Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سیدعلی اکبر کلانتر در اولین نشست تخصصی مدیریت سبز، بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی­های محیط زیست صنایع استان  که در راستای اهداف توسعه پایدار و حفاظت محیط زیست برگزار شده ضمن تاکید بر ضرورت دست یابی به صنعت سبز، اظهار کرد: همواره تولید با یک سری از آلایندگی‌ ها همراه است ام باید تلاش شود تا پارادیم میان تولید و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی به نحوی برقرار شود که ضمن توسعه بخش تولید، بهبود وضعیت در حوزه زیست محیطی صنایع را نیز شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که ما راهی جز حرکت در مسیر بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش مشکلات زیست محیطی نداریم، افزود: متاسفانه علیرغم بعضی از شعارهایی که در سطح کشور از گروه های مختلف می شنویم، این آرمان تاکنون نتوانسته به نحو شایسته به وهله اجرا برسد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که آیا از پرداخت جرایم محیط زیستی صنایع تاکنون در استان یزد حتی یک درخت هم سبز شده است یا خیر، گفت: این‌که صنایع آلاینده به طور مداوم جرایم محیط زیستی خود را پرداخت کنند و این سرمایه هنگف سالانه به خزانه واریز شده و حتی از آن یک درخت هم در استان جهت بهبود محیط زیست کاشته و سبز نشود، هرگز مثمر ثمر واقع نخواهد شد. با این اقدام ما نه تنها نسبت به حل این معضل اقدام نکردیم بلکه یک شبکه درآمدسازی دولتی در کنار تداوم آلودگی محیط زیست نیز ایجاد کرده ایم.

کلانتر بر انجام مطالعات کاربردی در این زمینه تاکید کرد و گفت: باید ضمن در اختیار قرار دادن تجارب صنایع سبز به دیگر صنایع، از مشوق‌های مالی نیز برای ترغیب صنایع برای سوق یافتن به سمت صنعت سبز بهره گرفته شود. خانه صنعت یزد در راستای نیل به مدیریت سبز، بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی­های محیط زیست صنایع با رویکرد توسعه پایدار و حفاظت محیط زیست از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود. امید که با یک کار مطالعاتی، دقیق و علمی و در تعامل و همکاری چندجانبه بین نهادها، سازمان ها و تشکل های مرتبط بتوان هرچه زودتر به این آرمان بلند دست یافت.

فاطمه سعادتجو، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این نشست با تاکید بر لزوم انتقال تجربیات و ارائه راهکارهای کاربردی در این رابطه، ابراز امیدواری کرد که با همیاری و اتکا به ظرفیت خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و صنایع و ارگان‌های مسئول در این زمینه گام‌های مثبتی در جهت حفاطت محیط زیست استان برداشته شود.

محمد میرشمس مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد نیز هدف از برگزاری این نشست تخصصی را ارائه راهکاری‌های مصرف بهینه انرژی در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دانست و اهتمام بیشتر صنایع به مصرف بهینه انرژی در راستای حفظ محیط زیست را خواستار شد و تاکید کرد: باید توجه داشت که آلاینده‌های زیست محیطی به روزی سلامت مردم و جامعه تاثیر گذار است و این نیز به نوعی تضییع کردن حق الناس است.

محمدرضا کوچک‌زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان یزد در این نشست به اهمیت توسعه صنایع سبز در استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه امسال دو واحد صنعتی یزد موفق به دریافت لوح و تندیس سبز کشور و چند واحد دیگری نیز به صورت ملی تشویق شدند شدند که امیدواریم سال به سال شاهد رشد تعداد این صنایع باشیم.

وی با اشاره به کم آبی استان، مدیریت مصرف منابع استان در کنار مدیریت بهینه انرژی را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد که صنایع سبز استان تجارب خوب و عملی خود را در اختیار دیگر صنایع برای تبدیل به صنعت سبز قرار دهند.

 در این نشست صنایع منتخب که شامل فولاد آلیاژی ایران، کاشی امین میبد، شرکت یزد پلیمر کویر، کاشی الماس کویر یزد(مهسرام) و کاشی ستاره میبد بودند به ارائه فعالیت ‌های شاخص خود در راستای بهینه سازی انرژی و کاهش آلودگی ها پرداختند و در راستای اقدامات شایسته انجام شده با حضور مسئولان حاضر تقدیر شدند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست یزد توسعه پایدار صنایع رئیس خانه صنعت معدن و تجارت یزد درختکاری رئیس خانه صنعت معدن و تجارت یزد انرژی و کاهش کاهش آلودگی زیست محیطی بهینه سازی استان یزد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، جواد چپردار عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات شورای دوره ششم این بود که مدیریت شهری را ملزم کردیم که قبل از هرگونه اقدام و اجرای پروژه های عمرانی و ترافیکی، پیوست های زیست محیطی آنها در کمیسیون مربوطه و صحن علنی شورای شهر مصوب شود.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه ای را در دوره ششم نداریم که قبل از اجرا پیوست زیست محیطی آن مطالعه، مطرح و مصوب نشده باشد، عنوان کرد: اخذ پیوست زیست محیطی شرط کافی برای انجام اقدامات عمرانی در شهر نیست، بلکه شرط لازم است که در آن آثار پروژه ها بر میزان آلایندگی موجود، محدودیت فضای سبز، تعیین تکلیف اشجار موجود در محدوده پروژه ها و … مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: در پروژه میدان جمهوری ما باید حدود ۳۵۲ درخت را جابجا می کردیم که طرح های مختلفی ارائه و تلاش شد طرحی انتخاب شود که حداقل جابجایی یا دست درازی به فضای سبز در آن صورت گیرد. در این راستا از ۳۵۲ درخت جابجا شده فقط ۶ درخت جمع آوری شدند.

چپردار با اشاره به جابجایی ۳۳۰ درخت در پروژه بی آر تی در فلکه اول گوهردشت و بلوار موذن و با بیان اینکه در این دوره همواره تلاش کردیم که حفظ فضای سبز را در آرای صادره در اولویت قرار دهیم، اظهار کرد: در حوزه سگ های ولگرد و بلاصاحب ما در مدیریت شهری، شورای شهر، سازمان مدیریت پسماند و این کمیسیون تکالیفی را بر عهده داریم که باید به آنها عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ قصوری در این زمینه صورت گیرد، مطرح کرد: با توجه به بخشنامه وزارت کشور برای اقدامات اجرایی، ظرفیت شهرداری کرج در دو مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب در کرج و یک مرکز در فردیس، امکان مدیریت سگ های بلاصاحب را فراهم نمی کند و با محدودیت های موجود نمی توانیم اتفاقی را رقم بزنیم. باید در این زمینه به لحاظ علمی و قانونی تغییراتی را ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تعداد سگ های بلاصاحب و مشکلاتی که ایجاد می کنند، با شرایط و اقدامات جاری قابل حل نیست، خاطرنشان کرد: موضوع سگ گردی در پارگ ها یا فرهنگ نگهداری از سگ در منزل، موضوعی یک بعدی نیست که بخواهیم فقط به یک بعد آن بپردازیم.

چپردار عنوان کرد: به نظر من که در حوزه درمان و سلامت انسان و دام و فرهنگ تلاش داشتیم، شاید برخورد با سگ گردانی در پارک ها و فضاهای عمومی و نگهداری سگ در منزل اقدام آخر باشد. اولین گام در این حوزه فرهنگ سازی است و باید تلاش کنیم که خانواده ها در این زمینه مطالعه و دقت بیشتری داشته باشند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: محدودیت های موجود و تغییرات زیست محیطی و ژنتیک سگ هایی که نگهداری می شوند، مخاطراتی را برای مردم ایجاد می کنند اما نگاه ما نباید نگاه محدودیتی باشد. باید همه ابعاد را در نظر بگیریم و با توجه به جنبه های علمی، زیست محیطی و فرهنگی موضوع، تصمیمی را اتخاذ کنیم که قابلیت اجرا داشته باشد.

کد خبر 6093554

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم