Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی انتشار خبر "عدم رعایت پروتکل بهداشتی در جلوی راهور رودسر" معاونت اجتماعی ناجای گیلان در قالب جوابیه‌ای به ارائه توضیحات پرداخت.

در زمان انتشار خبر شهرستان رودسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرارگرفته بود و خبرنگار نیز در راستای رسالت ذاتی و دستور ستاد مبارزه باکرونا مبنی بر اجتناب از هرگونه تجمع برای جویا شدن از چرایی اجتماع مردمی صورت گرفته در جلوی راهور شهرستان به این مرکز مراجعه کرد که این مرکز از پاسخگویی امتناع و رفتار در خور شأن دستگاه انتظامی انجام نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای انتشار گزارش خبرنگار فارس و عدم مدیریت پلیس راهور این شهرستان در چگونگی شرکت داوطلبان در آزمون راهنمایی و رانندگی، معاونت ناجای استان گیلان توضیحاتی را ارائه و به خبرگزاری فارس ارسال کرده است.

در توضیحات معاونت ناجای گیلان آمده است: نظر به انتشار کلیپی انتقادی با موضوع " عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مقابل  پلیس راهور شهرستان رودسر در سایت خبرگزاری فارس در ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، با توجه به رویکرد نامتوازن خبرنگار در هماهنگی برای ورود و تهیه خبر و عدم اشرافیت بر ضوابط و شرایط انجام مصاحبه و تهیه گزارش، نکاتی چند برای آگاهی مخاطبان شریف آن خبرگزاری و تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی از پیشگامان مبارزه با ویروس کرونا در کشور است و از زمان شیوع این بیماری منحوس، تمام‌قد در کنار کادر درمان برای تأمین امنیت بهداشتی جامعه حاضر بوده و هست.

نظارت بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌های شبانه، محدودیت‌های روزانه و تردد بین‌شهری از اقدامات مؤثر پلیس در کنترل شیوع این ویروس بوده که بارها و بارها توسط مسؤولین استان موردتقدیر قرارگرفته است.

اما از سوی دیگر ارائه خدمات به مردم تعطیلی ندارد و نمی‌توان خدماتی که برای مردم در نظر گرفته‌شده است را تعطیل کرد. با توجه به طولانی شدن ریشه‌کنی این بیماری اگر خدمات پلیس شامل صدور گواهینامه، تعویض پلاک و... متوقف شود امور جاری شهروندان با اختلال مواجه خواهد شد و از طرفی تعداد افراد بدون گواهینامه و خودروهای فاقد پلاک افزایش‌یافته و آن‌وقت آسیب‌های اجتماعی بیشتری بر جامعه تحمیل خواهد شد.

برابر تحقیقات صورت گرفته خبرنگار محترم خبرگزاری فارس در شهر رودسر بدون هماهنگی قبلی و با توجه به قرنطینه بودن محل آزمون، هم‌زمان با برگزاری امتحان برای تهیه خبر وارد سالن  شده و پس از هدایت به خارج از سالن توسط عوامل برگزاری آزمون، در اقدامی عجولانه و غیرحرفه‌ای بدون بررسی دقیق موضوع اقدام به انتشار این ویدئو نموده است، لذا به‌منظور روشن شدن موضوع نکاتی چند در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد:

پلیس راهنمایی و رانندگی از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و درعین‌حال پیشگیری از اختلال در ارائه خدمات حوزه راهنمایی و رانندگی، برنامه‌های  ابتکاری و ویژه‌ای را به اجرا درآورده که طرح نوبت‌دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک و  تهیه جدول زمان‌بندی آزمون‌های رانندگی ازجمله این اقدامات است.

برخلاف مشخص شدن زمان دقیق برای حضور داوطلبان در محل آزمون و یا مراکز تعویض پلاک برای پیشگیری از تجمع، متأسفانه شاهد آن هستیم که داوطلبان و مراجعه‌کنندگان به دلیل استرس آزمون و یا عدم اطمینان از حضور به‌موقع، دقایقی زودتر در محل آزمون حاضر می‌شوند و موجب ازدحام جمعیت در محل آزمون یا مراکز تعویض پلاک می‌شوند.

طبیعتاً مراحل آزمون و سایر خدمات توسط پلیس راهور بر اساس نوبت و زمان تعیین‌شده برای مراجعه‌کنندگان انجام می‌شود و حضور افراد در غیر زمان تعیین‌شده تأثیری درروند ارائه خدمات نخواهد داشت.

نیروی انتظامی به‌عنوان ملجأ و پناهگاه مردم با دارا بودن بیشترین تنوع مأموریت در بین سازمان‌ها و نهادها، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حداقل زمان ممکن را در دستور کار خود دارد لیکن ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که برابر قوانین و مقررات و اصول حرفه‌ای شغل شریف خبرنگاری، انجام مصاحبه و تهیه خبر از حوزه وظایف نیروی انتظامی مستلزم هماهنگی قبلی با معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان و اخذ مجوزهای لازم برای ورود به اماکن انتظامی است.

در پایان یک‌بار دیگر از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود برای دریافت خدمات پلیس راهور با بهره‌گیری از طرح‌های نوبت‌دهی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضمن رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زمان تعیین‌شده توجه نموده و از حضور زودهنگام یا تجمع در این مراکز خودداری نموده تا از بروز تجمعات در این شرایط خاص پیشگیری شود.

معاونت ناجای استان همچنین در پایان توضیحات خود مطرح کرده از رسانه‌های گروهی نیز انتظار می‌رود  با عمل به قانون و پرهیز از شتاب‌زدگی و سعه‌صدر و با انتشار مطالب امیدوارکننده و آموزشی به آرامش شهروندان و جامعه کمک کنند تا خدای‌نکرده مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا با ایجاد فضای ذهنی به‌دوراز واقعیت برای شهروندان مضاعف نشود.

توضیحات خبرگزاری فارس گیلان:

در بخشی از توضیحات معاونت اجتماعی از "رویکرد نامتوازن خبرنگار" سخن گفته‌شده این در حالی است که نیروی انتظامی بر اساس چه بند قانونی صلاحیت خود را برای تشخیص توازن خبرنگار تأیید کرده که خود این عبارت مصداق بارز توهین به رسانه و جایگاه آن است.

همان‌گونه که پلیس الحق و الانصاف در طول یک سال گذشته در راستای نظارت بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌های شبانه، محدودیت‌های روزانه و تردد بین‌شهری به‌خوبی عمل کرده رسانه‌ها بخصوص این خبرگزاری از همان روزهای نخست آغاز کرونا در کنار نیروهای انتظامی، خدماتی و کادر درمان به پوشش رشادت‌های آنان پرداخته و از همین رو انتظار تعامل بیشتر این نهاد را در قالب محترمانه‌تری داشت.

در بخش دیگری از توضیحات پلیس آمده که خبرنگار بدون هماهنگی واردشده و باید پیشتر با استان هماهنگی لازم صورت می‌گرفت که مورد اشاره مصداقاً به منظور آگاهی مردم از چرایی موضوع بوده و فرض محال اگر خبرنگار این رسانه واقف به چنین مسئله‌ای نبود آیا برخورد توهین آمیز و عدم پاسخگویی به شکل مناسب از سوی راهور رودسر با هماهنگی دستگاه بالادستی و اشراف بر بخشنامه‌های اداری مافوق انجام شد؟!

ضمن اینکه این رسانه پیشنهاد می‌کند که معاونت‌های درگیر با حوزه رسانه در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای و افزایش فنون نوین روایتگری گام مؤثر برداشته تا متوجه این موضوع شوند که در عصر حاضر که عصر رسانه به حساب می‌آید و از آنجایی که دسترسی رسانه و روایتگری برای هر فردی ممکن بوده، دستگاه‌های متولی و ذی‌فعل می‌بایست آگاه باشند که رسانه‌های رسمی بالأخص خبرگزاری‌ها در رویکردشان موارد مورد نیاز و صلاح کشور را لحاظ خواهند کرد.

در پایان بار دیگر بر خود لازم می‌دانیم که از حسن همکاری و زحمات فرماندهی محترم و زحمتکش استان و همچنین حسن نظر ایشان به خبرگزاری فارس گیلان کمال تقدیر را داشته و آرزوی تسری این روحیه تعامل و همکاری برای ستادهای شهرستانی ایشان را داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راهور پلیس ویروس کرونا راهنمایی و رانندگی خبرگزاری فارس ارائه خدمات پلیس راهور تعویض پلاک محل آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک‌ربایی از گیلان تا خلخال

فرمانده انتظامی خلخال گفت: رباینده کودک ۱۸ ماهه گیلانی، در خلخال دستگیر شد. - اخبار استانها -

سید‌هادی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: این آدم‌ربایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در رشت انجام شده بود که فرد رباینده دختر بچه 18 ماهه را از خانواده‌‌اش ربوده بود و به سمت خلخال حرکت کرده تا به هدف و مقصد خود برسد.

فرمانده انتظامی شهرستان خلخال تصریح کرد: به دنبال اطلاعات به دست آمده پلیس خلخال در مسیرهای خلخال منتهی به استان گیلان مستقر شده و با پوشش اطلاعاتی دقیق و یک عملیات هوشمند در یک دستگاه سواری پراید فرد رباینده را به همراه دختر خردسال 18 ماهه شناسایی و متوقف کرد.

وی گفت: به محض شناسایی، فرد رباینده تسلیم پلیس شد و کودک خردسال نیز سالم تحویل والدین شد تا پدر و مادر او از نگرانی بیرون بیایند.

فرمانده انتظامی ‌خلخال افزود: در این عملیات همراهی خوب دستگاه قضا و سایر نیروهای اطلاعاتی را شاهد بودیم که در کوتاهترین زمان موفق شدیم در مسیر گیلان به سمت خلخال فرد رباینده را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دهیم.

موسوی بیان کرد: پلیس در هر حال خود را موظف به تأمین امنیت و آرامش مردم می‌کند و قطعا با هرگونه ناهنجاری، ناامنی و اقدامات دیگر مغایر با آرامش و امنیت مردم برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • کودک‌ربایی از گیلان تا خلخال
  • از حاشیه بیمارستانی خواننده پاپ تا انتشار آلبوم آقای شاعر!
  • آموزش جنایت و روابط نامشروع ماحصل اخبار حوادث بدون پیوست!
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد