ دقیقه پرواز، وارد "آسوفوا" شد که در حدود ۷۰ کیلومتری آن قرار دارد. یک جعبه کوچک عایق بندی شده حاوی ۲۵ ویال واکسن کووید-۱۹ با چتر نجات در آنجا رها شد و فرود آمد و در عرض پنج ساعت ۲۵۰ نفر واکسینه شدند. تا پایان آن روز هم ۳۵ مورد دیگر تحویل پهپادی به مرکز بهداشتی "آسووفوا" انجام شد.

با حمایت چندین بنیاد و دولت غنا چندین شعبه از شرکت "زیپ‌لاین" در سراسر این کشور ایجاد شده است. تخمین زده می‌شود که در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ مرکز بهداشتی در این کشور توسط این سرویس تحویل آماده خدمت رسانی باشند.

"کیتلین برتون" از شرکت "زیپ‌لاین" معتقد است که این سیستم توزیع، امکان انتقال دقیق و سریع واکسن‌ها به مناطق دورافتاده را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا کووید 19 واکسن کووید 19 آفريقا کشور غنا پهپاد هواپیمای بدون سرنشین هواپیماهای بدون سرنشین واکسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن

پس از شکایت ده‌ها خانواده از شرکت آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی واکسن این شرکت، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد این واکسن در مواردی آسیب جدی به شخص وارد می‌کند.

به گزارش مشرق، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند