Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@03:50:37 GMT

کمک جف بزوس به ناسا براي شبيه‌سازي گرانش ماه

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۷۴۳۱

کمک جف بزوس به ناسا براي شبيه‌سازي گرانش ماه

خبرگزاری آریا- شرکت فضایی "بلو اوریجین"(Blue Origin) متعلق به "جف بزوس" در حال ارتقای موشک خود موسوم به "نیو شپرد" است تا با شبیه‌سازی شرایط گرانش کره ماه، به فضانوردان ناسا در تمرین برای حضور در این قمر کمک کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آی‌ای، شرکت فضایی "بلو اوریجین"(Blue Origin) متعلق به "جف بزوس" در حال ارتقای کپسول قابل استفاده مجدد جدید خود موسوم به "نیو شپرد"(New Shepard) با یک ویژگی نسل بعدی است که ناسا به شدت خواهان آن است: طراحی مجدد این موشک که شامل یک کپسول فضایی با قابلیت چرخش با سرعت کافی برای شبیه‌سازی جاذبه ماه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرانش کره ماه یک ششم گرانش زمین است و شبیه‌سازی این شرایط یکی از چندین شرایط مختلف است که فضانوردان و تجهیزات طراحی شده برای کار در ماه نیاز به تمرین و فعالیت در آن دارند و ناسا به زودی به لطف "بلو اوریجین" یک امکان جدید و مهم در آزمایش فناوری‌های قمری خود در شرایط گرانش ماه خواهد داشت.
کپسول این فضاپیما به یک سانتریفیوژ غول‌پیکر تبدیل خواهد شد که هنگام چرخش، یک نیروی گریز از مرکز برای اشیای داخل خود ایجاد می‌کند تا شرایطی شبیه به جاذبه ماه فراهم کند.
البته روش‌های دیگری نیز برای شبیه‌سازی جاذبه ماه وجود دارد، اما ارتقای "نیو شپرد" دو مزیت مهم را به ارمغان می‌آورد که رقبا را پشت سر می‌گذارد: ظرفیت حمل بار بیشتر که قابلیت‌های آزمایشی جدیدی را فراهم می‌کند و در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را با توجه به محدودیت‌ها در فضا انجام دهد و مدت زمان طولانی‌تر شبیه‌سازی جاذبه ماه که "نیو شپرد" آن را به مدت دو دقیقه مداوم ارائه می‌دهد.
براساس بیانیه مطبوعاتی ناسا، موشک "نیو شپرد" با سیستم کنترل واکنش خود موفق به این شبیه‌سازی خواهد شد. این ویژگی اساساً کل این کپسول فضایی را به یک سانتریفیوژ بزرگ تبدیل می‌کند که 11 چرخش در دقیقه را در دستور کار خود خواهد داشت.
"بلو اوریجین" تصور می‌کند که این توانایی جدید تا سال 2022 آماده خواهد شد که بسیار مفید است، زیرا هدف از شبیه‌سازی شرایط گرانش ماه کمک به برنامه "آرتمیس" ناسا است که هدف آن بازگشت انسان به ماه و حتی ایجاد یک پایگاه انسانی و مرکز تحقیقاتی دائمی در مدار و سطح ماه است.
"اریکا واگنر" مدیر بخش ظرفیت بار "نیو شپرد" گفت: بشریت از نخستین روزهای پرواز فضایی رویای جاذبه مصنوعی را در سر می‌پرورانید. همکاری با ناسا برای ایجاد این قابلیت منحصر به فرد برای اکتشافات بعدی در فضا توسط انسان بسیار جالب است.
"بلو اوریجین" و ناسا همچنین در زمینه توسعه فرودگرهای انسانی برای مأموریت‌های ماه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمک جف بزوس بلو اوریجین جاذبه ماه شبیه سازی نیو شپرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسپیس، آژانس فضایی اروپا گزارش داده است یک پدیده منحصر به فرد روی مریخ، با عنکبوت‌هایی که در سطح سیاره راه می‌روند اشتباه گرفته می‌شود.

مدارگرد مریخ اکسپرس تصاویری عنکبوت مانند گرفته است، که در واقع فقط ویژگی‌های کوچک و تیره رنگی هستند که با تابش آفتاب بر روی دی‌اکسیدکربن رسوب شده در ماه‌های زمستانی سیاره شروع به شکل گیری می‌کنند.

 به گفته آژانس فضایی، نور باعث می‌شود یخ دی اکسید کربن در پایین رسوبات به گاز تبدیل شود، که می‌ترکد و گرد و غبار را به بیرون پرتاب می‌کند.

در حالی که لکه‌ها ممکن است از فضا کوچک به نظر برسند، اما در واقع نسبتا بزرگ هستند. آژانس فضایی اروپا گفت که پهنای این تکه‌ها به ۴۴ متر می‌رسد و در بزرگ‌ترین حالت ممکن است بیش از ۸۰۴ متر عرض داشته باشند.

الگو‌های عنکبوت اولین بار توسط مدارگرد گازی ExoMars Trace مشاهده شده که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد و در حال مطالعه مریخ برای نشانه‌هایی از حیات احتمالی در گذشته است. 

این منطقه که در سال ۱۹۷۲ توسط کاوشگر ناسا کشف شد، به نام Angustus Labyrinthus نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی کلاهک قطبی جنوبی سیاره قرار دارد.

به گفته ناسا، مریخ در حال حاضر هوای بهاری را تجربه می‌کند. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد مریخ‌نورد کنجکاوی از هوای گرم‌تر این سیاره لذت می‌برد و روی پایش محیطی و کاوش دهانه گیل مریخ کار می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا