Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@14:13:55 GMT

راهکارهای مقابله با سرمازدگی درختان

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۷۲۹۸

راهکارهای مقابله با سرمازدگی درختان

وظیفه شناس معاون پژوهشی و فناوری منابع طبیعی استان یزد از راهکارهای مقابله با سرما زدگی درختان همیشه سبز مثل نارنج، پرتقال، لیمو و زیتون اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا وظیفه شناس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص راهکارهای مقابله برای سرمازدگی درختان گفت: دو نوع درخت داریم یکی درختان همیشه سبز و دیگری درختانی که برگ ریز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی استان یزد افزود: درختان همیشه سبز از نظر یخ زدگی حساس تر از درختان برگ ریز هستند ولی زمانی که درختان برگ ریز گل دار باشند حساس تر از درختان همیشه سبز هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه درختان همیشه سبز مثل مرکبات، نارنج،  پرتقال، لیمو، زیتون و گل ها به سرما حساس هستند اذعان کرد: درختان همیشه سبز در فصل زمستان و در دماهای 7- و 5- آسیب می بینند.

وظیفه شناس خاطر نشان کرد: زمانی که درختان برگ ریز بیدار می شوند و گل می دهند گل آنها نسبت به مرکبات حساس تر است. برای مثال شکوفه های درخت بادام در دمای 1- درجه سانتی گراد از سرما آسیب می بیند و با توجه به میزان حساسیت این درخت امکان دارد در دمای 1 یا 2 درجه بالای صفر نیز دچار یخ زدگی شود.

معاون پژوهشی و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی استان یزد به راهکارهایی برای مقابله با سرما اشاره کرد و گفت: یکی از این راهکارها ندادن کود دامی به درختان همیشه سبز است چون درخت گرم می شود و در دمای 5- درجه دچار سرمازدگی می شود.

وظیفه شناس حرص نکردن درختان همیشه سبز را یکی دیگر از راهکارهای مقابله با سرمازدگی اعلام کرد.

وی در پایان عدم استفاده از کودهای نیتراته از دیگر راه های جلوگیری از سرما زدگی درختان اشاره کرد و افزود: کشیدن کاور و روپوش بر روی درختان، استفاده از محلول کائولین و ترکیبات پروتوئینه برای تقویت درختان و آب دادن به درختان هنگام سرما به دلیل اینکه به جای درخت، آب یخ بزند از دیگر راهکارهای مقابله با سرمازدگی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: درختان همیشه سبز زدگی درختان وظیفه شناس برگ ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!

ایتنا - ریئون پاکت ۵، نام جدیدترین اختراع کمپانی سونی است که در تشریح آن آمده، این دستگاه پوشیدنی مانند تهویه قابل‌حمل، امکان تنظیم دمای شخصی بدن را به کاربر می‌دهد و هرکجا که بخواهید شما را از گرما نجات خواهد داد.
این گجت جالب با فاصله گرفتن از روش‌های سنتی مثل پنکه‌ها و لباس‌های حجیم راهی به مراتب ساده‌تر را ارائه داده است. شما اگر دستگاه را در بخشی از بدن که نیازمند گرمایش یا سرمایش است، قرار دهید، خیلی سریع، دمای مورد نیاز شما را تأمین می‌کند.

این دستگاه علاوه بر قدرت تنظیم دمای بدن، یک ماژول ترمو-الکتریکی با مجموعه‌ای از حسگرهاست که می‌تواند دمای بدن، رطوبت و حتی حرکات فرد را کنترل کند تا نیازهای او را به راحتی تشخیص دهد.

به گفته سونی این دستگاه خارق‌العاده از ۵ سطح خنک‌کننده برای روزهای گرم و ۴ سطح گرمایشی برای محافظت از شما در سرما بهره می‌برد.

 
باتری این دستگاه با یک بار شارژ قادر به ۱۷ ساعت سرویس‌دهی مستمر است و برای کسانی که ترجیح می‌دهند بصورت دستی ریئون را کنترل کنند پشتیبانی از اندروید و iOS نیز درنظر گرفته شده تا کاربر بتواند از طریق بلوتوث به دستگاه متصل شده و گرما و سرما را به حالت دلخواه تنظیم کند.

محصولات آب و هوایی پوشیدنی کمپانی سونی از سال ۲۰۱۹ در ژاپن عرضه شده و پس از استقبال بی‌نظیر کاربران از این سری محصولات، بازارهای آسیایی نیز تحت پوشش قرار گرفت. اما در جدیدترین خبر کمپانی سونی اعلام کرد عرضه جهانی این محصول نیز آغاز شده و اولین کشور غیرآسیایی که این محصول را دریافت کرده بریتانیاست.

دیگر خبرها

  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم