Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:56:13 GMT

کلیات بودجه شهرداری رشت تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۷۳۸۶

کلیات بودجه شهرداری رشت تصویب شد

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت با افزایش ۱۰ میلیاردتومانی نسبت به بودجه پیشنهادی به تصویب شورای اسلامی این شهر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که امروز(چهارشنبه، ۲۰ اسفند) تشکیل شد، کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری با افزایش ۱۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بودجه پیشنهادی شهرداری رشت که با مبلغ یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان به شورا پیشنهاد شده بود به دلیل تخصیص ۵۶۳ میلیارد تومان به هزینه های جاری مورد مخالفت شورا بود که امروز با بحث و رایزنی نهایی با معاونان شهرداری، با افزوده شدن ۱۰ میلیارد تومان به کل بودجه و اختصاص آن به بخش عمرانی در نهایت در کلیات به تصویب اعضا رسید.


با این همه بررسی و تصویب جزییات بودجه به جلسه آتی موکول شد. چانه زنی اعضای شورا برای افزایش بودجه عمرانی بدانجا رسیده که شهرداری فهرستی اولویت دار از پروژه های عمرانی برای سال ۱۴۰۰ را به شورا ارائه کند و شورا بر روی جزییات بودجه اختصاصی به پروژه ها، رای نهایی را خواهد داد. 


بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری رشت نسبت به سال گذشته از رشد ۳۷ درصدی برخوردار است.

 


رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا با اشاره به بالابودن درصد هزینه های جاری در بودجه پیشنهادی در جلسه امروز گفت: برای برخی پروژه های اولویت دار مانند آزادسازی حاشیه رودخانه گوهررود یا بهبود آسفالت خیابان ها و کوچه ها در سال آتی به بودجه نیاز است و باید ردیف های اعتباری برای آن ها در بودجه دیده شود.

 

«امیرحسین علوی» افزود: مطمئنا نسبت هزینه های جاری به بخش عمرانی در بودجه پیشنهادی بالاست و نباید بخش اعظم درآمد شهرداری برای هزینه های جاری صرف شود.


بدین ترتیب با رایزنی بیشتر با معاونان شهرداری، در نهایت اعضا با کسر ۱۰ میلیارد تومان از هزینه های جاری و اختصاص آن به بخش عمرانی و همچنین افزایش ۱۰ میلیارد تومانی از حوزه درآمدهای شهرداری، بودجه نهایی سال ۱۴۰۰ شهرداری را تا رقم یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش دادند و تصویب کردند.

 

پایان پیام/596

منبع: شبستان

کلیدواژه: کلیات بودجه بودجه شهرداری رشت شورای شهر رشت ۱۰ میلیارد تومان میلیارد تومان هزینه های جاری ۱۴۰۰ شهرداری شهرداری رشت سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • جنجال قرارداد میلیارد دلاری زاکانی با چینی‌ها در شورا
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت